Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Beste Forumleden.
Zondag 21 februari is in Lommel (B) een beurs voor allerlei Bromfietsmerken.
Of er veel Motobécane spullen liggen betwijfel ik, maar je vindt allicht iets.
"Je vind alleen iets op een beurs door er naar toe te gaan" (vrij naar JC)
H.
B.F.
Ik ben er geweest en ben opvallend veel bekenden tegengekomen. Was gezellig en goed georganiseerd.
Toch nog wat zeldzame sproeiers, een km-aandrijving, snaarschijflagers en wat koppelingsegmenten gevonden.
Er waren ook diverse Franse handelaars. Helaas niet degenen, waarvan ik vaak veel koop.
Groet,
H.
Zondag 21 februari is in Lommel (B) een beurs voor allerlei Bromfietsmerken.
Of er veel Motobécane spullen liggen betwijfel ik, maar je vindt allicht iets.
"Je vind alleen iets op een beurs door er naar toe te gaan" (vrij naar JC)
H.
B.F.
Ik ben er geweest en ben opvallend veel bekenden tegengekomen. Was gezellig en goed georganiseerd.
Toch nog wat zeldzame sproeiers, een km-aandrijving, snaarschijflagers en wat koppelingsegmenten gevonden.
Er waren ook diverse Franse handelaars. Helaas niet degenen, waarvan ik vaak veel koop.
Groet,
H.
-
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
- Locatie: Heinkenszand - Zeeland
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Het was een gezellige beurs met een gezellige sfeer.
Je moet op een beurs toch geluk hebben, maar meestal na uren zoeken vind je altijd wel iets wat je kan gebruiken.
Een kennis van mij viel letterlijk en figuurlijk met zijn neus in de boter, bij binnen komst zag hij direct wat hij zocht zijn dag kon niet meer stuk.
Volgend jaar gaan wij weer.
groetjes Carl
Je moet op een beurs toch geluk hebben, maar meestal na uren zoeken vind je altijd wel iets wat je kan gebruiken.
Een kennis van mij viel letterlijk en figuurlijk met zijn neus in de boter, bij binnen komst zag hij direct wat hij zocht zijn dag kon niet meer stuk.
Volgend jaar gaan wij weer.
groetjes Carl
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Ik heb ook wel eens op een beurs in Belgie wat leuk moby spul gevonden. Er lijken daar nog veel NOS onderdelen te zijn.
O.a. condensators nieuw voor 3 euro. Zie dat soort dingen hier maar eens te vinden.
Een verkoper in Belgie vertelde me dat er veel is opgekocht door Marokkanen, zodat ze in Marokko nog jarenlang mobylette kunnen rijden. Slimme jongens.
O.a. condensators nieuw voor 3 euro. Zie dat soort dingen hier maar eens te vinden.
Een verkoper in Belgie vertelde me dat er veel is opgekocht door Marokkanen, zodat ze in Marokko nog jarenlang mobylette kunnen rijden. Slimme jongens.
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
[quote="MobyJet"]Er lijken daar nog veel NOS onderdelen te zijn.
MobyJet, wat zijn NOS onderdelen ?
MobyJet, wat zijn NOS onderdelen ?
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
New old stok
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
NOS= New Old Stock
Nieuwe oude voorraad.
Soms een geschenk uit de hemel, maar vaak ook versleten oude meuk.
H.
Nieuwe oude voorraad.
Soms een geschenk uit de hemel, maar vaak ook versleten oude meuk.
H.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Als het goed is, is NOS niet versleten, omdat het over nieuwe onderdelen gaat uit oude voorraad.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog gewoon versleten oude troep..
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog gewoon versleten oude troep..
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Lieve Jet,
Metalen onderdelen kunnen inderdaad nog uitstekend zijn.
Rubber, echter, droogt uit en wordt poreus.
Banden van 50 jaar of ouder vertonen vaak haarscheuren, waarbij het staal ligt te roesten in het rubber.
Handvatten van bijv. de EEG zijn altijd letterlijk verteerd. De isolatie van hoogspanningspoelen, het papier van de condensatoren,
het schuim van een buddyseat, de Cady jasbeschermers met slechte weekmakers ......het houdt niet op.
