2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
paulmz
Berichten: 1730
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door paulmz » 22 nov 2015, 18:06

Kende geen gezichten maar bij Henk van Kessel en de stand met een hoop nwe. zaken succesvol naar huis gegaan.

Paul

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Franky » 22 nov 2015, 18:37

Ik ben ook weer thuis. Ook dit jaar weer een geweldige beurs! Leuk iedereen weer eens te zien. :)
Ik ben nu mijn tas aan het uitpakken en zie daar allerlei moois inzitten. Ook dit jaar heb ik alle dingen die ik hoopte te kopen kunnen kopen. Ik ben echt onwijs blij met de achterwaarts draaiende variateur die ik hebben kunnen kopen :D

Alle standhouders wederom bedankt. Waar zouden we toch zijn zonder jullie.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJoost » 22 nov 2015, 18:40

Yep, ook weer thuis. Maar ik was er pas om half 3. Ik had nietecht wat nodig, afgezien van de mooie voorvork, die Brommerskieken voor me had meegenomen. Nog wel twee ovale tellertjes gekocht, twe bougiedoppen en wat moertjes.

GROENEKAN
Berichten: 3765
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 22 nov 2015, 18:42

Prachtig Frank dat je een achterwaarts draaiende variateur te pakken hebt gekregen. Maakt de rit naar HHW al lonend !! Joop

NB : petje af voor je mooie "boodschappenbriefje ". Zo bezoek je effectief een beurs.

GROENEKAN
Berichten: 3765
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 22 nov 2015, 18:44

MobyJoost schreef:Yep, ook weer thuis. Maar ik was er pas om half 3. Ik had nietecht wat nodig, afgezien van de mooie voorvork, die Brommerskieken voor me had meegenomen. Nog wel twee ovale tellertjes gekocht, twe bougiedoppen en wat moertjes.
Ja Joost, we misten je 's ochtends , maar je bent dus pas in de middag gegaan. Gr. Joop

mobylettje
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 sep 2014, 10:16
Locatie: Omgeving Breda

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door mobylettje » 22 nov 2015, 19:21

AGB schreef:Ook weer veilig terug op eigen bodem , met een geslaagde tocht naar Heerhugowaard
Joop heb je ook beenschilden voor een av 50 s te koop voor die prijs die je noemde in Heerhugowaard ?
Verder veel bekende mensen van hier gesproken en gezien altijd weer gezellig en voor herhaling vatbaar
Bestaan er beenschilden voor een av50s?

Ik ben ook geweest, was er nooit eerder geweest en was benieuwd naar de beurs.
Ik heb gekocht voor mijn Mobylette wat ik moest hebben maar de beurs viel me tegen.
De mobylettestraat was zeer netjes, daar lag het niet aan ;)

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 22 nov 2015, 20:07

Prachtige echte brommerbeurs, ik ga altijd heel erg vroeg naar binnen dan zit er nog niemand bij de kassa ;)
Mooi Mobylette straat gezien, daar heeft Harrie mooi werk geleverd en het voortouw in getrokken.
Mooie Mobylette onderdelen met echt briljante fanatieke Mobylette liefhebbers c.q. verkopers achter de stal. (petje af)
En natuurlijk veel enthousiaste mensen gesproken.
In April de follow up hoorde ik, dan kom ik zeker weer langs.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Franky » 22 nov 2015, 20:17

GROENEKAN schreef: NB : petje af voor je mooie "boodschappenbriefje ". Zo bezoek je effectief een beurs.
:mrgreen: Toen ik 1 bromfiets had kon ik het nog onthouden. Met 2 bromfietsen stroomt mijn hoofd over. :P Vandaar de boodschappenlijst. Het is eigenlijk een excelsheet met diverse opties om het lijstje te filteren zodat je niet alles uitprint. :)
Je zou mijn to do lijstjes per bromfiets eens moeten zien :mrgreen: De klusjes op die lijst hebben een tijdinschatting en prioriteit in kleur erbij vermeld :mrgreen:

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Mobygek » 22 nov 2015, 20:24

Leuke Beurs en weer vele mensen gesproken.
Tshirt van jet gekregen, top.
Af en toe afgelost van het Mobylette forum stand zodat ik ook even kon sneupen.
Bij Henk wat spulletje afgenomen en nog een Nieuwe teller gevonden en een variateurkap mijn SP en wat Klein spul bij Leen.
Henk even geholpen met opruimen van zijn stand.
Harinkie genomen in Harlingen.
Nu fijn weer thuis

Vrgr gerard

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJoost » 22 nov 2015, 20:38

Snoeperd!

