Trapas S3

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
ruudk

Trapas S3

Ongelezen bericht door ruudk » 10 sep 2019, 20:34

Beste mensen,
Voor mijn groene S3 (1955) zoek ik een goede trapas: recht en met twee nette loopvlakken voor de kogeltjes.
Vanzelfsprekend mag deze trapas gebruikt zijn.
Het is een trapas met twee verdikkingen (cones) waar kogels tegenaan worden gedrukt door de vaste en de stelcup in het frame.
Overigens, voor zover ik goed geinformeerd ben, zijn de trapassen van de modellen AV3, AV31, AV32, AV33, S1, S2, S3, S1A, S2A, S3A, S4A, S14A, S24A allemaal hetzelfde, dus een trapas van een van deze modellen is ook goed. Wellicht heeft iemand nog ergens een oud afgedankt frame liggen met zo'n trapas.
Ik hoop dat iemand iets heeft liggen!
Ruud

PantinNL

Re: Trapas S3

Ongelezen bericht door PantinNL » 11 sep 2019, 23:15

Hallo Ruud,
Ooit had ik er 10 op voorraad, waarvan drie stuks een imitatie waren.
Die assen zijn dus wel te draaien uit assenstaal, maar ze moeten wel gehard worden. Bij voorkeur d.m.v. inductieharden.
Hierna moet de radius nog geslepen worden.
Technisch allemaal goed mogelijk, maar niet goedkoop.
Alternatief is de toepassing van een jaren- 60-constructie met een gladde as met Seegerringen en bronzen bussen.
Ik heb hier nog allerlei maten ongebruikte assen liggen.
Komende tijd kom ik nog op diverse beurzen en mocht ik iets vinden dan geef ik je wel een seintje.
Henk

ruudk

Re: Trapas S3

Ongelezen bericht door ruudk » 13 sep 2019, 19:55

Interessant, Henk. Ik ga dat eens verder uitzoeken, en als jij iets tegenkomt, hoor ik het graag.
Ruud

Plaats reactie