2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 07 apr 2015, 20:51

Zet de datum maar alvast in je agenda ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 27 sep 2015, 21:30

Beste forumleden,
Tijdens het NVT op 26 september jl. werd informeel de aftrap gedaan voor de mobylettestraat 2015 op de 1e Noordhollandsche Bromfietsbeurs te Heerhugowaard.
Bij de aftrap werden er al direct 4 stands gepland. Vandaag sprak ik nog een handelaar die zou overwegen speciaal voor deze beurs alleen mobylette-onderdelen mee te nemen en zich ook in de straat laten opnemen. Hij heeft afgelopen jaar gezien hoe druk het was in de straat.
De mobylettesstraat willen we nog laten groeien met zowel standhouders als bezoekers.
Zo moet ik nog enkele mensen nog benaderen waaronder een vaste deelnemer van de Mobylettestraat die ook bijzonder leuke spullen heeft.
Voor forumleden, die daar ook eens willen staan met overbodige mobylette onderdelen, maar geen hele stand nodig hebben, bestaat de mogelijkheid een halve kraam te huren.
Iemand anders neemt de andere helft en je betaalt dan ook slechts de helft van de kraamhuur. Regel dat dan wel via mij, want dan schrijven we ons gezamenlijk in en kan er een complete straat worden samengesteld met de organisatie van de beurs.

De moeder van alle mobylettebeurzen komt er dus aan en noteer 22 november dus in je agenda. Eind november valt er toch niks te beleven en een mooi moment om zowel vooruit als achteruit te blikken met andere liefhebbers van mobylettes.
Als standhouders proberen we niemand teleur te stellen en dus wordt er de komende tijd hard gewerkt aan de voorbereiding.
Geef straks ook tijdig door wat je zoekt, want de meeste standhouders kunnen slechts een klein deel meenemen van wat ze hebben.
De komende tijd zullen we de beurs en de actuele omvang regelmatig onder de aandacht brengen.
Groet,
Harrie

http://www.eerstenoordhollandschebromfietsbeurs.nl/

Behalve unieke mobylette-onderdelen vind je ook bij andere standhouder universele gereedschappen en onderdelen. Voor de start van de winterrestauratie van een mobylette is deze beurs het beste uitgangspunt.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Harrie op 28 sep 2015, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Franky » 28 sep 2015, 17:04

Harrie schreef: De moeder van alle mobylettebeurzen komt er dus aan en noteer 27 november dus in je agenda.
Je zal de 22ste bedoelen ;) Typefoutje
Ik heb er weer zin in! :D

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 28 sep 2015, 17:42

Helemaal gelijk Franky,
:?
De 22e november dus in het zelfde weekeinde als de salon-moto-legende in Parijs.
Ik ga dat veranderen en overal vastleggen. Gelukkig is het nog ver af, want er moet nog veel gebeuren om alles tot een groot succes te maken. Het komt allemaal niet vanzelf aanwaaien en bij de voorbereiding van een evenement moet je tijdig beginnen. In tegenstelling tot de gemiddelde handelaar proberen we die onderdelen op de beurs te krijgen waar behoefte aan is.
Dat betekent dus zoeken in het buitenland, eventueel zelf aanpassen of alternatieven zoeken. Over het algemeen kan nagenoeg elk model weer gerestaureerd worden.
Groet,
Harrie

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 30 sep 2015, 18:31

Beste leden van , Bromfiets Oldtimerclub Westfriesland
U zal misschien het dramatische nieuws in verband met het sluiten van de Sporthal Noorderend in Heerhugowaard De Noord reeds in de krant hebben gelezen of op andere wijze hebben vernomen.
Het dak van de hal is in dusdanig slechte staat, dat er lekkage plaatsvindt en tevens een gevaar bestaat dat losse delen naar beneden komen.
Kennelijk hebben de bestaande uitbaters onvoldoende financiële middelen om de schade te laten herstellen.

Hierbij dan de officiële mededeling:

DE GEPLANDE NOVEMBER-EDITIE VAN DE 1ste NOORDHOLLANDSCHE BROMFIETSBEURS MOET HELAAS WORDEN AFGELAST!

Er wordt overigens nog naarstig naar een oplossing gezocht om de beurs toch te laten doorgaan. De kans dat zoiets gaat lukken is evenwel uiterst klein.


Zegt het voort . Zegt het voort . Zegt het voort .

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Franky » 30 sep 2015, 19:30

Dat zou flink balen zijn! Meteen wat gegoogled.

Hierbij een stuk over de sluiting
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... _regionaal

En hier weer dat het toch open blijft? :roll:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... n_?lref=L3

Zou er toch nog hoop zijn?

