Opvoeren AV7
Re: Opvoeren AV7
Marco bedoeld de transferpoorten. Die in de zijkant van de cylinder. En het antwoord op zijn vraag is nee. De bodem van die poorten zit op dezelfde hoogte, als de bodem van de uitlaatpoort, dus ook daar steekt de zuiger dan 1,2mm bovenuit.
Re: Opvoeren AV7
Klopt inderdaad, op dezelfde hoogte. Ik heb hem vandaag eerste keer 3 minuutjes laten draaien. Na het roderen, ga ik even kijken hoe hij loopt. Als hij goed loopt, laat ik het zo.
Re: Opvoeren AV7
Dan mag je de cilinder wel wat ophogen
Re: Opvoeren AV7
Wat je onder ophoogt moet je boven afdraaien.
Re: Opvoeren AV7
Dan gooi je de koppakking er tussenuit.
Dat Scheeld je dan nog maar de helft in compressie verlies.
Ik rij ook al twee jaar zonder koppakking.
No problemo.wel wat vloeibare pakking op silcoon basis aanbrengen,
Dat Scheeld je dan nog maar de helft in compressie verlies.
Ik rij ook al twee jaar zonder koppakking.
No problemo.wel wat vloeibare pakking op silcoon basis aanbrengen,
Re: Opvoeren AV7
Is het niet mogelijk om i.p.v de cilinder op te hogen enkel op de plaatsen van de poorten iets van de zuiger af te slijpen/vijlen totdat de poorten wel helemaal opengaan? Dat lijkt me minder compressieverlies op te leveren als een dikke voetpakking, bovenkant cilinder afdraaien zal niet zo makkelijk zijn voor iemand die geen draaibank heeft of geen connecties heeft. Het is maar een brainfart van mij hoor, misschien lul ik uit mijn nek maar dit schoot mij zo te binnen.
Re: Opvoeren AV7
Het is geen Geen brainfart.
Wordt ook aanbevolen in sommige tuners boeken.
Omdat een zuiger goedkoper is dan een cilinder,
Ik heb het ook gedaan bij mijn moby.
Wordt ook aanbevolen in sommige tuners boeken.
Omdat een zuiger goedkoper is dan een cilinder,
Ik heb het ook gedaan bij mijn moby.
Re: Opvoeren AV7
Zijn er nog mensen die het zo opgelost hebben? Gaat je dan niet makkelijker aanslag op je zuiger krijgen omdat dat geen mooi egaal oppervlak meer is? Ik ben wat 'bang' voor dergelijke aanpassingen.
De zuiger is nog origineel en in bijzonder goede staat. Een andere vinden voor de originele cilinder die goed past is ook niet evident.
De zuiger is nog origineel en in bijzonder goede staat. Een andere vinden voor de originele cilinder die goed past is ook niet evident.
Re: Opvoeren AV7
Dirkos als je de cilinder afgedraaid wil hebben door een prof dan moet je dat ff laten weten. op bijna loopafstand van IJmuiden zit er eentje.
Ik stuur je zn adres en tel.nr. dan via een PB toe.
Ik stuur je zn adres en tel.nr. dan via een PB toe.
Re: Opvoeren AV7
Ik denk dat als je na het vijlen de boel wat polijst met fijn schuurpapier en Belgom alu dat het wel mee zal vallen met overtollige koolaanslag.dirkvr schreef: ↑11 jan 2022, 11:47Zijn er nog mensen die het zo opgelost hebben? Gaat je dan niet makkelijker aanslag op je zuiger krijgen omdat dat geen mooi egaal oppervlak meer is? Ik ben wat 'bang' voor dergelijke aanpassingen.
De zuiger is nog origineel en in bijzonder goede staat. Een andere vinden voor de originele cilinder die goed past is ook niet evident.
Re: Opvoeren AV7
Ik ben niet van plan een andere cilinder te monteren, ik heb net een nieuwe en daar ben ik tot nu toe erg tevreden mee, maar ik zal je aanbod in gedachten houden.
Re: Opvoeren AV7
Nieuwsgierig als ik ben heb ik er even een zuiger en schuifmaat bijgepakt. ik kom uit op een dikte van 4 mm dus het lijkt mij geen probleem om er 1 mm af he halen.
Re: Opvoeren AV7
Een slechte zuiger even doorzagen dan weet je het exact.
Is kijken of er nog een tussen mijn rommel licht dan zaag ik hem even door.
Gr Polle
Is kijken of er nog een tussen mijn rommel licht dan zaag ik hem even door.
