2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 24 nov 2015, 07:51

Voor de thuisblijvers.

https://youtu.be/6RlgOWIWn0k

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 nov 2015, 08:20

Beste Ghostwriter !

Een prachtig filmpje, gemaakt met vakmanschap. Je kijkt met de goede ogen. En prachtig de interviews met de mensen "achter" de hobby.

Groet, Joop

( in de interviews ben je heel wat milder dan je soms schrijft :D )

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door AGB » 24 nov 2015, 09:35

Hoop dat de film veel bekendheid krijgt heel goed gedaan, dat was zeker met dat grote filmaparaat, ?
Mooi dat ik er niet op sta :D wel mooi reclame voor het forum en onze brommers.
Aleen jammer dat de beurs daar de langste tijd heeft gehad zo te horen,

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJoost » 24 nov 2015, 11:21

Erg goed filmpje!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 24 nov 2015, 11:27

Hoge kwaliteit video en een goede interviewer in de stijl van "Man bijt hond".
Onze mobylettestraat komt volop in beeld. Het interview van mij moest eigenlijk overgedaan worden, want de volumeknop stond te laag.
Gelukkig is het nog wel te volgen.
Harrie

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Polle » 24 nov 2015, 12:38

Dat ook de andere verkopers spullen te koop aanbieden is enkel een goede zaak voor heel het gebeuren.

Gr Polle

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door AGB » 24 nov 2015, 13:19

Denk dat het mede komt door het grote succes van de mobylette straat al daar :D

MarcovdB
Berichten: 500
Lid geworden op: 27 mar 2015, 22:33
Locatie: Arnhem

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MarcovdB » 24 nov 2015, 14:13

Hoort die indo-rock shadows imitatie muziek bij de brommerhobby? :mrgreen:

MarcovdB
Berichten: 500
Lid geworden op: 27 mar 2015, 22:33
Locatie: Arnhem

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MarcovdB » 24 nov 2015, 14:53

Tja, wat vond ik van de beurs ,als first timer.

Ik ben niet nieuw op hobbybeurzen. Mede aanstichter en vrijwilliger van vivariumbeurs en ook bezoeker van menig modelspoorbeurs e.a. stapte ik in met wellicht verkeerde verwachtingen. Zowel in de positieve zin als de negatieve!

Volgens Beun had ik goeie mazzel met het scoren van onderdelen tegen belachelijk lage prijzen. Toch was mijn beurs leeg en mijn wishlist niet volledig leeg.
Vooral het niet kunnen scoren van een geel plaatje was er een die mij een beetje grumpie maakte. Een complete koplamp met glas was helaas ook niet te vinden. Een Denfeld duozadel voor een tientje, stepjes voor 5 euro. Een handvol ijzerwaar bij Harrie (10), Hondenbrok, vlotter en twee binnenbanden bij Leen (20), tellerkabel van Franky (5), de tas vulde zich toch nog best snel! Dus wat dat betreft niets te klagen.

Aangezien ik nog weinig mensen ken in de brommerwereld heb ik weinig mensen gesproken. Nu ben ik ook niet iemand die snel iemand aanspreekt die ik niet ken persoonlijk dus dat is een kwestie van tijd en evenementen bezoeken. Daarnaast is het als niet kenner lastig zoeken op zo'n beurs. Los van de drukte, waar ik niet zo best tegen kan, zie je door enorma massa onderdelen maar moeilijk datgene wat je zoekt! Dat heeft echter zeker ook zijn charme. Lekker rommelen door bakken heen op zoek naar dat ene.....
Ik heb zeker 8 keer de hele beurs rondgelopen en dan nog niet alles gezien! Ik denk een beetje overprikkelt door al dat moois zie je door de onderdelen het gewenste stuk niet meer liggen en met een hernia is het geknield moeten zoeken door bakken een fysiek pittige opgave.

Het aanbod aan brommers was best aardig. Zowel barrels als blinkende showroomstukken. Er was van alles maar in beperkte aantallen. Mijn droommachine stond er niet bij in ieder geval maar de Garelli mosquito was leuk om een keer in het echt te zien.

