https://www.autotron.nl/evenement/motovelo-2025/
Hallo allemaal,
Hoewel ik vorig jaar januari het maar een matige beurs vond, heb ik toch besloten bovengenoemde beurs te gaan bezoeken.
Voor mij redelijk dichtbij en het is een beurs met een groot aanbod.
Mobylette-onderdelen zal ik er wel niet vinden - hooguit wat kruimelwerk -, maar dat is geen probleem, want ik kan voorlopig goed vooruit met alles wat hier nog ligt.
Ik ben namelijk bezig een aantal projecten op te starten en ik zoek nog wat uitgangsmaterialen en gereedschappen.
Vandaag heb ik al het nodige online besteld, maar met sommige dingen blijft dat lastig. Uiteraard bovendien ga ik ook voor de gezelligheid en om informatie uit te wisselen met andere tweewielerliefhebbers. Mocht je nog iets zoeken en ga je ook op zondag naar de beurs, neem dan contact met me op.
Groet,
Henk
Motovelo te Rosmalen op 11 en 12 januari 2025
Re: Motovelo te Rosmalen op 11 en 12 januari 2025
Hallo mobyvrienden,
Vandaag (zondag 12 januari 2025) heb ik de Motovelo-beurs te Rosmalen bezocht.
Vooral een mooie beurs met veel grote posters, gereedschappen, mooie brommers en motoren.
Het museum aspect was belangrijker dan het beursaspect.
Van mobylette werden slechts wat kruimels aangeboden en het meeste wat ik gekocht hebt, kan je onder de noemers: ontstekingscomponenten, bevestigingsmiddelen en handige hulpmiddelen scharen.
Waardevol voor mij waren de persoonlijke contacten met vele liefhebbers en oude bekenden. Aan gespreksonderwerpen waren geen gebrek.
Interessant was de constatering van diverse liefhebbers dat de jeugd in het algemeen niet meer geïnteresseerd is in sleutelen laat staan het zelf maken van onderdelen.
Dit keer op zondag i.p.v. zaterdag
Zondag was toch anders dan zaterdag: relaxter, veel minder volk, maar ook veel minder kramen met onderdelen.
Entree was € 13,50 + kosten voor parkeren. Van bezoekers hoorde ik dat ze "Houten" qua aanbod stukken beter vonden.
Misschien dat ik een keer in Houten ga staan om wat onderdelen te dumpen. Ik zal dat ruim van te voren aankondigen.
Tijdens een van de gesprekken met een grote mobylette-verzamelaar kwamen we tot de conclusie dat je op beurzen steeds minder vindt en als jezelf iets speciaals zoekt het moet hebben van je persoonlijk netwerk. Dat netwerk zorgt er ook voor dat je ongevraagd mooie onderdelen krijgt toegewezen, omdat ze toch maar in de weg liggen en geen directe bestemming hebben.
Dat verschijnsel zal in de toekomst nog wel vaker voorkomen, want de gemiddelde leeftijd van de bezoekers op de beurs neemt elk jaar toe.
Vandaag (zondag 12 januari 2025) heb ik de Motovelo-beurs te Rosmalen bezocht.
Vooral een mooie beurs met veel grote posters, gereedschappen, mooie brommers en motoren.
Het museum aspect was belangrijker dan het beursaspect.
Van mobylette werden slechts wat kruimels aangeboden en het meeste wat ik gekocht hebt, kan je onder de noemers: ontstekingscomponenten, bevestigingsmiddelen en handige hulpmiddelen scharen.
Waardevol voor mij waren de persoonlijke contacten met vele liefhebbers en oude bekenden. Aan gespreksonderwerpen waren geen gebrek.
Interessant was de constatering van diverse liefhebbers dat de jeugd in het algemeen niet meer geïnteresseerd is in sleutelen laat staan het zelf maken van onderdelen.
Dit keer op zondag i.p.v. zaterdag
Zondag was toch anders dan zaterdag: relaxter, veel minder volk, maar ook veel minder kramen met onderdelen.
Entree was € 13,50 + kosten voor parkeren. Van bezoekers hoorde ik dat ze "Houten" qua aanbod stukken beter vonden.
Misschien dat ik een keer in Houten ga staan om wat onderdelen te dumpen. Ik zal dat ruim van te voren aankondigen.
Tijdens een van de gesprekken met een grote mobylette-verzamelaar kwamen we tot de conclusie dat je op beurzen steeds minder vindt en als jezelf iets speciaals zoekt het moet hebben van je persoonlijk netwerk. Dat netwerk zorgt er ook voor dat je ongevraagd mooie onderdelen krijgt toegewezen, omdat ze toch maar in de weg liggen en geen directe bestemming hebben.
Dat verschijnsel zal in de toekomst nog wel vaker voorkomen, want de gemiddelde leeftijd van de bezoekers op de beurs neemt elk jaar toe.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 13 jan 2025, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Motovelo te Rosmalen op 11 en 12 januari 2025
13,50€ om zoals jij het noemt een hoop schroot te zien.
Paul
Paul