2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Ongelezen bericht door AGB » 13 jan 2019, 19:04

het is weer genieten van de foto's , Henk gewoon er bij houden die gouden, je weet maar nooit hoe hij uit komt
ik gebruik nu nog gewoon hamertje en een centerpons heb zo een stuk of 6 met verschillende punten en wat met een,
holling voor hout bewerking, kan me voor stellen dat je dagelijks er mee werkt je wel een betere , kwallitijd aan schaft
kan me voor stellen dat voor hobby gebruik zo een gouden ook voldoet ,

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 jan 2019, 02:42

Hallo AGB,
Ik heb voor het lompe werk ook nog een stuk of 5 centerponsen.
Voor fijn werk zijn die goudkleurige erg geschikt; ik heb vandaag wat testen gedaan. Natuurlijk gebruik ik dat materiaal niet dagelijks.
Soms zijn gereedschappen ook belachelijk duur. Ik kreeg ooit M3 snijplaatjes aangeboden voor 75 Euro per stuk. Nou, dat feest ging niet door, want de oude van 3 Euro hielden het ook wel een tijdje vol. Uiteraard waren die dure beter, maar de winstmarge voor de leverancier ook.
Henk

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Ongelezen bericht door AGB » 14 jan 2019, 10:26

heb snijblokken met losse blokjes er in die kan je stellen op grote , heb blokken in de maat m6-m8-m10-m12 heel handig kan je draad mee op tapen pressies op maat, en ze hebben aanvang begeleiding zo dat je niet scheef begint en als de
as waar je draad op wil tapen iets te groot is draai je ze wat groter en dan de volgende keer weer wat naar binnen,
tot je weer op de gewenste dikte bent, ik zoek altijd nog andere maten er bij maar helaas .heb ze van het merk ikon en het merk greenfield made in holland

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 jan 2019, 13:14

Dure grap al die tappen en snijplaten met afwijkende draad en soms ook nog in linkse uitvoering.
Nadeel van snijgereedschap is dat het door gebruik ook snel slijt. Laatst heb ik nog twee dozen bagger weggegooid, die ik ooit op een beurs had gekocht. Na 1 keer gebruik is het al bot.
De belangrijkste maten zijn inmiddels vervangen door beter materiaal.
Ik heb ook nog lang niet alles, dus blijf ik op beurzen en op websites steeds uitkijken naar speciale maten.
Zamro heeft overigens een mooie collectie snijgereedschappen en ze leveren snel.
Henk

Gebruikersavatar
Rob1956
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 nov 2018, 20:13
Woonplaats: Duiven
Contacteer:

Re: 2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Ongelezen bericht door Rob1956 » 14 jan 2019, 14:54

Er komt dus de komende jaren veel aan brommers en onderdelen beschikbaar.
Ja, dat is juist. Bij de ZVC clubstand kregen wij ook vragen van ex-verzamelaars die hun brommers wilden verkopen. Ook complete verzamelingen. Ik zie dit ook bij, wel even wat anders, modelspoorverzamelingen. Ik verzorg een website hiervoor, vandaar.
De Eventron hal vind ik altijd wat donker en somber. Gelukkig stonden wij boven op de vide in de lichte hal.
Ik heb Joop gesproken, zoals hij zelf al meldde en verder was het aangenaam druk. De gesprekken met alle liefhebbers geven mij het meeste voldoening en zo weet je ook wat er leeft.
Afbeelding

BerTje
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 okt 2011, 19:29

Re: 2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Ongelezen bericht door BerTje » 14 jan 2019, 15:57

De beurs was toen wij er waren druk, en gezellig!
Zondag tussen 10;00 en 14;00.
Het was voor mij vooral een leuk dagje uit met twee vrienden.

Vooral de oude motoren ( oa de gefotografeerde motobecane’s ) vonden wij zijn prachtig om te zien.
Veel onderdeeltjes gezocht en enkele gevonden van diverse motoren en bromfietsen.

Ik moet toegeven dat mijn voorkeur steeds meer uit blijkt te gaan naar de oude mooi geconserveerde en ietwat versleten exemplaren en dat ik stilaan minder naar overgespoten en overmatig-gerestaureerde (brom)fietsen kijk. Die discussie hebben wij samen ook onderling gevoerd :lol:
Dat spul doet er 50 jaar over om er zo uit te komen zien,
“Mooier worden ze niet”...

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2019 - 12 en 13 januari Autotron Rosmalen

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 14 jan 2019, 16:02

“Mooier worden ze niet”...

Zo is het maar net, goed geformuleerd.

Plaats reactie