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Mobygek » 22 nov 2015, 20:54

Tuurlijk Joost, jij niet....toch? : :lol:

Vrgr Gerard

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door AGB » 22 nov 2015, 20:55

Ik denk het haast van wel dat er beenbeschermers zijn van de av50 s hoe wel ik ze zo nog niet heb gezien op een
Av 50 s maar er zijn hier vast wel mensen die dat weten , anders wat aan passen van een ander model,
Er zijn ook zo veel soorten beenbeschermers gewoon de brommer mee meenemen en passen,

T -shirt valt klein uit dus je bestel een maat groter dan je normaal hebt
De mijne heeft mijn dochter nu , zij rijd op mijn !!!!/haar groene av 50s een derde moby er bij ??? Voor mij een
Mooie zwaar en snelle :D , of de eeg zwaar opvoeren dat mag wel met die beenbeschermers er op ,

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 22 nov 2015, 21:53

Kende geen gezichten
Even google: de Mobylette straat

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door AGB » 22 nov 2015, 22:15

April een follow up ? Vertel

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3899
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Lolle » 22 nov 2015, 22:18

Ook een zeer geslaagde beurs. Naast de onderdelen die ik bij Henk besteld had ook nog de Koplamp van de S20 kunnen voorzien van nieuwe chroomring, glas, spiegel en toebehoren. En een zogenaamde Solex jas gescoord. Verder wat transfers en nog wat klein spul. Kunnen we weer volop knutselen :P .

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 22 nov 2015, 22:29

AGB schreef:April een follow up ? Vertel
Ving ik op.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 23 nov 2015, 01:55

Hallo forumleden,
Goed om te horen dat jullie het een succes vonden. Persoonlijk was ik onder de indruk wat er allemaal op mobylette-gebied werd aangeboden.
De mobylettestraat was prominent aanwezig en bood veel meer dan vorig jaar. Tot mijn verbazing hadden ook veel andere standhouders mobylette-onderdelen bij zich.
Ik had graag willen snuffelen, maar daarvoor was absoluut geen tijd. Mijn vaste maatje Dick was helaas verhinderd; dus heb ik besloten de kar alleen te trekken.
Dat viel wel wat tegen, want toen de beurs startte stond nog niet alles op zijn plaats. Pas in de loop van de namiddag - nadat er veel verkocht was - kreeg ik pas goed grip op de zaak.
De volgende keer probeer ik zeker iemand erbij te hebben. Vandaag had ik het geluk dat MobyGek (Gerard) nog goed heeft geholpen bij het inpakken van de spullen.
Al met al was het voor mij - zowel als standhouder en als organisator van de mobylettestraat- een geweldig succes.

Perfect? Nee, want je kunt nooit alles meenemen en van de andere kant neem je ook zaken mee waarnaar totaal geen vraag is. Ik had wel 50 kg aan kettingwielen bij me en heb er uiteindelijk slechts 3 verkocht. Bij de grijze kabels was het verschil nog groter. Geen enkele vraag naar rem-, decompresseur- , gas- of chokekabels gekregen; terwijl ik complete sets voor mobylette had liggen in de kleur zilvergrijs. Vreemd hoe die vraag elke beurs weer totaal anders kan zijn.
Ik hoor iets over april 2016 fluisteren, maar voor mij hoeft dat niet. Reden: start toerseizoen en zo'n tour de force is voor 1 keer per jaar leuk; daarna begint het op werken te lijken. Ten tweede is het aantal bezoekers in het voorjaar veel minder dan eind november. Mogelijk kunnen we tijdens een toerrit een uitgebreide kofferbakverkoop organiseren of dit doen in combinatie met een sleuteldag.

Tussen de bedrijven door heb ik Joop ook symbolisch onderscheiden vanwege zijn positieve instelling en zijn ijver om het gebruik van betrouwbare ontstekingen te stimuleren.
Hoe kan dat beter dan met een mooie Kapteinspeld? Zo te zien op de foto deed ik Joop daarmee wel een plezier. De toast die erbij hoort regel ik wel de eerstvolgende toerrit.
Het forumgedeelte zag er ook zeer strak uit met die mooie auto, het mooie uithangbord en het bezinningshoekje met waxinelichtjes van Brommerskieken. Mooi gedaan!
Thuisgekomen inspecteerde mijn vrouw enigszins argwanend mijn nieuwe forumshirt. In het verleden heb ik weleens shirts met opschrift gekocht van inferieure kwaliteit.
Welnu Jet, het shirt is goed bevonden: 100% katoen en ook uniek omdat de naam van het forumlid erop staat. Als het de temperatuur weer flink stijgt ga ik het tijdens een rit of bijeenkomst zeker dragen. Nog bedankt hiervoor Jet!

Volgend jaar weer?
In principe in november 2016, al zal de samenstelling van de straat t.o.v dit jaar wel weer anders zijn.

Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door AGB » 23 nov 2015, 02:57

Zo een setje kabels helemaal niet gezien , zo zie je maar weer tis altijd handig zo iets op voorraad te hebben.