Allemaal aan slijtage onderhevig, ondanks een eventuele goede opslag.
Oude meuk dus waarvoor je beter een modern alternatief kunt zoeken.
Ik spreek duidelijk als een gebruiker van een tweewieler op de weg en niet als een hardcore verzamelaar.
H.
Metalen onderdelen kunnen inderdaad nog uitstekend zijn.
Rubber, echter, droogt uit en wordt poreus.
Banden van 50 jaar of ouder vertonen vaak haarscheuren, waarbij het staal ligt te roesten in het rubber.
Handvatten van bijv. de EEG zijn altijd letterlijk verteerd. De isolatie van hoogspanningspoelen, het papier van de condensatoren,
het schuim van een buddyseat, de Cady jasbeschermers met slechte weekmakers ......het houdt niet op.
Allemaal aan slijtage onderhevig, ondanks een eventuele goede opslag.
Oude meuk dus waarvoor je beter een modern alternatief kunt zoeken.
Ik spreek duidelijk als een gebruiker van een tweewieler op de weg en niet als een hardcore verzamelaar.
H.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Klopt, maar die nos onderdelen in slechte staat heb ik nooit gezien op een beurs, maar het zal er vast ook tussenliggen. Sommige dingen zullen inderdaad ook verzamelwaarde hebben. Ik ben ook meer een rijder, dan verslijt het maar. Stilstaan is vaak slechter dan gebruiken voor een brommert.
Goede alternatieven vind ik niet altijd meevallen. Maar dat is de hobby he
Goede alternatieven vind ik niet altijd meevallen. Maar dat is de hobby he
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Beste Jet,
Op beurzen tref je op het gebied van ontstekingsmateriaal vaak bagger aan bij die NOS delen.
Alternatieven zijn er voor nagenoeg alle onderdelen. Zadels bijvoorbeeld kunnen lastig zijn, maar die Denfield zweefzadels
o.a. voor Puch kunnen voor veel modellen een prima vervanger zijn.
Voorlopig voorzie ik weinig problemen....
Bewijs: afgelopen jaar heb ik allerlei modellen gezien van 1950 t/ 1995.
Meestal liepen die brommers ook nog redelijk en in sommige gevallen zelfs beter dan vroeger.
Met jouw opmerking stilstand is slechter dan rijden ben ik wel voor 100% eens.
Het verbaast me altijd wat er allemaal in de winterperiode met mijn brommers gebeurt.
Tijdens de uitgebreide voorjaarsbeurt worden bij mij een aantal zaken gecontroleerd.
Onder techniek een korte samenvatting.
H.
Op beurzen tref je op het gebied van ontstekingsmateriaal vaak bagger aan bij die NOS delen.
Alternatieven zijn er voor nagenoeg alle onderdelen. Zadels bijvoorbeeld kunnen lastig zijn, maar die Denfield zweefzadels
o.a. voor Puch kunnen voor veel modellen een prima vervanger zijn.
Voorlopig voorzie ik weinig problemen....
Bewijs: afgelopen jaar heb ik allerlei modellen gezien van 1950 t/ 1995.
Meestal liepen die brommers ook nog redelijk en in sommige gevallen zelfs beter dan vroeger.
Met jouw opmerking stilstand is slechter dan rijden ben ik wel voor 100% eens.
Het verbaast me altijd wat er allemaal in de winterperiode met mijn brommers gebeurt.
Tijdens de uitgebreide voorjaarsbeurt worden bij mij een aantal zaken gecontroleerd.
Onder techniek een korte samenvatting.
H.
Laatst gewijzigd door Moby-chaudron op 31 mar 2010, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
Wil je een stukje schrijven over een voorjaarsbeurt bij die rubriek? Zou leuk èn nuttig zijn
Re: Beurs te Lommel op 21 februari 2010
B.J.
Dat ga ik doen, maar in blad Bromfiets komt binnenkort een langer artikel, dat geschreven is door een goede toervriend van mij.
H.
Dat ga ik doen, maar in blad Bromfiets komt binnenkort een langer artikel, dat geschreven is door een goede toervriend van mij.
H.