Bevestigingsschroeven voor de remschoenen

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
haagsehans

Bevestigingsschroeven voor de remschoenen

Ongelezen bericht door haagsehans » 14 mar 2019, 15:10

Hallo Forum,
Heeft iemand van jullie misschien nog twee schroeven met het nummer 14915 liggen, eventueel zelfs een paar oudere, liever nieuw natuurlijk.
Ze zitten o.a. op de EEG !
Hier de foto:
https://s16.directupload.net/images/190314/8w8v88nf.jpg

Hans10

Re: Bevestigingsschroeven voor de remschoenen

Ongelezen bericht door Hans10 » 14 mar 2019, 20:57

Ha Hans,
Je bedoelt de klembout voor remblok velgrem?
Eerst aan de Polle vragen en dan kijken op de site van selectparts :D
Hans

haagsehans

Ongelezen bericht door haagsehans » 14 mar 2019, 21:26

Inderdaad Hans, de klembout, dat woord schoot me even niet te binnen !
Waar zit die Selectparts ???

Hans10

Ongelezen bericht door Hans10 » 14 mar 2019, 22:23

Delft

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 14 mar 2019, 22:54

haagsehans

Ongelezen bericht door haagsehans » 15 mar 2019, 09:26

Hartelijk dank, Hans en Joop !

Polle

Ongelezen bericht door Polle » 15 mar 2019, 19:26

Hallo Hans

Ik heb deze jammer genoeg niet meer

Gr Polle

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 15 mar 2019, 20:51

Ik heb er nog genoeg; ik zal binnenkort wel setjes bevestigingsmaterialen voor remmen op MP voor een lage prijs aanbieden.
Henk

haagsehans

Ongelezen bericht door haagsehans » 17 mar 2019, 13:37

Hartelijk Dank Polle en Henk, het probleem vanuit Nederland zijn ook nog de onmogelijke posttarieven om maar een voorbeeld te noemen.

Die twee boutjes kosten maar liefst 13 Euro om naar Duitsland te sturen, omgekeerd maar 2,40 Euro. Belachelijk toch ?
Ik heb er nu twee besteld en laat ze binnen Nederland opsturen, mijn vriend komt sowieso de 10e april naar Beieren toe en hij is zo vriendelijk ze mee te brengen.
Wel een heel leuke en goede tip met dat zaakje in Delft, zelfs de Duitse Mobylette vrienden zijn wild enthousiast.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 17 mar 2019, 14:57

Hallo HH
Ik heb laatst nog een zwaar pakket in Kevelaer op de post gedaan. Ik ga daar regelmatig winkelen en ligt op slechts 40 minuten rijden van huis.
Twee boutjes versturen onder de 50 gram kan beter in een stevige bubbelfolie envelop en dat kost dan slechts 3 Euro.
Toevallig heb ik dat nog afgelopen week gedaan met een stel sproeiers.
Op mijn website staan overigens meer interessante bedrijven in Nederland. Er is gelukkig nog veel te koop....
Hoe communiceren de mobylette-liefhebbers in Duitsland met elkaar?
Henk

haagsehans

Ongelezen bericht door haagsehans » 18 mar 2019, 09:49

Hallo Henk,
Bedankt voor je reactie!
Soms heb ik het gevoel dat de Duitse Mobylette-liefhebbers voor zo'n 50% via mij communiceren, maar het schijnt minder te worden.
Ook geef ik nu en dan jullie adres en zeg dat er een Duits gedeelte bestaat, maar er zijn maar heel weinig sleutelaars die daar naartoe gaan lijkt me.
Ik geef eveneens aan dat jij een aardig woordje Duits spreekt en schrijft, zodat ze niet bang hoeven te zijn geen antwoord te krijgen, en met echte technische problemen kan ik sowieso niet van dienst zijn.
Ook wordt er gecommuniceerd via de club in Magdeburg, echter is dat maar mondjesmaat voor zover ik dat kan bepalen.
Mijn woonplaats is gewoonweg te ver weg van de Mobylette bewoonde wereld, het meeste speelt zich af in het noorden van de vroegere Bondsrepubliek,
en vandaar krijg ik de meeste aanvragen via via, ook rondom Aken zijn er een hoop sleutelaars die ik schriftelijk heb leren kennen.
Ik wist niet eens dat jij een eigen website had, zo intensief ben ik sinds een goed jaar door ziekte en de kleinkinderen niet meer bezig met mijn hobby.
Is www.Pantin.nl het juiste adres ? dan kan ik dat verdergeven aan de Duitse sleutelaars ! Waar staan de onderdelen die jij nog aanbiedt ?
Zo het ontbijt staat klaar, ik lees graag jouw antwoord.

groet van

Hans.

AGB

Ongelezen bericht door AGB » 18 mar 2019, 10:49

er is/was ook een mobylette forum in Duitsland actief , maar die lag na genoeg stil,na een toch
goede start , had mij daar ook aan gemeld ,spreek en lees wel Duits maar schrijven niet,
dus was het voor mij alleen maar mee lezen en heel beperkt schrijven,
denk ook dat de afstand in duisland een probleem is om bij mekaar te kommen,voor ritten met mekaar.

Hans10

Ongelezen bericht door Hans10 » 18 mar 2019, 11:32

Hallo Hans,
Selectparts heeft nog niet 1/10 van zijn aanbod op de site staan. Zoek je wat mail de eigenaar Leen. Hij staat ook altijd in de Mobylettestraat in HHW. Zijn kennis van de Duitse taal is mij onbekend. B2B in Aalsmeer daarentegen heeft een Duitse versie van zijn site. Er wordt daar veel besteld door Duitsers. Vaak staat de toonbank vol met bestellingen op weg naar Duitsland. Mocht je weer eens tegen het dure verzenden aanlopen meld je dan op het forum. Wij zitten overal! Troost jezelf met de gedachte dat versturen vanuit Frankrijk naar Nederland nog veel duurder is en daar zitten toch Mobylette snoepwinkels als VSX en Ets Mauer.

groet Hans

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 18 mar 2019, 13:17

haagsehans schreef:
18 mar 2019, 09:49
Hallo Henk,
Bedankt voor je reactie!
,,,,,,
Is www.Pantin.nl het juiste adres ? dan kan ik dat verdergeven aan de Duitse sleutelaars ! Waar staan de onderdelen die jij nog aanbiedt ? ....
groet van
Hans.
Hallo Hans,
Interessant verhaal over de Duitse mobylettefans.
Op mijn website www.pantin.nl tref je allerlei adressen aan van leveranciers, die ik waardeer, omdat ze helpen bij het herstellen en het op de weg houden van onze mobylettes.
Inderdaad worden op de PantinNL-website geen onderdelen aangeboden, omdat het geen commerciële organisatie is. Je moet dan van alles bijhouden en registreren en... dat is nou net niet onze hobby!
Er liggen hier overigens wel veel speciale onderdelen (modellen: 1950-1975), maar van na 1980 ligt hier nagenoeg niks.

Zoek je iets of heb je een probleem, stuur dan een e-mail met duidelijk omschrijving en foto naar ons toe.
Verder wordt hier ook nagedacht over kritische onderdelen, waarvan de oude voorraden dreigen op te raken. In de sommige gevallen bedenken we zelf een oplossing of treffen we die elders aan. Mobylette is een wereldproduct met liefhebbers op vrijwel alle continenten en daar zitten genoeg Willie Wortels tussen!

Groet,
Henk

Plaats reactie