Gr Polle
Re: Opvoeren AV7
Inmiddels de AV89 aan het inrijden, en hij loopt heel goed. Met het gashendel 3/4de open loopt hij al snel 45 echte km/u.
Ik heb overigens geleerd dat ik een D89 heb, een velomoteur ipv een cyclomoteur. Cilinder zou grotere spoelpoorten hebben dan standaard, Gurtner H14 carburator enz.
Weet iemand hoe hard deze versie eigenlijk hoort te rijden? De km-teller gaat ook tot 100 ipv 70km/u.
Ik heb overigens geleerd dat ik een D89 heb, een velomoteur ipv een cyclomoteur. Cilinder zou grotere spoelpoorten hebben dan standaard, Gurtner H14 carburator enz.
Weet iemand hoe hard deze versie eigenlijk hoort te rijden? De km-teller gaat ook tot 100 ipv 70km/u.
Re: Opvoeren AV7
De vélomoteurs zijn voor de regionale wegen ontworpen en reden meestal zo'n 70 km/uur.
Je had er geen rijbewijs voor nodig alleen een registratieplaat. Meestal was de verlichting beter en zat er een grotere carburateur op. Voor details zie de Tobec-site.
Henk
Je had er geen rijbewijs voor nodig alleen een registratieplaat. Meestal was de verlichting beter en zat er een grotere carburateur op. Voor details zie de Tobec-site.
Henk
Re: Opvoeren AV7
Wie heeft er een aluminium snaarschijf gemonteerd, en hoe rijd dat?
Ik zit ook te brainstormen om zo'n ding te kopen.
Eigenlijk is mijn snaarschijf nog goed.
Ik heb 'm soort van uitgebalanceerd met een dikke bout en moer.
Mijn idee en hoop is dat de aluminium schijf zo goed als in balans is.
En ook veel lichter, waardoor de aandrijflijn het makkelijker krijgt en zodoende ietsie pietsie meer pk op het achterwiel.
Als het niks uitmaakt, hou ik m'n geld beter in de portemonnee,
Ik zit ook te brainstormen om zo'n ding te kopen.
Eigenlijk is mijn snaarschijf nog goed.
Ik heb 'm soort van uitgebalanceerd met een dikke bout en moer.
Mijn idee en hoop is dat de aluminium schijf zo goed als in balans is.
En ook veel lichter, waardoor de aandrijflijn het makkelijker krijgt en zodoende ietsie pietsie meer pk op het achterwiel.
Als het niks uitmaakt, hou ik m'n geld beter in de portemonnee,
Re: Opvoeren AV7
Ik heb een nieuwe liggen maar nooit geprobeerd.
Gr Polle
Gr Polle
Re: Opvoeren AV7
Heb je nu al z’n schijf erop zitten?loe schreef: ↑28 jan 2022, 23:53Wie heeft er een aluminium snaarschijf gemonteerd, en hoe rijd dat?
Ik zit ook te brainstormen om zo'n ding te kopen.
Eigenlijk is mijn snaarschijf nog goed.
Ik heb 'm soort van uitgebalanceerd met een dikke bout en moer.
Mijn idee en hoop is dat de aluminium schijf zo goed als in balans is.
En ook veel lichter, waardoor de aandrijflijn het makkelijker krijgt en zodoende ietsie pietsie meer pk op het achterwiel.
Als het niks uitmaakt, hou ik m'n geld beter in de portemonnee,
Re: Opvoeren AV7
Nee. Nog niet
Ik heb nog van alles en nog wat te doen.
Dus dit staat onderaan m'n lijstje
Ik heb nog van alles en nog wat te doen.
Dus dit staat onderaan m'n lijstje
Re: Opvoeren AV7
ik heb een oud blokje met speedcontrol uit begin jaren 60 open liggen. wat mij opvalt is dat de spoelpoorten niet op de zelfde hoogte liggen als de uitlaatpoort. in ODP zit de bovenkant van de zuiger gelijk met de onderkant van de uitlaatpoort. dit is zo als het hoort. Maar de spoelpoorten zitten iets lager en worden hierdoor niet geheel geopend.(1,5 a 2mm) wat is de reden hier van?
is de oplossing die hier boven wordt geopperd door Loe de beste oplossing door ter plaatse van de spoelpoorten iets van de zuiger af te vijlen?
is de oplossing die hier boven wordt geopperd door Loe de beste oplossing door ter plaatse van de spoelpoorten iets van de zuiger af te vijlen?