2016 - 10 april Heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 05 apr 2016, 17:55

Nog mensen die ik zondag tegen kan komen bij de beurs in Heerhugowaard? (zonder Mobylette stand)

Zondag 10 april 2016:
1e Noordhollandsche Bromfietsbeurs
Editie 35!
Sporthal Noorderend Heerhugowaard
Van 10.00 tot 16.00 uur
Entree € 5, kinderen tot 10 jaar gratis

http://www.eerstenoordhollandschebromfietsbeurs.nl/

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 05 apr 2016, 19:18

Nee mij te ver weg en minder kans op onderdelen en boby rijders van hier

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Mobygek » 06 apr 2016, 18:21

Helaas niet aanwezig.
Veel plezier Jet en aan iedereen die wel gaat.
Als Mobyjoost wel gaat zou ik in zijn kielzog mee gaan, die vindt altijd mooie spullen van mobylette/motobecane.
Houd h'm in de gaten. ;)

Vrgr gerard

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 apr 2016, 19:49

Ik zou er ook niet heen gaan hoor, als het niet maar 35 km van hier was. Zo spannend is het niet.
Maar ja, in de buurt dus. En vind toch meestal wel iets wat ik niet nodig heb, maar toch koop :lol:

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJoost » 06 apr 2016, 22:55

Voor mij ook te ver weg. En m'n budget is een beetje op.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 apr 2016, 13:10

Er lagen opvallend veel Mobylette onderdelen. Daar had ik niets van nodig, dus niet heel uitgebreid gekeken. Het was lekker rustig, en dat bleef het eigenlijk ook. Dus na een half uur hadden we alles gehad.
Daarna wat drinken en nog een rondje en wat nieuw gereedschap gekocht, en daarna weer naar huis.

Ik heb het vorig jaar ook geroepen, maar volgend jaar hoef ik niet meer heen ;) Elk jaar dezelfde standhouders met precies dezelfde dozen met troep die ze vorig jaar van de beurs weer hebben ingepakt. Al het leuke spul is eruit, en wat er nog ligt is echt te duur.

Het valt me meer en meer op dat standhouders de prijzen niet kennen. Voor alles wat ik gevraagd heb, lag de prijs hoger (soms zelfs het dubbele) van de prijs voor iets in een webshop. Bijvoorbeeld een pakkingset. En dan boos worden dat ik het te duur vind en laat liggen.. Tsja..
En als je alleen dat ene in de webshop besteld, ja, dan is dat duurder met de verzendkosten. Maar ik heb nog nooit één ding besteld in een webshop.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 apr 2016, 20:41

Nog even terugkomend: de beurs in Heerhugowaard heeft voor mij redelijk een dieptepunt bereikt. Al jarenlang staan er dezelfde aanbieders met precies dezelfde leeggeplukte dozen en kratten.
Ik begin zelfs te twijfelen of dit wel een geschikte beurs blijft voor de Mobylettestraat in november. We vullen daar altijd 1/10 van de beurs met Mobylette spullen, en trekken zeker minimaal eenzelfde aandeel bezoekers. Ik vraag me af wat die beurs nog is zonder Mobylette. Daarbij is het niet erg centraal in NL, en ook voor de standhouders een aardig stuk.

Wellicht dat een beurs centraler in NL hier geschikter voor wordt, of in ieder geval eentje met wisselender aanbod en minder meuk die al jarenlang niemand meer hoeft. Hoewel ik ook wel weer twijfel of die wisselende beurzen er nog zijn.
Misschien in Veghel in december? Woerden in september, maar die heeft een minder geschikt beurs-gedeelte? Of in Barneveld? Of zelf een grotere kofferbak-verkoop organiseren bij een rit? Even losse hersenspinsels hoor. Ik laat het verder aan de super initatiefnemers over. Maar het is denk ik wel iets om mee te nemen.

In april is deze beurs altijd wel rustiger dan in november hoor. In november staan er ook wel meer standhouders. Maar toch..
Ik wil november dit jaar nog wel aankijken. Door de mobylettestraat zal het nooit tegen vallen. Maar volgend jaar april hoef ik er echt niet meer heen.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Lolle » 10 apr 2016, 21:30

MobyJet schreef: Ik begin zelfs te twijfelen of dit wel een geschikte beurs blijft voor de Mobylettestraat in november. We vullen daar altijd 1/10 van de beurs met Mobylette spullen, en trekken zeker minimaal eenzelfde aandeel bezoekers. Ik vraag me af wat die beurs nog is zonder Mobylette. Daarbij is het niet erg centraal in NL, en ook voor de standhouders een aardig stuk.

