Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Harrie » 24 nov 2012, 14:16

Hi Franky,
Die ringen zijn afstelringen voor de ontsteking. Je controleert daarmee of de spoelen niet aanlopen.
Ik vind het nog steeds machtig dat alles na zoveel jaren nog goed kan lopen. Tijdens het NVT te Woerden reden we met onze oude brommers door Zuid-Holland als Ghost Riders in the sky.
Uiteindelijk doen we het hier allemaal voor: on the road again
http://www.youtube.com/embed/QexOuH8GS-Y
Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Franky » 24 nov 2012, 16:43

Hmm interessant die afstelringen. Daar spreek ik je morgen eens even over aan ;)
Het NVT was mooi! Ik vind het ook prachtig dat dat oude spul nog zo lekker kan draaien. Als ik mensen van te voren vertel dat ik naar Woerden ga op de bromfiets, dan verklaard iedereen je voor gek. Met zo'n oud ding zo'n lang stuk rijden. Dat haal je nooit. Maar aan het eind van de dag na 6 a 7 uur rijden heeft het blok niet 1 misslag gemaakt en ben ik gewoon weer thuis. Prachtig! :D

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door brommerskieken » 24 nov 2012, 20:00

zo ik ben er helemaal klaar voor dus :D het is morgen de dag :shock: dus :lol:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 nov 2012, 20:20

Ik werd vandaag aangesproken: "ik las dat er op de beurs ook een mobylettestand staat"
Mijn reactie: "één!!!?? let maar op!!"

Goed werk mannen! 8-)

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 nov 2012, 11:16

Ik ben geen enthousiaste slechtweer-rijder. Ik laat het toch afweten. Succes aan de standhouders!

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 nov 2012, 18:59

Beste mensen,

De beurs in Heerhugowaard was een heel groot Moby-succes.

Nergens was het zo druk als bij de grote Moby-stands van Henk + Dick, Harold + zoon en Leen met een overvloed aan interessante onderdelen. En bij iedere stand was er een enorme bereidheid om geinteresseerden te adviseren.

De sfeer was top. Ik ben met Hans v.d. Heuvel uit Soest naar Heerhugowaard gereden en we hadden een mooie dag.

Dank aan iedereen !

Joop

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door ruudk » 25 nov 2012, 19:18

Leuk om te lezen, Joop. Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen!
Groet, Ruud

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door brommerskieken » 25 nov 2012, 20:03

wij hebben het naar ons zin gehad :D het was echt super :D wij staan er volgend jaar weer :o

groetjes harold en jo

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Franky » 25 nov 2012, 20:16

Het was een hele gezellige beurs! Ik ben er van 12:00 tot 16:00 geweest :shock: Dat is voor mijn doen echt lang!
Het was inderdaad druk. Erg druk zelfs. Tenzij je weg liep van de mobylette stands. Dan was het weer normaal druk :lol:
Henk/Harrie heeft de hele dag aan een stuk door kunnen praten :lol:

Dit was de beste beurs ooit! Niet dat ik op veel beurzen geweest ben. Maar toch. Ik had een hele lijst van onderdelen nodig en ik heb ALLES op mijn lijst gevonden. Zelfs de lastige stikkers (Pelders hielp al iets en Harrold had de lastigste stikker :D )

Alle standhouders heel erg bedankt! Ik heb weer genoeg spullen om meer dan een halfjaar vooruit te kunnen! SUPER SUPER SUPER!! :D :D :D

Ps: Ik ben stiekem wel benieuwd wat voor omzet Harrie heeft gemaakt :P

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door AGB » 25 nov 2012, 22:11

Het was weer en mooie moby dag, van 9.30 tot 3.30 op de beurs geweest op een paar dingen na, heb ik alles van wat ik opgeschreven had .
Weer bekende en onbekende moby rijders/tegen gekomen en ook weer wat bij geleerd , je bent nooit te oud om te leren
bij Henk/Harrie was het heel druk van begin tot het einde die zal van nacht wel heel goed slapen,

groetjes van arend

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 nov 2012, 22:51

Nou of Henk zo goed slaapt weet ik niet. Hij zal wel voldaan zijn. Van opporren van andere standhouders tot het perfect klaarmaken van de "bestellingen" en voldoende klaarmaken / inladen voor de beurs is al met al wel een hele drukte geweest.
Gr. Joop

NB leuk dat alle reacties eensluidend zeer positief zijn !

