VSX

(web)winkels, informatiesites en meer..
Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

VSX

Ongelezen bericht door MobyJoost » 05 jan 2017, 18:53

Een maand of wat geleden vroeg een vriend mij, zijn oude Peugeot BB RS ( jawel, schaam, schaam) rijklaar te maken voor zijn jonge, artistieke zoon, die ermee Amsterdam onveilig ging maken. Wetend, dat die Peugeot's toch allemaal lelijke kopieën van Motobecane's zijn en dat de ontstekingsdelen minstens net zo gevoelig zijn voor veroudering, ging ik op zoek naar Peugeot onderdelen. Onder andere Le Solex, die ook Solex en Peugeot doet. Ook keek ik maar weer eens bij VSX, waar ik al lang geen bezoekje had gebracht. En floep, zomaar bijna alles bij elkaar gevonden. Nieuwe ontstekingsspoel, punten, snaar. Bij het doorsnuffelen, kwam ik erachter, dat er nogal wat remakes aankwamen. Ik heb een mooie Simonini uitlaat gekocht, die door Simonini zelf al wat jaren niet meer wordt gemaakt, maar door VSX weer bij hen besteld worden. Ziet er goed uit. Ook was hij bezig, met de heruitgave van de magnetische vulring trekker voor koppelingen. Van VAR. Ik heb me erop ingeschreven en er nu één besteld. Ben benieuwd nar de kwaliteit. Nu kwam ik ook nog een verklaring tegen, over een overeenkomst tussen MBK industries en VSX, over de herfabricage van onderdelen. De man timmert aan de weg!
http://www.solex-motobecane.com/solex-v ... -solex.htm

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: VSX

Ongelezen bericht door MobyJoost » 05 jan 2017, 19:32

En dit is een mooi voorbeeld. De 23x2 whitewalls van Michelin. Tijdens de 60er jaren op zoveel Franse bromfietsjes geleverd. Ik heb tot nu toe drie AV48's gekocht, die allemaal de originele, deze, bandjes hadden. Drie maanden geleden noch in afwachting, nu leverbaar. Precies hetzelfde profiel.
http://www.solex-motobecane.com/3-piece ... 4-2177.htm

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: VSX

Ongelezen bericht door Mobygek » 05 jan 2017, 20:14

Mooie spulletjes bij VSX en tja Peugeot...jammer Joost jammer...maar je schaamt je gelukkig.. :lol:
(moderne auto's kunnen ze ook al niet maken.. :roll: .)
vrgr gerard
Laatst gewijzigd door Mobygek op 05 jan 2017, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: VSX

Ongelezen bericht door Harrie » 05 jan 2017, 20:32

Dit betekent dat Yamaha ook tekeningen beschikbaar stelt en dat onderdelen gemakkelijker nagemaakt kunnen worden.
Goed nieuws.
H.

Plaats reactie