Wat ik zelf een beetje miste was een hangout om lekker te ouwehoeren na een rondje beurs. Fijn was het dat Beun een aantal dingen gespot had die ik zelf niet had gezien. Zo kan je elkaar toch ff helpen, een bak koffie drinken en wat al niet meer. De forumkraam mag wat mij betreft daarom juist open zijn. Geen tafel maar een paar sta tafels. Zo draait een forumkraam ook zichzelf en is het minder hard nodig om de kraam te bemensen. De forumleden doen dat dan automatisch!

Volgend jaar weer? Ach, wie weet. Voor een pure koopbeurs is het net te klein. Het internet doet dit soort beurzen toch de das om wat dat betreft. Voor een presentatiebeurs of tentoonstellingsbeurs ook te klein om hiervoor zo'n end te rijden. Het moet wat mij betreft dus komen van de meeting en de gezelligheid.

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 nov 2015, 16:45

Dank voor je mooie verslag en je bevindingen.

Je slaat alleen de plank mis als je min of meer zegt dat de beurs als beurs om te kopen te klein is en dat internet een te goed alternatief is.

Wat op de Mobylettestraat werd aangeboden kan je via internet soms / meestal niet kopen! Hoe koop je op internet een set sproeiers maat 18,18.5,19,19.5 en 20 ? Dit kocht ik bij Leen. En hoe koop je op internet een bepaalde gasschuif, een carburateurdeksel die past, een goede voedingsspoel ? Zo kan ik vele voorbeelden geven.

Gr. Joop ( en tot volgend jaar in HHW :D )

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Franky » 24 nov 2015, 18:43

Ik wou het net zeggen Joop ;) Ik sla in Heerhugowaard elke jaar voor een heel jaar aan spullen in. Gedurende de rest van het jaar scharrel ik wat benodigdheden via internet bij elkaar. Maar de grote bulk komt toch uit Heerhugowaard :)
Had je je verlanglijstje doorgegeven Sixtyfruits? De meeste aanbieders hebben veel meer spullen dan ze op een beurs laten zien.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 24 nov 2015, 18:47

SixtyFruits schreef:Tja, wat vond ik van de beurs ,als first timer.
Ik ben niet nieuw op hobbybeurzen. Mede aanstichter en vrijwilliger van vivariumbeurs en ook bezoeker van menig modelspoorbeurs e.a. stapte ik in met wellicht verkeerde verwachtingen. Zowel in de positieve zin als de negatieve!
Goed dat jij jouw bevindingen uitgebreid opschrijft. Ik vind die tip voor de forumplek waardevol. Op die plaats geen kraam maar een staanplaats met staantafels.
Verder merk ik aan diverse dingen dat je niet vaak op een oldtimerbeurs bent geweest. Een bromfietsbeurs ziet er meestal niet zo gelikt uit als een doorsnee hobbybeurs.
Ook het feit dat jij je niet realiseert dat het aanbod aan mobylette spullen uitzonderlijk groot was. Meestal is dat fragmentarisch en kunnen ze je geen fatsoenlijk advies geven.
Op beurzen zijn de prijzen vriendelijker dan via Internet en je ontmoet de mensen persoonlijk. Onderschat die persoonlijke contacten niet; hierdoor kun je toch bepaalde dingen bereiken die via Internet niet mogelijk zijn. Ja en het feit dat je nagenoeg blut was is ook positief; ik heb er zelf een bloedhekel aan als ik na een beursbezoek slechts een paar Euro heb uitgegeven.
Die overprikkeling snap ik goed; als je 2 uur rondloopt en alles wilt zien dan worden je hersenen moe. Pauzeer dan 20 minuten, ga wat drinken in de kantine of ga ergens zitten voor een gesprek. Doe je dat niet dan krijg je wellicht stekende hoofdpijn, die niet meer weggaat. Ik kan - als ik de pauzes neem - wel een hele dag rondlopen en genieten zonder hoofdpijn.
Dat je grumpy wordt door het niet vinden van een geel plaatje vind ik overdreven, want zoals ik jou verteld heb, zet ik binnenkort een aangepast model op dit forum. Hiermee kun het zelf laten 3D-printen in bijv. geel nylon. Ze zullen niet goedkoop zijn, maar je hebt wel een geel plaatje met opschrift Kaptein, dat wettelijk gezien niet verplicht is. Ik heb hier een tweede prototype liggen die gemaakt is met een extrusieprinter, maar ik vind die techniek nog onvolwassen. Bij grote werkstukken krijg je al gauw krimpscheuren. Dus binnenkort laat ik de nieuwe plaat zien gemaakt op een poederbedprinter. Deze komt dan op een van mijn brommers met aangepaste tekst.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 nov 2015, 21:14

