Boite relais zonder trapas
Boite relais zonder trapas
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een SP93 gekocht.
Kwam op internet een Boite relais tegen,waarbij ik dacht handig om reserve te hebben en dus gekocht.
Het vreemde is dat hier geen trapas in zit en ook geen gat hiervoor.
Iemand een idee waar deze dan van is?
Paul
Kwam op internet een Boite relais tegen,waarbij ik dacht handig om reserve te hebben en dus gekocht.
Het vreemde is dat hier geen trapas in zit en ook geen gat hiervoor.
Iemand een idee waar deze dan van is?
Paul
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: Boite relais zonder trapas
Heb je er een foto van, Paul? Is het misschien een tussenbakje wat gebruikt werd bij brommobielen?
Gr. Marco
Gr. Marco
Re: Boite relais zonder trapas
Stuur je straks ff een foto,want als ik een foto plaats hou ik niet veel meer dan een postzegel over.
Paul
Paul
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: Boite relais zonder trapas
Hierbij plaats ik de foto's die ik van Paul ontvangen heb.
De poulies zien er wel als Motobécane uit; misschien dat er inwendig ook een en ander uitwisselbaar is met de boites die we van onze Mobylettes kennen. De carters zien er wel echt heel anders uit. Ik denk dat deze inderdaad bij een brommobiel hoort.
Gr. Marco
De poulies zien er wel als Motobécane uit; misschien dat er inwendig ook een en ander uitwisselbaar is met de boites die we van onze Mobylettes kennen. De carters zien er wel echt heel anders uit. Ik denk dat deze inderdaad bij een brommobiel hoort.
Gr. Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Boite relais zonder trapas
Marco,
Bedankt voor het plaatsen.
Het tandwiel(waar een groter tandwiel opgelast is)heeft nooit een ketting op gelopen.
Heb inmiddels op de plekken tussen de tanden waar niet gelast is heb ik gaten door geboort, nou moet ik voorzichtig de lassen weg zien te slijpen,met als het lukt,een nieuw tandwiel.
Mocht dit niet lukken dan draai ik hem af en verkrans hem met een ander tandwiel.
Paul
Bedankt voor het plaatsen.
Het tandwiel(waar een groter tandwiel opgelast is)heeft nooit een ketting op gelopen.
Heb inmiddels op de plekken tussen de tanden waar niet gelast is heb ik gaten door geboort, nou moet ik voorzichtig de lassen weg zien te slijpen,met als het lukt,een nieuw tandwiel.
Mocht dit niet lukken dan draai ik hem af en verkrans hem met een ander tandwiel.
Paul
Re: Boite relais zonder trapas
Mijn mobylettemaat had vroeger een SP 93 met trappers.
Dat komt het meest voor lijkt mij.
Maar er zijn ook SP93 geweest met Dynastart en accu die zijn niet zo gebonden aan trappers natuurlijk,
maar zouden er daarom ook andere Boites relais op geplaatst zijn geweest?
ben benieuwd groet md
Ps kom op web SP93D tegen MET trappers dus mijn redenering lijkt mank te gaan
https://www.google.com/search?rlz=1C1CA ... A25MpPPW8M:
Dat komt het meest voor lijkt mij.
Maar er zijn ook SP93 geweest met Dynastart en accu die zijn niet zo gebonden aan trappers natuurlijk,
maar zouden er daarom ook andere Boites relais op geplaatst zijn geweest?
ben benieuwd groet md
Ps kom op web SP93D tegen MET trappers dus mijn redenering lijkt mank te gaan
https://www.google.com/search?rlz=1C1CA ... A25MpPPW8M:
- Franky
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Boite relais zonder trapas
Ik denk niet dat dit van een bromfiets is.
Overigens ook weer obscuur dit. Waarom hebben ze niet een normale boite relais gepakt en andere assen erin gezet. Met wat pluggen en andere assen had dat gewoon gewerkt. Maar nee, er is een volledig nieuw gietstuk ontwikkeld. Misschien was de normale boite relais niet degelijk genoeg voor dit soort zware lasten?
Ik ben erg benieuwd naar de binnenkant! Leuk zo'n verassings pakket
Overigens ook weer obscuur dit. Waarom hebben ze niet een normale boite relais gepakt en andere assen erin gezet. Met wat pluggen en andere assen had dat gewoon gewerkt. Maar nee, er is een volledig nieuw gietstuk ontwikkeld. Misschien was de normale boite relais niet degelijk genoeg voor dit soort zware lasten?
Ik ben erg benieuwd naar de binnenkant! Leuk zo'n verassings pakket
Re: Boite relais zonder trapas
Overigens kreeg ik zojuist een ingeving om de lassen van het voortandwiel weg te slijpen.
Ik span het spul op een verdeelapparaat op de kruistafel van de freesbank en ipv een frees span een een slijpsteentje in dan moet het goed komen, met als cadeau een nw tandwiel.
Paul
Ik span het spul op een verdeelapparaat op de kruistafel van de freesbank en ipv een frees span een een slijpsteentje in dan moet het goed komen, met als cadeau een nw tandwiel.
Paul
Re: Boite relais zonder trapas
Op Internet trof ik een ander plaatje aan met die bak.
Overigens kan een bak voor een auto simpeler uitgevoerd worden.
Meestal zit er een startmotor bij met tandkrans. Al die onzin van aantrapketting en omschakelas heb je dus niet nodig.
Het is gewoon een simpel vertragingsbakje.
Henk
Overigens kan een bak voor een auto simpeler uitgevoerd worden.
Meestal zit er een startmotor bij met tandkrans. Al die onzin van aantrapketting en omschakelas heb je dus niet nodig.
Het is gewoon een simpel vertragingsbakje.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: Boite relais zonder trapas
Zo ziet het bakje er van binnen uit. Helaas zijn alleen de snaarschijven uitwisselbaar. Het grote tandwiel is hier van staal en heeft een grotere diameter dan “ons” aluminium tandwiel. Ook de schakelas lijkt er veel op maar is net even anders.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Boite relais zonder trapas
Ze zouden toch zomaar iets uitwisselbaars maken
De 2 standen boite relais is volgens mij niet het toppunt van degelijkheid. Dit ziet er veel beter uit. Er zal wel wat meer vermogen doorheen gaan.
De 2 standen boite relais is volgens mij niet het toppunt van degelijkheid. Dit ziet er veel beter uit. Er zal wel wat meer vermogen doorheen gaan.