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 nov 2012, 22:53

Beste Harold en Jo,

Leuk nader kennisgemaakt te hebben en Jo zeer bedankt voor het loshalen van het zuigertje. Cilinder en zuiger zitten er al op en het past perfect. Gr. Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Harrie » 26 nov 2012, 01:31

Beste forumleden,
De opzet van de gecombineerde stands was een groot succes. Doordat het beloofde aanbod groot zou zijn werd het voor velen interessant om een flink stuk te reizen.
Wij trokken inderdaad erg veel mensen en daaronder veel nieuwelingen, die aangenaam verrast waren dat ze op alle vragen antwoord kregen.
Opvallend vond ik ook nog het feit dat het forum bij velen nog steeds onbekend is. Ja Jet, er lagen veel folders klaar en wij opereerden onder één vlag.
Dat is wellicht typerend voor de mobylette-liefhebbers: ze kunnen goed samenwerken.

Tussen belofte en realiteit kan een groot liggen, maar ik heb de afgelopen jaren zelden een beurs gezien met zoveel mobylette-onderdelen. Er waren nog enkele andere standhouders die mobylette-onderdelen en folders hadden meegenomen.
Het goede aanbod en de vele bezoekers deden de omzet geen kwaad; als standhouders waren we meer dan tevreden, maar belangrijker nog de bezoekers waren aangenaam verrast door de omvang en de kwaliteit van onderdelen en dienstverlening Zelf heb ik ook wat leuke dingen gekocht zoals: loden matrijzen van mobylette-advertenties, Motobécane stickers en speciale kranen.
Op onderdelengebied was het dus een geweldig succes en verder uiteraard de vele contacten die spontaan ontstonden bij de kramen.
Wat de brommers betreft: Harold had wat brommers meegenomen en verkocht en een zekere Co had een bijzonder mooie S55 (Grand Sport) in de kleur oranje te koop
gezet. Ik weet alleen niet of dat gelukt is. De foto hiervan staat hieronder afgebeeld.

Was alles gelukt? Nee, ik had mijn ontstekingafstelringen thuis in een doos laten liggen en in alle drukte heb ik nog een aantal personen gemist, waarmee ik een afspraak had.
Mogelijk kwam dat door het slechte weer; alhoewel ik er zelf nauwelijks last van heb gehad terwijl ik toch zo'n 400km heb gereden. Als ze in Nederland waarschuwen voor slecht weer valt het meestal wel mee omdat het dan veel rustiger is op de weg.

De volgende keer? Een keer per jaar vind ik wel genoeg, want het kostte mij veel voorbereidingstijd en straks weer opruimtijd. Ik ga de komende dagen eens lekker uitrusten.
Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Mobydick
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jan 2011, 11:50
Locatie: Ermelo- Gelderland

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Mobydick » 26 nov 2012, 11:43

Beste Forumleden,

Het was een superleuke en gezellige beurs. Ik heb als hulp(je) van Henk ook de nodige hobbyisten kunnen helpen met onderdelen en advies. Opvallend vond ik onder meer dat er veel is vraag naar onderdelen en informatie over de FOM modellen.
Een aantal klanten gaven aan na het restaureren van een andere rolaandrijver (Solex) nu begonnen waren aan een FOM omdat ze dat toch meer een echte bromfiets vonden. :)

Groet,
Dick

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 nov 2012, 15:04

Erg leuk om te lezen dat het zo geslaagd was.

Sinds gisterenavond hebben we al 3 nieuwe aanmeldingen op het forum ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 nov 2012, 17:40

Harrie schreef:Dit betekent dat volgend jaar ik weer gewoon met volle bak afreis naar Heerhugowaard. Van Harold had ik al begrepen dat hij met zoon volgend jaar ook weer aanwezig zal zijn. Komend jaar gaan we dat grondig voorbereiden en vervolgens de opzet breed aankondigen in allerlei media.
Er zijn nog steeds te veel mobylette-bezitters die niet weten waar ze terecht kunnen voor onderdelen en deskundig advies.
Is er een specifieke reden waarom er voor de beurs in HHW wordt gekozen?
Waarom niet wat centraler in het land, bijvoorbeeld Bennekom of Drunen (of Meppel) of andere beurzen?
Dat is ook wat bereikbaarder voor de Belgen.

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 27 nov 2012, 17:49

In ieder geval is Heerhugowaard een hele prettige en overzichtelijke hal. Goede sfeer, druk en niet te druk. Bennekom ken ik niet, wel vind ik Heerhogowaard beter passen dan Drunen. en ik denk dat Drunen zowel voor bezoekers als standhouders meer centjes kost. Gr. Joop
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 27 nov 2012, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Polle » 27 nov 2012, 17:55

Hallo

Als het wat dichter bij huis zou zijn zou er een stand bij staan.
Namelijk een van mij.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 nov 2012, 18:08

Er zijn wel meer beurzen in Brabant te vinden denk ik. Misschien eens kijken naar een alternatief?
Of weer in Woerden, is ook weer iets centraler. Of waren er andere redenen om dit jaar voor HHW te gaan ipv Woerden?

HHW is zeker een leuke, overzichtelijke beurs hoor, maar wel erg ver weg voor de meeste mensen.

Volgend jaar wil ik trouwens ook een keer ergens op een beurs gaan staan met spullen waar ik vanaf moet. Weet nog niet welke en waar en wanneer precies.
Die euro-onderdelen verkopen via Internet schiet niet op. Met een doos vol zou het op een beurs wel beter moeten gaan en geeft weer ruimte. En lijkt me wel leuk om een keer mee te maken.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Polle » 27 nov 2012, 18:45

Hallo jet

Ga in Wellen staan kost 20€ ombeperkte ruimte.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 nov 2012, 19:30

Polle schreef:Hallo jet
Ga in Wellen staan kost 20€ ombeperkte ruimte.
Gr Polle
Ik ben al op zoek naar mensen om mee te doen voor Wellen 2013. In Wellen wil ik niet zelf een hele dag achter een standje staan, maar met bijv 3-4 mensen valt dat goed te verdelen. Beurs zelf vind ik veel te leuk om rond te lopen. En zou na 4 jaar ook het ritje wel eens willen rijden.
België is wel beter voor mij. Heb vooral Suzuki, Yamaha en moby spul op overschot.

michaelknight
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 nov 2012, 19:28

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door michaelknight » 27 nov 2012, 20:53

Zondagmorgen om 7.45 vertrokken uit hengelo en om 10uur stond ik voor de deur!
Tis ff een eind rijden maar het was de moeite waard.
Wat moet je anders doen op een stormachtige zondag whaha.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Harrie » 27 nov 2012, 22:39

Beste forumleden,

Waarom Heerhugowaard lees ik hier en daar?
Ik kan deze vraag het beste beantwoorden, want ik sta in november vanaf het prille begin (eerst Egmond) op deze beurs.
De afstand is voor mij net als voor Michaelknight een behoorlijk stuk. Dit speelt echter geen rol als het allemaal de moeite waard is.
De resultaten op andere plekken waren soms bedroevend en de entourage eveneens. Hallen waarin het vroor, hallen met smerig sanitair en dan de meerdaagse beurzen die in totaliteit veel reistijd kosten.

Heerhugowaard heeft veel te bieden:

KWALITEIT VAN DE LOCATIE
De beurs in Heerhugowaard heeft een prima verwarmde hal met goed sanitair en horeca faciliteiten.
KRAAMPRIJS.
De prijs voor standplaatsen is vriendelijk.
KWALITEIT VAN DE BEURS
De organisatie bestaat ook uit liefhebbers en bewaken de kwaliteit van de aangeboden spullen.
GROTE DOELGROEP.
Er wonen in die regio erg veel verzamelaars en ze hebben over het algemeen wat te makken en wat voor hun hobby over.
INTERESSANTE REGIO MET AARDIGE MENSEN
Ik kom ook in het voorjaar of in de de zomer weleens voor toertochten in de kop van Noord-Holland en ik vind die stadjes bijzonder leuk.
De mensen zijn open en direct in hun communicatie en dat kan ik zeer waarderen.

Is Heerhugowaard uniek?

Nee, ik vind Rosmalen en Wellen ook goede locaties.
Het is wellicht een goed idee om met een aantal personen straks in Wellen bij elkaar te gaan staan.
Ik kom dan wel als bezoeker, want 1 beurs per jaar vind ik als hobby nog leuk.
Volgend jaar gaan we dus weer lekker naar HHW. Voor de echte hobbyist maakt die afstand weinig uit als er maar wat te halen valt.

Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Franky » 28 nov 2012, 10:42

Wat ik ook opvallend vond aan Heerhugowaard is dat er binnen niet gerookt werd. En geen brommers gestart werden. Dit in tegenstelling tot de beurs in Barneveld waar je dus altijd 's ochtends moest komen omdat je 's middags de overkant van de hal niet meer kon zien door de rook. En dat sloeg neer op je longen :| Misschien is dat tegenwoodig wel anders hoor.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Heerhugowaard nov 2012 veel Mobylette-onderdelen te koop

Ongelezen bericht door Polle » 28 nov 2012, 11:32

Hallo

Er geld een rookverbod in openbare ruimtes en dat is enorm fijn.

Gr Polle

Plaats reactie