Voor mij ook een zeer geslaagde beurs! Zowel voor het ontmoeten van mensen, als het socializen in de forumstand, als het scoren van enkele onderdelen.
De opbouw van de Moby's liggen nog even stil, dus daar had ik niets concreet voor nodig. Wel een tank embleem voor de FOM gescoord, die ik van te voren had gereserveerd.
Helaas heb ik drie T-shirts weer mee naar huis moeten nemen, die op de beurs opgehaald zouden worden. Ik ben na de afgesproken 13.00 uur nog bijna een uur langer gebleven, tevergeefs. Dit is blijkbaar dus ook niet de manier, want ik ben er toch de hele tijd mee bezig geweest. Volgende keer dus toch maar iets regelen inclusief verzenden, en natuurlijk zodat ik maar één keer naar het postkantoor hoef te rijden.

Ik lees hier ook van enkele mensen dat ze niet zo snel vreemden aanspreken, en niet zo gemakkelijk in contact kwamen met mede-forumleden. Dit is juist precies waar (op initiatief van enkele leden) de naamkaartjes voor lagen. We zijn geen vreemden van elkaar, want spreken elkaar (bijna) dagelijks, wekelijks, of maandelijks via digitale communicatiemiddelen. Als je door middel van een naamkaartje ziet dat iemand anders ook "bij de club" hoort, is het vaak makkelijker aanspreken. Er zijn wel wat kaartjes afgenomen, maar ik had er meer van verwacht. En zeker nu ik dit lees van een aantal mensen, dat is toch wel jammer. Hoewel het natuurlijk ook niet verplicht is (en dat mag het ook niet worden) om jezelf als forumlid te laten zien ;)

Over het kopen op een beurs: dit werkt voor mij ook beter dan via marktplaats. Nieuwe imitatie onderdelen bijna koop ik nooit op een beurs; die bestel ik wel via internet (dat is vaak ook nog goedkoper, en sowieso beter te vergelijken).
Op marktplaats zitten in de Yamaha wereld helaas een hoop Engelsen en Denen die alles hier goedkoop vinden en echt heel veel geld bieden (schrikbarend veel..). Die komen gelukkig niet op beurzen hier. Dat houdt de hobby nog wat leuk.
Hoewel de prijzen toch ook echt wel flink gestegen zijn. En veel standhouders denken dat het veel waard is, omdat het oud is, hoe gaar ook soms.

De mobylettestraat vind ik echt een super initiatief! Dit brengt leden nog dichter bij elkaar, en voorziet een groot gedeelte van de forumleden van hun gezochte onderdelen. Echt voor leden onderling. Prachtig!
En inderdaad: één keer per jaar is genoeg. Ik zie liever nog wat meer initiatieven tot ritjes en sleuteldagen ;)

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 24 nov 2015, 22:02

Hoe is het met de donatie pot gegaan? die mis ik in je verslag Jet.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3901
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Lolle » 24 nov 2015, 23:44

SixtyFruits schreef: Vooral het niet kunnen scoren van een geel plaatje was er een die mij een beetje grumpie maakte. Een complete koplamp met glas was helaas ook niet te vinden.
De gele plaatjes met kaptein waren wel degelijk aanwezig, niet op de mobystraat maar vlak bij de kassa stond een bak vol met gele bordjes van diverse merken en ook effen geel. Ik heb hierin gezocht naar een plaatje voor de Fom met 4 bevestigingspunten. deze waren er wel maar zonder merk. de Kaptein bordjes waren er in 2 uitvoeringen, enkele met 2 boutjes voor op het spatscherm en een hele stapel voor aan het voorrekje.
Daarnaast heb ik mijn koplamp wel compleet kunnen maken, het was wel sprokkelen, bij de ene stand een buitenring gekocht en elders een glas,een spiegel en veertjes kunnen scoren. Het is idd zoeken, en vooral vragen want er ligt vaak veel spul in dozen achter de stand.
Lolle

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 nov 2015, 00:04

Leuk! Goed werk, Lolle !

