2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door paulmz » 19 nov 2018, 16:00

Nog even voor de duidelijkheid:
Ik wil niets en niemand ontmoedigen en waardeer enorm alle in initiatieven en maak ook dankbaar gebruik van allerlei initiatieven, zoals weekenden enz.
Ben overigens ook aan het bedenken hoe ik een Drenthe toertoch in elkaar kan zetten voor volgend jaar.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 19 nov 2018, 16:17

mooi Paul dat je naar de mogelijk wild kijken voor een rit in Drenthe
en ja ik begrijp het wel
er moeten keuzes gemaakt worden


gr harold

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 19 nov 2018, 16:39

Hallo Paul,
We hebben die vorige jubileumevenementen zonder budget kunnen organiseren.
Werden er kosten bij een evenement gemaakt, dan betaalde iedereen dat zelf. Er werd niks uit een clubkas betaald, want die was én is er niet.
Ja, er was soms een klein bedrag nodig van enkele tientjes, maar dan was er altijd wel een anonieme sponsor in de buurt.
Over het algemeen werd alles betaald door de deelnemers zelf. Hierbij moet je denken aan kosten voor: inschrijving bij grote evenementen, reis- en verblijfkosten, een CD of fotoboek. Soms regelden organisatoren van deelevenementen iets op persoonlijke titel.
Kleinschaligheid en budgetloos. Dat zijn de belangrijkste uitgangspunten.
Binnen die kaders kan toch veel bereikt worden, want door de inzet van goede mensen (vrijwilligers!) wordt veel bereikt zoals Jet en Marco met dit forum aantonen.
Als het iemand niks interesseert vind ik dat niet raar. Van de andere kant: iedereen is vrij om met plannen te komen.
Een toertocht in Drenthe is een mooi initiatief. Hopelijk komen er nog meer ideeën opborrelen.
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Lolle » 19 nov 2018, 18:07

Ik ben het met Hans10 eens. Op zo’n dag als gisteren ben ik met van alles bezig behalve met de donatie pot, helemaal nooit aan gedacht. Achteraf realiseer ik mij weer dat de tank er stond bij de volders. Natuurlijk wil ik ook nu wel weer wat geven.
70 jarig jubileum hoeft geen verplichting te zijn maar is wel een aanleiding voor een leuk feestje lijkt mij. Het moet alleen niet allemaal te veel worden. Een rit naar Frankrkjk is natuurlijk heel leuk maar het moet allemaal ook maar passen met werk en thuissituatie. Je ziet vaak dat er meer georganiseerd wordt dan er behoefte is. Dit is dan weer teleurstellend voor de organisator.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 nov 2018, 19:00

Een aparte bankrekening komt er nog steeds niet. Hier is een paar jaar geleden ook over gesproken.
Ookal zijn de kosten niet zo hoog (geen idee), dan zou dat ook nog van de donaties afgetrokken moeten worden. En daar zijn ze niet voor.
Daarbij zullen we dan een officiële stichting of vereniging moeten worden met alle bijhorende verplichtingen. Die tijd kunnen we beter besteden. We houden het bij mijn dictatuur :lol: Hoewel we meer een stel losgeslagen anarchisten zijn :lol:

Daarbij is dit forum opgericht met het doel om het zo laagdrempelig mogelijk te houden. Dat lukt in de bijna 10 jaar van bestaan nog erg goed, en wil ik per se zo houden. Als mensen willen doneren: van harte welkom! Zo niet, is dat net zo prima. Leden mogen zich absoluut niet verplicht voelen tot iets! Dat geldt ook voor het deelnemen aan ritten en evenementen, het organiseren hiervan, of verplichte voorsteltopics op het forum, etc etc.
Gelukkig is er een redelijk vast clubje die iets (geld en tijd) over heeft voor nèt dat beetje extra (leuke stand, aankleding, partytent, tentoonstelling, mooi bord, etc etc) en daar graag anderen van laten genieten! Ik denk dat het zo perfect is en we het niet anders moeten willen.
En Paul, je hebt gelijk dat er geen officiële peiling is gedaan en dat sommigen hier geen prioriteit aan stellen, behalve het brainstormen op een evenement als bijvoorbeeld Woerden. Maar we vinden het gewoon leuk om te organiseren, en we zien dat er in ieder geval enkele (en soms iets meer) mensen van genieten. Dus eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit wat het gros wil :mrgreen:

Rekeningnummer is opvraagbaar via PB, maar voel je absoluut niet verplicht!

