Beurs Mierlo 26 januari 2014

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Beurs Mierlo 26 januari 2014

Ongelezen bericht door Harrie » 28 jan 2014, 18:16

Met diverse mobylette-liefhebbers hier uit de buurt hadden we afgesproken om naar deze beurs te gaan.
Op het oog zou je zeggen, dat zal wel veel op de beurs van de Bromvliegers in Veghel lijken.
Nou, dat is toch niet het geval. Er staan veel verzamelaars op die beurs die een keer per jaar de boel opruimen en je kunt daar dus verrassingen tegenkomen.
Het aanbod dit jaar was goed en we troffen er unieke mobylette-onderdelen aan zoals:

■ Trapassen voor de Kaptein AV3/AV31
■ Grote tankdoppen met 3 punten voor de SPXX-modellen
■ Plastic tankdoppen van HP
■ Speciale gloeilampen
■ Gebruikte nette trappers met de M erop.
■ 21"en 22 " aandrijvers voor Huret km-tellers.
■ Kettingen met halve schakels (Wipperman 18)
■ Koplampen
■ Korte fietspompjes
■ Allerlei kabelsetjes
■ Oogboutjes voor spatborden
■ Div. uitlaten
■ Fiberringen (rond 18x14 mm) voor onder de kraan van de EEG-tank en nog een heleboel meer. [/list]

Op de beurs kwamen we veel bekenden tegen en ook werden er afspraken gemaakt voor een toekomstig bezoek.
Van verschillende personen kregen we te horen dat ze nog e.e.a. op mobylettegebied hadden liggen.
Bij een verzamelaar uit Eindhoven ga ik binnenkort foto's van zijn "gedraaide" grondplaat maken.
Deze persoon ergerde zich aan zijn kromme grondplaat en besloot zelf maar een draaiversie van aluminium te gaan maken.
Dit soort initiatieven vind ik bijzonder leuk. Door deze kennisuitwisseling worden we steeds handiger en kan het oude spul nog uitstekend functioneren.
Bijzonder was ook de vondst van een stel smerige Franse trappers, waarvan het dopje zwaar beschadigd was.
Na een uurtje sloop- en montagewerk kon ik weer enkele nette setjes toevoegen aan mijn voorraad. Trappers met Franse draad worden steeds minder aangeboden.
Ogenschijnlijk waardeloze onderdelen kunnen met de juiste kennis waardevol worden. Iets maken uit niets is het leukste wat er is.
De volgende beurs wordt waarschijnlijk Reims op 8 maart en daarna Lommel op 9 maart. Misschien tot ziens op een van deze beurzen.
Groet,
Harrie

Plaats reactie