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 nov 2015, 00:23

Zo'n beurs is inderdaad nogal "oldschool" zoeken in bakken met ouwe rommel. Wil je binnenlopen en vijf minuten later met twee tassen vol met nieuwe onderdelen naar buiten, koop een Zündapp of een Kreidler. Of een Yamaha, of Puch. En het is natuurlijk makkelijk praten, als je al heel lang met mobyleetes bezig bent en uit nieuwsgierigheid zo'n beetje alle onderdelenboeken doorspit, herken je dingen misschien wat makkelijker.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 nov 2015, 13:35

Ghost Writer schreef:Hoe is het met de donatie pot gegaan? die mis ik in je verslag Jet.
Ik ben niet tot het eind gebleven. Het bord met de pot is met Harold mee gegaan. Dus hij kan deze vraag beantwoorden ;)


Begrijp ik nou tussen de regels door dat jij de man met de camera was?? Filmpje moet ik nog kijken.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door brommerskieken » 25 nov 2015, 18:22

Nu door de drukte werkzaamheden was ik er nog niet aan toe gekomen maar ja heb even de tijd er voor genomen
Dus Let op ja 19 euro daar stopt de teller
Dat is weer mooi meegenomen

Gr harold :lol:

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 26 nov 2015, 21:29

Hoort die indo-rock shadows imitatie muziek bij de brommerhobby?
Ik denk het wel.

https://www.youtube.com/watch?v=pLm1woN4350

P`s
Sorry voor de link
De youtube knop zit er voor de show op dit forum.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 nov 2015, 22:37

Ghost Writer schreef:P`s
Sorry voor de link
De youtube knop zit er voor de show op dit forum.
Dat is niet helemaal zo.. Vaak werkt het wel, maar op een of andere manier soms niet.
Ik denk dat het in de "rechten" van youtube filmpjes zit of iets dergelijks. Ik weet bijvoorbeeld dat een Duitse kennis ook niet alle filmpjes kan zien die ik kan zien. Of in een andere programmering van youtube en/of het PHPBB.
Ik kan het in het forum of het script in ieder geval niets mee aanpassen (dat is een standaard optie, die ik heb toegevoegd). Suggesties zijn welkom.
Ik vind je toon niet zo passend. Je mag ook zelf een forum opzetten waarin het allemaal perfect is naar jouw idee. Ik hoop dat je geen fulltime baan hebt dan.

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 26 nov 2015, 22:51

Ik heb een fulltime baan Jet.

Op alle forums werkt de knop, dit is een instelling in je forum software.
Dit heeft niets met (muziek) rechten te maken.

Het is 2015 Jet. aan de riemen, dan maar even minder aan het Japanse schroot. ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 nov 2015, 22:55

Ghost Writer schreef:Ik heb een fulltime baan Jet.

Op alle forums werkt de knop, dit is een instelling in je forum software.
Dit heeft niets met (muziek) rechten te maken.

Het is 2015 Jet. aan de riemen, dan maar even minder aan het Japanse schroot. ;)
Ik hoor graag van je waar, ik wat precies kan instellen. Ik heb alleen de knop kunnen toevoegen, waar ik verder niets aan het script kan veranderen.
Als je dat voor ons wilt uitzoeken: graag. Ik heb er geen tijd voor en heb andere prioriteiten en andere dingen die ik belangrijker vind voor het forum.

"aan de riemen", met zijn allen voor een beter forum.
Ik hoor het wel van je als je meer weet.

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 26 nov 2015, 22:58

en heb andere prioriteiten en andere dingen die ik belangrijker vind voor het forum
Prima.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 nov 2015, 23:08

Dit is hoe ik het heb ingevoerd (gekopieerd en geplakt vanuit de PHPBB handleiding). Roept u maar wat ik kan veranderen om alle filmpjes te laten werken.
"Samen voor een beter werkend forum", lijkt me een prima instelling en samenwerking. Bedankt voor je inzet.

Ik geloof niet dat jij begrijpt dat ik, naast mijn fulltime baan, al meer dan 10 uur per week in dit forum stop aan tijd. Ik vind je opmerkingen behoorlijk respectloos. Als het je niet bevalt allemaal, dan hoef je hier niet te zijn. Of je kunt op een normale manier verbeterpunten aandragen.

Nu weer terug naar HHW in dit topic.. Open maar een nieuw topic of stuur me maar een berichtje als je eruit bent.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie