gezellige moby sleuteldag 27 mei @ R'dam

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
DaanAV65
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2011, 19:07
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: gezellige moby sleuteldag 27 mei @ R'dam

Ongelezen bericht door DaanAV65 » 29 mei 2012, 13:22

Joost, heel erg bedankt voor het organiseren en al jou technische kennis en kunde! M'n av65 rijdt iig weer als een zonnetje. Ik ga eind volgende maand dat nieuwe onderdeel bestellen en dan kom ik snel weer eens bij je langs om te sleutelen :D

Ik vond het erg leuk om eens wat meer over de techniek te leren (oa over de variomatic) en om te zien hoe Joost en Frank er mee bezig zijn.

Hans, ik heb begrepen dat die van €26,90 voor de variomatic bedoeld is, die is wat dieper. Zondag hebben we dat mooi gezien na het uit elkaar halen van de variomatic van Frank.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4573
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: gezellige moby sleuteldag 27 mei @ R'dam

Ongelezen bericht door MobyJoost » 29 mei 2012, 20:32

Goed, dat 'ie het nog steeds goed doet, Daan. Die schijf, die er nu opzit is ook wel een oud barrel hoor. Gezien de dikte van de frictieplaatjes van de jouwe, heeft die van mij toch meer kilometers gemaakt. Voor je het weet, vallen ook daar de plaatjes af. Wacht dus niet te lang, met het bestellen van die nieuwe. Als je de centen hebt, kan je misschien een hele koppeling kopen, niet alleen maar de primaire schijf. Is het hele ding weer mooi glimmend chroom.
http://www.scootbikeshop.com/moteur/emb ... p-987.html
Maar is misschien een te grote investering.
en inderdaad is die andere voor een variateur.

DaanAV65
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2011, 19:07
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: gezellige moby sleuteldag 27 mei @ R'dam

Ongelezen bericht door DaanAV65 » 28 jun 2012, 13:39

Ik heb de primaire schijf vandaag besteld. De complete koppeling valt even buiten m'n budget...

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4573
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: gezellige moby sleuteldag 27 mei @ R'dam

Ongelezen bericht door MobyJoost » 28 jun 2012, 19:10

Heel goed, Daan.Als je hem binnen hebt, maken we wel weer een afspraak. Zetten we hem er even op.

Plaats reactie