Tankdop voor AV31

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
RABenjamins
Contacteer:

Tankdop voor AV31

Ongelezen bericht door RABenjamins » 04 jun 2021, 20:40

Ik ben op zoek naar een tankdop voor mijn AV31. De oude dop was een door de vorige eigenaar zelfgemaakte dop. Die zat blijkbaar te losjes en is er vanmiddag tijdens het rijden afgesprongen. Ik heb de hele route van 10km ook braaf terug gereden in de hoop iets te vinden. Maar helaas, die dop ligt ergens in het hoge gras van de berm en is onvindbaar.

Heeft er iemand voor mij een vervangende dop?
Tankdop AV31 kwijt.jpg
Als noodoplossing heb ik een dop van een kleine spuitbus gevonden. Die past er toevallig redelijk goed op. (met wat duct-tape) Maar is natuurlijk niet geschikt als permanente oplossing.

Groeten,
Robert Benjamins
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Re: Tankdop voor AV31

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 jun 2021, 22:02

Tip: zet even de diameter erbij.

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 04 jun 2021, 22:28

mooie doppen zijn erg schaars en wordt hier en daar flink geld voor gevraagd. Jozef uit Belgie maakt ze nieuw.https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... leems.html
Ik heb er net ook 2 gekocht. de witte moet je een beetje vuil maken voor het goede resultaat.

RABenjamins
Contacteer:

Ongelezen bericht door RABenjamins » 04 jun 2021, 23:23

De diameter van de tankhals is:
Binnendiameter ca. 39.8mm
Buitendiameter ca. 42,3mm
Voor mij als werktuigbouwer is het buisje niet zuiver rond. 't is door de verflaag heen slecht te zien, maar het zou mij niet verbazen als de hals van de tank uit 1mm plaatmateriaal is gewalst en gesoldeerd.

@Lolle: dank voor de tip. Ze zijn niet spotgoedkoop, maar zien er netjes uit. Ik vind de prijs acceptabel. Ik heb voor mijn werk wel eens 3D-geprinte onderdelen besteld en heb zelf (hobbymatig) een 3D-printer. Dus ik weet dat er tijd en moeite in gaat zitten om een nette tankdop te maken.
(Ik kan natuurlijk de tankdop van mijn AV3 pakken en helemaal 3D natekenen en dan zelf 3D-printen en er 2 O-ringen om plaatsen. )

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 05 jun 2021, 08:17

We zijn hier binnen de club ook wel eens aan het spelen geweest met een 3D printer en deze tankdop.
Afbeelding

Afbeelding

Dit was nog voordat de ironing functie in de slicers zat. Tegenwoordig kan ik een beter resultaat verkrijgen dan dit. Tot nu toe is nylon het enige materiaal wat ik geprint heb en benzine bestendig is. Ook moet je viton O-ringen gebruiken. Als je er een keer een lading tijd tegenaan gooit is dit goed te doen :)

Hans10

Ongelezen bericht door Hans10 » 05 jun 2021, 11:17

Heeft de verloren tankdop een speciale kleur en afbeelding? Anders moet een gewone witte 40mm tankdop ook wel passen . De tankdoppen van Jozef zijn wel mooi, ik heb er eentje op de AV48. Kort geleden ook een Mobymatic tankembleem bij Jozef gekocht. Wederom eerste klas.

RABenjamins
Contacteer:

Ongelezen bericht door RABenjamins » 05 jun 2021, 13:37

@Franky: Is het 3D-model van die tankdop vrij beschikbaar? m.a.w. Kan ik een STEP-file krijgen?
Dan wil ik wel eens proberen er zelf 1 te printen. Ik heb nog een spoel met PETG-draad. En O-ringen bestel ik bij Technirub.nl daar kan je in de webshop ook als particulier kopen.
dop spuitbus.jpg
De spuitbusdop die tijdelijk als tankdop dienst doet past toevallig erg goed. Dus ik heb tijd om een nette nieuwe tankdop te maken of kopen.
Groeten,
Robert Benjamins
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JanmobyEvert

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 05 jun 2021, 14:11

Ik heb nog wel een gebruikte dop liggen. Met het M logo. Niet het Kaptein logo.

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 05 jun 2021, 15:12

RABenjamins schreef:
05 jun 2021, 13:37
@Franky: Is het 3D-model van die tankdop vrij beschikbaar? m.a.w. Kan ik een STEP-file krijgen?
Dan wil ik wel eens proberen er zelf 1 te printen. Ik heb nog een spoel met PETG-draad. En O-ringen bestel ik bij Technirub.nl daar kan je in de webshop ook als particulier kopen.
Dat moet je even aan Henk vragen. Het model is van hem, niet van mij. Henk is van www.pantin.nl
De PETG soorten die ik hier heb liggen zijn verrassend genoeg niet benzine bestendig. :(

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 05 jun 2021, 15:24

Jozef maakt ze van pom. Hij maakt ze niet door printen maar door draaien en cnc frezen

Plaats reactie