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 30 sep 2015, 22:30

Zolang er leven is , is er hoop.
Ik heb een mailtje naar de organisatie gestuurd. De eerste beurzen werden indertijd in Egmond gehouden. Was ook leuk.
Ze vinden wel iets ter vervanging. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 01 okt 2015, 15:51

Beste mensen,
Vandaag nog een mailtje gekregen van de organisatie:

Bij deze kunnen we je melden dat de bromfietsbeurs WEL doorgaat en hopen we je inschrijving tegemoet te zien.
Groet van
Jan Groot

Het gaat dus GEWOON DOOR!

Zegt het voort . Zegt het voort . Zegt het voort . :P

H.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door mobydilz » 01 okt 2015, 16:16

Gelukkig, want het was wel geslaagd vorig jaar. groet mobydilz

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 01 okt 2015, 16:18

Oei!

Mooi dat ze verklaren dat het wel door gaat. Locatie horen we tzt nog. Graag ook hier posten.

Henk, reserveer je een plekje voor de forumborden?

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door brommerskieken » 01 okt 2015, 17:51

Ja moeten we zien op te hangen misschien kan je er een paar meer maken dus de donatiepot maak ik wel wat voor
valt wel op die halve tank

Gr harold :lol:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 01 okt 2015, 23:42

MobyJet schreef:Oei!

Mooi dat ze verklaren dat het wel door gaat. Locatie horen we tzt nog. Graag ook hier posten.

Henk, reserveer je een plekje voor de forumborden?
Ik kan voor mezelf een halve kraam extra nemen en de andere helft aan het forum doneren, maar dan moet er wel iemand actief op gezet worden voor forumzaken, want ik heb het meestal druk met het uitleggen van technische zaken m.b.t. mobylette en heb dus geen tijd om de doelstellingen van het forum te promoten.
Op dit moment zijn al diverse mensen benaderd en zodra ik 6-7 stands heb ga ik alles aanmelden.
Indien er nog leden zijn die een hele (32,50 € of een halve 16,25 €) stand willen hebben om hun overtollige onderdelen te lozen, neem dan voor vrijdag 9 oktober contact met me op, want dan ga ik alles officieel aanmelden en betalen.
Na 8 oktober mag je alles zelf regelen met de organisatie van de Bromfietsbeurs.
H.


H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 okt 2015, 12:12

Voor het forum hoeft niets gedaan te worden, alleen de twee borden ophangen/neerzetten en de pot neerzetten. Geen tekst en uitleg nodig ;) Zelfs een halve kraam krijgen we daar niet mee gevuld ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 02 okt 2015, 14:47

Oke, dan is er voor de liefhebber een halve kraam beschikbaar voor 16 Euro.
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 02 okt 2015, 21:45

L.S.
Het gaat snel met de mobylettestraat in Heerhugowaard.
Op dit moment hebben we al zeker 6 kramen en met de invulling van de 7e zijn we bezig.
Er is eventueel nog een halve stand beschikbaar. Zodra we 8 kramen hebben stoppen we ermee en gaan we inschrijven.
Leuk en gezellig ; bovendien je weet zeker dat in Heerhugowaard wat te halen valt. Als standhouders doen we onze uiterste best om
dingen mee te nemen die je anders nooit ziet. . . . .
Harrie

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 04 okt 2015, 11:26

MobyJet schreef:Voor het forum hoeft niets gedaan te worden, alleen de twee borden ophangen/neerzetten en de pot neerzetten. Geen tekst en uitleg nodig ;) Zelfs een halve kraam krijgen we daar niet mee gevuld ;)
Mooi dat het door gaat, ik kom daar al vanaf het begin, mede door deze beurs hebben veel enthousiastelingen een behoorlijk netwerk op kunnen bouwen met mede hobbyisten.
Een echte brommerbeurs zonder andere flauwekul.
Veel merkenclubs hebben reeds hun pareltjes hier geëtaleerd, en etaleren is begeren, T-shirts stikkers één of twee mooie brommers op de stal, en in de combinatie met een onderdelen mobystraat een totale win-win situatie.
Enthousiasmeren van mensen is het doel, de tekst van MobyJet is voor mij dan ook onbegrijpelijk, de donatie pot zal op deze manier van etaleren zo goed als leeg blijven."

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 04 okt 2015, 12:20

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Wat ben je weer grappig Henk, maar ik denk dat je deze keer wel gelijk hebt.
Gewoon met wat borden ophangen en wat onderdelen op de planken pleuren kom je er niet.
Er moet wel een visie en passie achter zitten. Dat heeft onze kritische Ghost Writer goed begrepen.
De mobylettestraat wordt ook opvallend aangekleed en niet onbelangrijk: Je kunt er die onderdelen kopen, waar je elders alleen glazige ogen aangeboden krijgt.
Als standhouders denken we na over wat we meenemen en wat leuk is om te laten zien.
Als je specifiek het forum wilt promoten moet je daar ook energie in steken. Bijvoorbeeld een video van een recente tocht of foto's van sleutelsessies.
Voorbeelden van mobylettes die zijn gerestaureerd m.b.v. het forum en door onze forumleden. Bemanning is in ieder geval nodig.
Ik stel een halve kraam beschikbaar, maar kan deze niet bemannen. Ik geef de voorkeur aan een aardige leuke dame, waartegen al die oude grijze mannen geen "Nee" tegen durven te zeggen! :roll: .
Voordeel als je de halve kraam bemant voor het forum, ligt het entreekaartje voor je klaar.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 04 okt 2015, 12:29

