Beurs Mierlo op 27 januari 2013

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Beurs Mierlo op 27 januari 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 17 jan 2013, 20:42

Beste forumleden,
Weer een beurs in Brabant, waar je mogelijk mobylette-onderdelen kunt vinden.
Ik heb de afgelopen jaren op de beurs in Mierlo veel meer gevonden dan de laatste keren bij de Bromvliegers in Veghel.
Ze hebben in Veghel te veel Zundapp stands. Hopelijk staan de gebroeders van Gestel uit Eindhoven ook op deze beurs met de nodige verrassingen in hun kisten.

8e Oldtimer Bromfietsbeurs - Mierlo.
Organisatie Bromfietsclub "Op Ons Gemekske".
Beurs voor bromfietsen, onderdelen, folders. etc.
Open 10.00-16.00 uur .
Kersen Veilinghal, (verwarmd) Loeswijk 41, 5731 VK Mierlo.
Info 06-53808763 of http://www.oponsgemekske.nl of via e-mail: weze73oc@kpnmail.nl

Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Beurs Mierlo op 27 januari 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 27 jan 2013, 17:13

Beste forumleden,
De onheilsberichten over gladde wegen waren overvloedig over ons uitgestrooid, maar van enige overlast door opvriezen was in Zuidoost Brabant geen sprake.
Je moet van die opgeklopte weersvoorspellingen niets aantrekken en kunt beter zelf alert zijn.
De beurs in Mierlo was gezellig met mooie gerestaureerde brommers, waarvan er diverse ook te koop waren. Op mobylette-gebied was het aanbod vrij mager. Mijn geoefend oog vond wel een zakje met smeernippels voor zowel de koppeling als het type voor de trapas. Dat kwam goed uit, want beide types waren bij mij zo goed als op.
Verder heb ik nog enkele tankdoppen, beenschildbevestigingssetjes, mobylettebellen en bougies gekocht. Er lagen nog wel meer mobylette-onderdelen zoals een collectie spatborden uit de vijftiger jaren, maar daarvan heb ik er al meer dan genoeg thuis liggen.
Steeds meer kom je tot de conclusie dat de mobylette-onderdelen opraken en de meeste beurzen weinig meer te bieden hebben. Binnenkort op 9 en 10 maart is er weer een beurs in Reims. http://www.bce-reims.com/bce.htm
Nu wordt ook in Frankrijk het aanbod steeds minder, maar de kans op een mooie vondst is groter. Ach, het is ook niet zo erg dat het moeilijk is, want dan is het juist een uitdaging. Verder ben ik in Mierlo veel bekenden tegengekomen en heb ik veel nieuwtjes uitgewisseld.
Voor mij wederom een geslaagde beurs.
Groet,
Harrie

Plaats reactie