Wellicht dat een beurs centraler in NL hier geschikter voor wordt, of in ieder geval eentje met wisselender aanbod en minder meuk die al jarenlang niemand meer hoeft. Hoewel ik ook wel weer twijfel of die wisselende beurzen er nog zijn.
Misschien in Veghel in december? Woerden in september, maar die heeft een minder geschikt beurs-gedeelte? Of in Barneveld? Of zelf een grotere kofferbak-verkoop organiseren bij een rit? Even losse hersenspinsels hoor. Ik laat het verder aan de super initatiefnemers over. Maar het is denk ik wel iets om mee te nemen.
Jet, ik draai nog geen jaren mee in het circuit, maar voor de Friezen en Noord Hollanders is de novemberbeurs in HHW een goed bereik bare.
Oostelijker in het land is ook prima, maar Brabant is eigenlijk te ver om een beurs te bezoeken. Zuidbroek vind ik ook een mooie beurs maar voor Harrie en Polle wel erg ver weg. Ik zou zeggen centraal in Nederland ergens bij Almere- Utrecht in de buurt. Ik ben trouwens buiten de mobylette straat ook prima geslaagd bij andere handelaren voor o.a koplamp glas en chroomring en andere spulletjes. Het is maar net wat je zoekt.
Ik kwam vorig jaar op een heel klein beursje in Hemrik allerlei moby spullen tegen die ik voor een goede prijs heb gekocht, beplating voor de S2 en een moby encarwie carb enz.
Lolle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 11 apr 2016, 15:56

Voor een leuke beurs maakt afstand alleen niet uit. En voor een leuke mobylette straat ook niet.
Ik heb gisteren ook nog wel iets gekocht van een nieuwe aanbieder hoor.
Ik probeer nooit te zoeken, dan vind je het niet. Ik kom tegen 8-)

Ik vind het altijd goed om te blijven nadenken over het huidige en de alternatieven. Zelf loop ik ook jaarlijks al mijn verzekeringen e.d. langs of ze nog het meest geschikt zijn voor mij. Hoewel ik prima tevreden ben.

Het is ook alweer jaren geleden dat ik op de beurs in Barneveld ben geweest. Geen idee of het aanbod daar wisselende is. Of op een andere beurs. Ik ben bang van niet.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 21 apr 2016, 10:28

MobyJet schreef:Nog even terugkomend: de beurs in Heerhugowaard heeft voor mij redelijk een dieptepunt bereikt. Al jarenlang staan er dezelfde aanbieders met precies dezelfde leeggeplukte dozen en kratten.
Ik begin zelfs te twijfelen of dit wel een geschikte beurs blijft voor de Mobylettestraat in november. We vullen daar altijd 1/10 van de beurs met Mobylette spullen, en trekken zeker minimaal eenzelfde aandeel bezoekers. Ik vraag me af wat die beurs nog is zonder Mobylette. Daarbij is het niet erg centraal in NL, en ook voor de standhouders een aardig stuk.
Hallo Jet,
Afgelopen jaren waren er op de novemberbeurs in Heerhugowaard veel bezoekers en het aanbod van de mobylettestraat was steeds overweldigend.
"Never change a winning team!"; zolang er bezoekers vanuit België, Duitsland en Engeland komen, zit het met de afstand wel goed.
Mocht er bij jou twijfel zijn over Heerhugowaard, dan kan ik dat wel begrijpen voor wat de voorjaarsbeurs betreft.
Ik heb er in al die jaren slechts 1 keer gestaan en dat was allemaal matig.
H.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 21 apr 2016, 19:15

Mee eens Jet, in Barneveld of Hardenberg zouden van mij best wel wat meer Moby onderdelen mogen liggen. Misschien iets voor standhouders om in het achterhoofd te houden.......in het Noorden en Oosten zitten veel brommerliefhebbers!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 apr 2016, 21:21

