2015 - 22 maart Beurs Lommel

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door Harrie » 16 mar 2015, 00:49

Op 22 mrt is in Lommel een beurs op de bekende plek.
Poll staat er met zijn negotie en hopelijk vele anderen met mobylettespullen.
Ik ben plan te komen als bezoeker.
Harrie
Aanpassing:
Graag nog even alle info vermelden. De topictitel heb ik al aangepast.
MobyJet

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door Harrie » 22 mar 2015, 18:54

Het was weer een leuke en gezellige beurs met veel mobylette-onderdelen.
Polle was er met een erg uitgebreide stand, de gebroeders van Gestel uit Eindhoven, een Fransman met een gecombineerde Solex-mobylettestand en nog diverse standhouders met hier en daar wat mobylette-onderdelen tussen de andere merken. Niet gegaan? Dat is dan jammer, want je had ook veel mobyletteverzamelaars kunnen ontmoeten.
Ik heb zelf niet zoveel gekocht, want eigenlijk had ik niks nodig; hoewel ik toch weer wat oude spoeltjes gevonden heb die opnieuw gewikkeld kunnen worden.
Van de rest van de gevonden onderdelen zal vooral een "veelpleger" op dit forum blij worden : een deksel van de tussentransmissie van een 99Z.
Het is allemaal een kwestie van tijd; als je iets per se zoekt moet je geduld hebben en uiteraard je ogen openhouden.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6200
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door Franky » 22 mar 2015, 19:53

Deksel tussentranmissie? Ik zou het zelf een kettingkast kapje noemen ;) Of heb je iets anders meegenomen Henk :mrgreen:

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4575
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door MobyJoost » 22 mar 2015, 22:41

Het was een geslaagde beurs. Ik was met Polle en Jefke (zijn zoon) mee, om de stand te bemannen en bananendozen (met onderdelen natuurlijk, niet met bananen)te sjouwen. In tegenstelling tot vorig jaar, toen de dag al zonnig begon, stroomde de hal klokslag 9 al vol, met ook veel mobylette speurders, gezien de tevreden blik in Polle's ogen, aan het eind van de dag. Wel zoals vorig jaar, zakte het bezoekersaantal na de lunch danig in, maar de slag was toen al geslagen. Ik heb aardig wat meegenomen. Veel ervan door Polle geleverd (wie bij het vuur zit...), maar ook een zéér vroeg model uitlaat voor een AV3, voor €15,00. Deze, dus (met bocht):
av3_page18-klein.jpg
En een ( "knoop"-achtig) zadel met verteerd dek (grijs) en van een solex man een nieuw, zwart dek voor het frame. Hij maakt de dekjes zelf, in een mal. I kocht ooit een boekje over het zelf gieten van rubber en kunststoffen en als je het niet goed aanpakt, mond het uit in een zoektocht naar de steen der wijzen: je mengt van alles amen en er komt steeds weer niets uit. Deze dekjes zien er redelijk uit. Lijken at minder onverwoestbaar als een "echt" knoopzadel, dus ik ben benieuwd hoe het zich houd, onder de marteling van mijn welgevulde Hollandse achterwerk. Ik vind het sowieso een moedige experiment.
Ik had zelf nog een berg Peugeot onderdelen (nieuw, zaten bij een berg Motobécane onderdelen, waar een vriend van me over struikelde). Ik kan er niets mee, dus zo'n beurs, achter de stand van een vriend, is een uitgelezen kans, om wat te dumpen. Helaas was er slechts interesse in de condensators, die in een Solex schijnen te passen. Daar heb ik er dan maar zo'n 90 van verpatst. Prima dag, knus beursje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door Harrie » 23 mar 2015, 09:51

Franky schreef:Deksel tussentranmissie? Ik zou het zelf een kettingkast kapje noemen ;) Of heb je iets anders meegenomen Henk :mrgreen:
Don't worry, be happy!
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6200
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door Franky » 23 mar 2015, 17:52

Ik ben zeer happy :D
Ook heel fijn dat dit nog zo op het laatst geregeld kon worden. Ik had een week geleden voor het eerst contact met de fransman en na het eerste contact werd het erg stil. Tot zaterdag 21:15. Dus ik ben naar de telefoon gevlogen om je nog te bellen ;)

De doorzetter overwint. Ik ben de tel kwijt. Dit was het 3 of 4 kapje waar ik op reageerde en eindelijk kreeg ik eens reactie.....

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door Polle » 24 mar 2015, 13:47

Beste Forumleden

leuke beurs ,gezellig druk tot een uur of twee.
goede verkoop zelf enkel riemen, d24 gtx gekocht 5 in totaal .
Volgend jaar weer present.

Gr Polle

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: 2015 - 22 maart Beurs Lommel

Ongelezen bericht door Mobygek » 25 mar 2015, 21:27

Jammer Polle,

De beurs voor mij is te ver weg om 'EVEN' heen te gaan...
Misschien maar goed ook, als jij er staat Polle dan kom ik echt thuis met een lege beurs... :)
(maar wel met mooie spulletjes).

vrgr gerard

Plaats reactie