Zo een keer per jaar Heerhugowaard is ook wel genoeg , dan beter op een sleuteldag of zo , veel rustiger en ook gezellig
Maar dat is mijn mening , kan zijn dat een ander er heel anders over denkt,

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 23 nov 2015, 10:39

Hallo AGB,
Dat je die kabels niet gezien hebt komt doordat ze in de plastic zaten en ik geen tijd had om ze fatsoenlijk te etaleren.
Ik heb zelf altijd een hekel aan stands waarbij alles in de plastic zit. Ik had bijvoorbeeld een letterbak vol met oude onderdelen die bij de verzinkerij
opnieuw van een mooie laag waren voorzien. Daarmee heb ik diverse mensen mee kunnen helpen,
Als je lelijke stalen onderdelen hebt: gooi die niet weg, maar verzamel ze in een emmer en breng ze weg naar een galvanisch verzinkerij.
Onderdelen zijn schaars en kunnen soms prima hergebruikt worden. Zo heb ik gisteren weer een aantal hoogspanningspoelen ontvangen die een dezer dagen in een
voedingspoel worden omgezet. We hebben gisteren in Heerhugowaard met zijn allen mobylette stevig op de kaart gezet.
Groet,
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3765
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 23 nov 2015, 13:26

Beste Harrie,

Mooie foto's en het was een mooie geste van jou.

Zoals eerder geschreven: jarenlang heb ik gezworen bij de originele interne ontstekingsspoel. Ik las wel jouw verhandelingen over de beter functionerende externe ontsteking, maar wilde er niet aan. Na weer een probleem met de interne ontstekingen en nadat ik "ontdekt" had dat de bobine ook achter de motorschermen kon worden gemonteerd, ben ik overstag gegaan met mijn beide FOM's. Vervolgens startten en reden de brommers beter en waren bedrijfszekerder. Ik heb alleen maar gedacht: " Dat had ik eerder moeten doen en beter en eerder moeten luisteren naar de ervaren Henk van Kessel ".

Vervolgens heb ik in alle voorkomende gevallen andere Mobylette-gebruikers bij herhaling deelgenoot gemaakt van mijn ervaringen en opgedane technische kennis. Een leuke mijlpaal is de door jou opgespelde KAPTEIN speld zondag jl voor mijn ambassadeurschap van het door jou vervolmaakte ontstekingssysteem. En een kwartier later kwam Hans ( achternaam ken ik niet ) die een complete set kwam afnemen. Ook hem had ik enkele dagen daarvoor telefonisch ( via PM Forum ) overtuigd en gezegd je kunt het externe systeem ook zelf bedenken en wellicht alle onderdelen bij elkaar sprokkelen en E 5.00 uitsparen maar je kunt het beter goed doen en alles, inclusief condensator en contactpunten bij Henk kopen. Dan hoef je niet meer te twijfelen aan de kwaliteit van je ontsteking en je krijgt er een professionele instructie op papier bij.

Met groeten,

Joop

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3899
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Lolle » 23 nov 2015, 14:13

Harrie schreef:Tussen de bedrijven door heb ik Joop ook symbolisch onderscheiden vanwege zijn positieve instelling en zijn ijver om het gebruik van betrouwbare ontstekingen te stimuleren.
Hoe kan dat beter dan met een mooie Kapteinspeld? Zo te zien op de foto deed ik Joop daarmee wel een plezier. De toast die erbij hoort regel ik wel de eerstvolgende toerrit.

Groet,
Harrie
en dat gebeurd allemaal terwijl ik bij Henk aan het winkelen ben.
Groet, Lolle :D :D

GROENEKAN
Berichten: 3765
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 23 nov 2015, 14:17

Okay Lolle, " jammer" dat ik in beslag werd genomen door de ceremonie en niet uitgebreid met jou heb kunnen praten :D

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Franky » 23 nov 2015, 18:39

Gefeliciteerd Joop :D Ook een heel mooi gebaar van Henk ;) Wat zijn we toch een leuk clubje :D

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door AGB » 23 nov 2015, 19:10

Jammer dat er geen meer mensen van hier bij was bij het gebeuren met joop, volgende keer speltje onderschijding
Met zo veel mogelijk mensen van hier er bij :D

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3899
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Lolle » 23 nov 2015, 22:14

GROENEKAN schreef:Okay Lolle, " jammer" dat ik in beslag werd genomen door de ceremonie en niet uitgebreid met jou heb kunnen praten :D
Beste Joop, Doordat ik nog niet heel lang in dit mobylette wereldje zit ken je elkaar niet allemaal. We hadden zeker even een praatje gemaakt. Ik heb wel met Ruud boven een doos jasbeschermers gehangen en een praatje gemaakt. Verder nog wat kennissen uit de omgeving ontmoet. Ik had niet erg veel tijd anders was ik wel wat langer blijven hangen in de mobylette straat. Ik moest voor 12 uur nog andere spullen uit Noord-Holland ophalen. Volgend jaar trek ik er meer tijd voor uit. Ook hoop ik in 2016 met enkele ritten mee te doen en kan hopelijk ook andere forumleden persoonlijk kennis maken 8-) . In ieder geval gefeliciteerd met de onderscheiding Joop

Plaats reactie