Harrie schreef:Afgelopen jaren waren er op de novemberbeurs in Heerhugowaard veel bezoekers en het aanbod van de mobylettestraat was steeds overweldigend.
Absoluut! Daar zeg ik ook niets over (behalve dat de straat top en toch-wel-perfect is) ;)
Het lijkt me alleen leuker voor de Mobylette liefhebbers dat er OOK ander/ruimer aanbod is dan alleen Mobylette onderdelen en kennis en het ontmoeten van forumleden. En dat is in HHW zeer matig, ook in november.
Zoals ik ook al zei: het zou kunnen dat dit op andere beurzen ook het geval is (vaak ook omdat overal dezelfde standhouders staan.. met hetzelfde spul.. jarenlang..), dus dan zou het niet heel veel uit maken op welke beurs de Mobystraat staat.
Ik vermoed dat er een kans is dat een andere beurs meer divers aanbod te bieden heeft. Dat is wat ik hier aan haal. Welke en wat precies weet ik dus ook niet. Als mensen "helemaal" naar HHW komen, komen ze ook wel naar een plaats centraal of iets noordelijker of iets zuidelijker in NL. Dat zal echt de beperking niet zijn, hooguit een mooie bijkomstigheid als het centraler zou zijn.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 22 apr 2016, 06:26

Helemaal mee eens Jet

Centraal zou voor mij ook veel beter zijn dan de 500 km heen en terug.
En de mensen komen toch als het goed is geregeld en reclame gemaakt.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 22 apr 2016, 12:13

Als er mensen zijn die bijvoorbeeld iets in Houten iets willen organiseren, dan vind ik dat een prima idee.
Misschien kom ik dan wel als bezoeker naar die beurs.
H.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 22 apr 2016, 15:24

Het punt is waar zitten de meeste actieve moby bezitters die naar beurzen gaan ?
Heerhugowaard is nu al bekend bij de meeste mensen denk ik , om dat zo te veranderen ?
De kunst is met me kaar samen rijden , als de afstand groot is,

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 apr 2016, 15:33

AGB schreef:Het punt is waar zitten de meeste actieve moby bezitters die naar beurzen gaan ?
Heerhugowaard is nu al bekend bij de meeste mensen denk ik , om dat zo te veranderen ?
De kunst is met me kaar samen rijden , als de afstand groot is,
DE liefhebbers zitten door heel NL en BE, dus daar kun je niet echt een specifieke regio op afstemmen. Behalve eventueel wat centraler.
Veranderen heeft zeker ook nadelen. Gelukkig hebben we goede PR via het forum, bladen en internet.

Henk, je organiseert het altijd fantastisch! En wat mij betreft moet je dat ook zeker blijven doen!
Jij als bezoeker op DE Mobylette-straat, is iets wat niet kan hoor! :lol:

Maar een beetje discussie aanwakkeren kan nooit kwaad lijkt me. Dat houdt elkaar scherp!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 24 apr 2016, 23:54

Beste Jet,
Ik hoop in november weer met veel plezier in Heerhugowaard-De Noord te staan en weer vele bekenden en vrienden te mogen begroeten.
Het organiseren van een mobylettestraat elders in het land laat ik graag over aan iemand die vindt dat het allemaal centraler moet.
H.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 27 apr 2016, 16:45

Zo is dat harrie ik kom maar een keer per jaar op een beurs en dat is Heerhugowaard en vind dat meer dan genoeg en zo met zijn allen die daar staan van mobylette hebben we aantrekkingskracht en dat is ook voor de mensen die de beurs organiseert ook leuk
Weet niet of ik ergens anders heen ga als Heerhugowaard de deuren sluit maar we zien het wel hoe lang het daar door gaat
Ben momenteel aan het reorganiseren vind zo veel en ga dan ook veel weg doen maar dat zien we komende beurs wel wat ik mee neem

Gr harold :lol:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 2016 - 10 april Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 27 apr 2016, 19:13

Hallo Harold,
Ik ga met Cees Veer contact opnemen over de vraag waar de beurs dit jaar in november plaatsvindt.
Hun eerste locatie lang geleden die ik bezocht was in een sportcentrum in Egmond.
Dat was een bijzonder leuke locatie. We maken er ongetwijfeld weer iets moois van en beter 1 keer per jaar vlammen dan keer op keer
met uitgeloogde partijen staan te leuren.
H.

Plaats reactie