Freewheel M36x1.00

Vertel hier waar je naar op zoek bent.
Forumregels
Graag een duidelijke omschrijving, liefst met foto/afbeelding, van het gevraagde onderdeel of brommer.
Benus

Freewheel M36x1.00

Ongelezen bericht door Benus » 30 jul 2024, 20:53

Hallo iedereen,

Ik heb een GAC Campera uit '76. Het freewheel is eraan en ik ben op zoek naar vervanging. Nu blijkt het om een nogal atypische maat te gaan.

De binnendiameter van het oude, kapotte freewheel is 35mm. De draad op de naaf iets van een 35,6mm. Na wat onderzoek zou ik een freewheel met maatomschrijving M36x1.00 nodig hebben. Die vind ik online nergens terug, of ze zijn niet verkrijgbaar. Ik heb wat mogelijke kanshebbers gevonden op Wallapop, een Spaanse tweedehandssite maar dat is nog geen zekerheid. Ik wou via deze weg even informeren of er misschien iemand nog eentje heeft liggen of weet waar ik er één kan vinden.

Dank bij voorbaat,

Ben.

Benus

Re: Freewheel M36x1.00

Ongelezen bericht door Benus » 31 jul 2024, 13:19

Even een update: via Wallapop heb ik het originele freewheel gevonden en heb contact met de verkoper. Nu het ding nog hier krijgen en dan kan ik het topic sluiten. Vingers kruisen dat het vlot tot bij mij geraakt.

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 31 jul 2024, 22:43

Hallo Ben
Misschien denk je waarom reageert er nu niemand. Het zit zo, binnen de vaste kern van het Forum is er weinig ervaring met GAC. zelf heb ik er enkele jaren terug een SPR gekocht in onderdelen maar deze ligt nog zo op zolder. Bij het door handen gaan van de onderdelen heb ik wel gezien dat er afwijkingen zijn met Kaptein en Motobecane. Zo is de wielmaat kleiner en heeft de poelie een andere maat dan zijn Franse broer. Het freewheel heb ik er nog niet af gehad en dus geen ervaring mee. mooi dat je in Spanje nog onderdelen kunt krijgen.
succes met je Gac

Groet, Lolle

Benus

Ongelezen bericht door Benus » 01 aug 2024, 00:41

Hey Lolle,

Ik begrijp het wel hoor, geen probleem. Ik heb wel een privébericht gehad van Jan Kort. Die had misschien nog wel een bruikbaar freewheel liggen. Dat had ik misschien nog moeten vermelden. (waarvoor nogmaals dank Jan!) Daar kan ik eventueel nog beroep op doen.

Ik heb inderdaad al op dit forum gemerkt dat er over GAC niet zo heel veel terug te vinden is maar dat is niet erg. Heel veel dingen zijn wel hetzelfde met de Mobylettes van hier dus het blijft erg nuttig voor mij dit forum. Maar af en toe kom je dus iets tegen dat afwijkt. Zoals dat freewheel. Er zit ook verschil in de formulering van de maten en dat maakt het er natuurlijk niet gemakkelijker op.

Inderdaad een geluk dat ik in Spanje nog veel kan terugvinden. De verzendkosten zijn ook niet overdreven je moet gewoon iets langer wachten tot het hier is. Maar ook dat valt best mee.

Bedankt voor je reactie trouwens!

Groeten,

Ben.

Benus

Ongelezen bericht door Benus » 10 aug 2024, 18:49

Gisteren het juiste freewheel vanuit Spanje ontvangen en ondertussen gemonteerd.

Dit topic mag dus gesloten of verwijderd worden.

Groeten,

Ben.

Gesloten