Mobylette-artikel in blad Bromfiets februari 2020

(web)winkels, informatiesites en meer..
Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Mobylette-artikel in blad Bromfiets februari 2020

Ongelezen bericht door PantinNL » 20 dec 2019, 12:44

In de komende uitgave februari van Blad Bromfiets komt een artikel te staan over mobylette met het accent op Kaptein.
Er is natuurlijk al heel vaak over Kaptein gepubliceerd, maar er zullen ook wat onderbelichte zaken aan bod komen.
Mijn rol in dat artikel beperkt zich tot het aanleveren van wat informatie uit oude bronnen.
Houd het blad dus in de gaten, voor het geval dat je geen abonnement hebt. Ik koop het blad soms in de losse verkoop als er een interessant artikel in staat. Laatst was een artikel gewijd aan de voorbereiding van toertochten en dat leek me wel zinvol
Achteraf gezien was het zwaar achterhaald en bestond de informatie uit zaken die misschien interessant waren in de jaren vijftig.
Tegenwoordig maken we tijdens trips veelvuldig gebruik van Internet voor: navigatie, vertalingen, het boeken van overnachtingen, toeristische informatie en restaurants. Ook wordt er vaak tijdens evenementen op elkaars mobieltje gekeken om technische aspecten toe te lichten en informatie uit te wisselen. Gevolg is dat er tijdens een lange trip ook aandacht voor accu's en oplaadmogelijkheden moet zijn. Die moderne aspecten kwamen in dat artikel helaas niet aan bod.
Ik ben benieuwd wat er straks allemaal verteld wordt in het artikel over Kaptein.
Henk

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Mobylette-artikel in blad Bromfiets februari 2020

Ongelezen bericht door australman » 20 dec 2019, 19:00

Hoi,

Als ik met een fiets, bromfiets of motorrijwiel op reis ga,neem ik een kompas,een horloge en een goede landkaart mee.
Moderniteiten heb ik ,zeker tijdens een vakantie,absoluut geen behoefte aan.
Des morgens je tent afbreken en op pad gaan,met afgezien van de richting, niet de minste notie waar je s' avonds de boel weer op zet,dat is voor mij
het grote avontuur.
Mocht het soms een keer tegen zitten,dan blijken er altijd sympathieke locals te zijn die je uit de brand helpen.
Het gevoel om met je brommer onderweg te zijn met alles bij je wat een mens nodig heeft ,geeft mij altijd grote voldoening.

Hans

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Mobylette-artikel in blad Bromfiets februari 2020

Ongelezen bericht door PantinNL » 20 dec 2019, 20:27

Afgelopen jaar wist ik vaak ook niet waar ik die dag zou eindigen.
Ik had dagen van nog geen 100 km, maar ook wel eens van ver boven de 300km.
Soms zit het weer tegen of heb je gewoon geen zin om nog veel verder te rijden.
Sympathieke locals kunnen je vaak prima helpen is ook mijn ervaring.

Ik ben absoluut niet verkleefd met mijn mobieltje zoals bij veel jongeren het geval is.
Thuis gebruik ik dat ding zelden.
"En route" in Frankrijk wil ik ook contact met het thuisfront onderhouden, een heleboel dingen vastleggen en opzoeken.
Een lamp, vergrootglas en horloge/wekker krijg ik er gratis bij.
De uitrusting is uiteindelijk een persoonlijk keuze en je neemt gewoon dat mee wat je zinvol acht.
Henk

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mobylette-artikel in blad Bromfiets februari 2020

Ongelezen bericht door Hans10 » 23 dec 2019, 18:04

Voor wie het allemaal te lang duurt en afkick verschijnselen krijgt staat er al in het decembernummer van het blad Bromfiets op pag. 63 een uitnodiging van Borgers Coating (voorheen Gerritsen)uit Nijkerk om langs te komen op zaterdag 14 januari en het poeder coat proces life te volgen. De bijgaande foto is mijn, op het VTN in Woerden, prijswinnende AV48. Op verzoek van Borgers heb ik de AV48 beschikbaar gesteld en MobyJoost de prijsbeker.
Inmiddels ben ik bezig met project S16 waarvoor het poeder coat werk bij Borgers al klaar is.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Mobylette-artikel in blad Bromfiets februari 2020

Ongelezen bericht door brommerskieken » 24 dec 2019, 11:24

ik kijk er nu al naar uit wat er van gemaakt is

gr harold

Plaats reactie