Op dit moment hebben we 7 kramen en dat is een leuk aantal.
Ik ga vanavond zondag 4 oktober inschrijven. Als je mee wilt doen dan moet je dus snel zijn.
Uiteraard kun je je later ook direct bij de organisatie inschrijven, maar je loopt het risico dat je niet in de straat komt te staan.....
De straat is dus weer groter dan vorig jaar! Alles wat er nu nog bijkomt is meegenomen, maar het grote aanbod aan onderdelen is nu al gewaarborgd.
Groet,
Harrie,
Mede namens de overige standhouders.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door brommerskieken » 04 okt 2015, 15:02

Henk als je die halfe kraam nog niet kwijt bent neem ik die er wel bij

Gr harold

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 05 okt 2015, 00:45

Hoi Harold,
Is prima.
De kramen zijn al gereserveerd en betaald. Als in het begin alles vlotjes verloopt; loopt de rest meestal ook soepel.
Ik heb er alle vertrouwen in dat we weer een geweldige Mobylettestraat neerzetten.
We hebben nu (5 oktober 2015) nog 7 weken te gaan.


Beste forumleden,
Zoals elk jaar verzoek ik jullie tijdig op te geven als je iets speciaals zoekt.
Dat kan gewoon via dit forum of direct bij een van de forumleden: Polle, Brommerskieken, Harrie of via Marktplaats naar Tweetaktblower (Leen V. uit Delft).
De standhouders komen op veel verschillende plaatsen, kennen allerlei websites, personen, bedrijven en clubs en beschikken bovendien over een grote verzameling onderdelen.
Er kan véél tegenwoordig - zelfs onmogelijke dingen; tenminste dat dachten we enkele jaren geleden nog -, als je maar niet op het laatste moment aankomt.
Sommige - niet te krijgen - onderdelen kunnen vaak toch op de een of andere manier gerealiseerd worden. Geld en vooral tijd spelen dan een belangrijke rol.
Denk aan het laten verchromen van technisch goede onderdelen waarvan het chroomwerk belabberd is. Het laten reviseren van kranen, het buigen van uitlaatbochten, speciale bevestigingsmiddelen met afwijkende spoed of zelfs plaatjes met het opschrift Kaptein via een 3D-printerservice het kost allemaal veel tijd om het te organiseren.
Wij wachten af.
De standhouders van de Mobylettestraat.

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 05 okt 2015, 16:56

Als de tafel c.q. Standhouders nog een voorspatbord hebben in hun magazijn houd ik mij aanbevolen.
In originele kleur (zie foto) en uiteraard NOS en zonder magazijn sporen.
Echt nieuw dus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Harrie » 05 okt 2015, 20:33

Hallo Ghost Writer,
45 jaar oud en dan geen enkele magazijnschade?
Lijkt me hoog gegrepen voor een spatbord uit de periode waarin ze amper grondverf toepaste.
Ik denk dat je beter het spatbord door vakman kunt laten spuiten.
Harrie

Ghost Writer
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 mar 2011, 22:17

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door Ghost Writer » 05 okt 2015, 21:14

Harrie, eentje met lichte magazijn sporen zit er nu op.

Als het er niet is dan blijft gewoon de oude er op, die overigens niet zal misstaan op menig Mobylette in deze kleur.

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 06 okt 2015, 10:02

Mooi dat het Heerhugowaard door zal gaan.

Ghostwriter heeft wel gelijk. Of geen publiciteit Mobylette Forum of goed doen.

Kom jij , Ghost Writer, met stand of als bezoeker ? Zou graag kopje koffie met je drinken in Heerhugowaard ! Groet, Joop

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2015 - 22 november Heerhugowaard / Mobylettestraat

Ongelezen bericht door brommerskieken » 06 okt 2015, 12:08

Jaa of of het forum is redelijk bekend de donatiepot was best redelijk gevuld ik neem de zelfde of nog een mooiere donatiepot pot mee maar ben er druk mee bezig het zal ongeveer in het midden van mijn kraam komen te staan of zo iets
dus gaan we er wel tegen aan om het mobylette forum in de lift te krijgen wie een goede tekst weet voor bij de donatiepot laat het weten
zo van gebruik u het mobylette forum om je problemen op te lossen en dat is voor niets dus durf dan nu een donatie te doen

Gr harold :lol:

Plaats reactie