Amen. :thumbup:

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 19 nov 2018, 19:31

lolle
gelukkig is het geen verplichting
we weten dat dit jaar jij ook niet in woerden kon zijn en jij vertelde wel met 70 jaar ben ik in woerden
maar er kan altijd iets tussen komen waar door je niet kan
en ja die donatie pot een aantal jaren zat er altijd wel wat in gemiddeld 10 euro
en het moet ook geen verplichting worden om er wat in te doen
zal binnen kort iets regelen dat er een bankrekening is
en zeker moet je niet elk weekend weg moeten voor een rit dat doe ik ook niet
zo als dit jaar bij polle een lang weekend
en dan het weekend bij jouw lolle ook goed geregeld
denk dat het het is een lang weekend lekker kletsen over de hobby een van de dagen een mooie rit
als je alleen op zondag of zaterdag een rit organiseert is er weinig tijd voor contacten met mede hobbyisten
maar zo nu en dan een dag rit is ook niet verkeert
door wie een rit organiseert kan net als Henk nu doet met de Frankrijk rit pijlen wat wil men
een aantal lange weekenden kan maar de vrije dagen zijn zo maar op
ik ben voor beide zo nu en dan een weekend en dan een x aantal dag ritten maar niet te veel

gr harold

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 19 nov 2018, 19:34

jet heeft een rekening nummer
dan regel ik dat niet

gr harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 nov 2018, 19:52

brommerskieken schreef:
19 nov 2018, 19:34
jet heeft een rekening nummer
dan regel ik dat niet

gr harold
Mag ook via jou, of via wie voor iemand het makkelijkst is. Maakt allemaal niet uit. Linksom of rechtsom komt het wel in de pot terecht.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 19 nov 2018, 20:23

jet
maak van de week wel even een nr het kost niets
gewoon een spaar rekening er bij waar iedereen die wat kwijt wil er op kan storten
als het er af moet kan dat allen door het bedrag op je betaal rekening te storten
dus het kan gelukkig goedkoop
het hoeft ook geen kapitalen op te leveren
het is leuk als je bij voorbeeld de kraam van woerden kan betalen
begrijp ook wel dat sommige leden ook andere dingen hebben
en niet zitten te wachten om div dingen te regelen
maar er misschien wel een paar euro willen storten
om dat ze het wel leuk vinden wat wij regelen
dat is hier ook zo met de buurt verenging betaal wel maar regel niets

gr harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 nov 2018, 22:10

brommerskieken schreef:
19 nov 2018, 20:23
gewoon een spaar rekening er bij waar iedereen die wat kwijt wil er op kan storten
Eerlijk gezegd vind ik het wat omslachtig. Gooi die kosten maar in de pot dan.

Op mijn rabo spaarrekening kan ik alleen vanuit mijn rabo betaalrekening storten, en niet vanaf een andere rekening. Geen idee of alle banken zo werken.

Ik heb het liever contant in een pot (desnoods met een overboeking ertussen) en geen aparte rekeningen van het forum.

We dwalen een beetje af, maar wat kost die grote plaats in Woerden?
Mensen hebben wel eens eerder aangegeven het leuker te vinden om voor een concreet doel te doneren.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 19 nov 2018, 22:40

Ik wil wel een bijdrage leveren

Gr Polle

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 20 nov 2018, 09:34

MobyJet schreef:
19 nov 2018, 22:10
brommerskieken schreef:
19 nov 2018, 20:23
gewoon een spaar rekening er bij waar iedereen die wat kwijt wil er op kan storten
Eerlijk gezegd vind ik het wat omslachtig. Gooi die kosten maar in de pot dan.

Op mijn rabo spaarrekening kan ik alleen vanuit mijn rabo betaalrekening storten, en niet vanaf een andere rekening. Geen idee of alle banken zo werken.

Ik heb het liever contant in een pot (desnoods met een overboeking ertussen) en geen aparte rekeningen van het forum.

We dwalen een beetje af, maar wat kost die grote plaats in Woerden?
Mensen hebben wel eens eerder aangegeven het leuker te vinden om voor een concreet doel te doneren.
Dat werkt bij alle banken zo: storten / opnemen spaarrekening alleen vanaf eigen bankrekening. Eigen Forum rekening is alleen mogelijk als het Forum voor veel geld een vereniging of andere rechtspersoonlijkheid is. Wel kan een rekening op naam van iemand met in de adressering de vermelding: " inzake mobylette forum". Maar zo''n rekening kost minimaal E 75 en dat is teveel in verhouding tot de omzet. Dus: Jet heeft groot gelijk, een ouderwetse spaarpot met contant geld is het beste.

Maar: er zou wel een bankrekeningno gecommuniceerd moeten worden zodat degene die dat wil iets kan storten. Nu kun je alleen in HHW en Woerden iets in de pot doen of een bankrekeningno via PB opvragen. Dat werkt natuurlijk niet echt. En voor spam enz. hoeft je niet bang te zijn als je een Bankrek. no op het Forum zet.

Gr. Joop

Gebruikersavatar
Rob1956
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 nov 2018, 20:13
Woonplaats: Duiven
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Rob1956 » 20 nov 2018, 10:55

Maar: er zou wel een bankrekeningno gecommuniceerd moeten worden zodat degene die dat wil iets kan storten. Nu kun je alleen in HHW en Woerden iets in de pot doen of een bankrekeningno via PB opvragen. Dat werkt natuurlijk niet echt. En voor spam enz. hoeft je niet bang te zijn als je een Bankrek. no op het Forum zet.
Mee eens. Plaats de banknummer gegevens wel bij Algemeen-Mobyletteforum-Donatiepot, want dat topic is terecht niet leesbaar gemaakt voor niet-geregistreerd gebruikers.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2018, 11:00

Ik blijf bij de voorkeur via PB. Dan weet je ook aan wie je het nummer gegeven hebt, en kun je in de gaten houden als het komt en dit opnemen in de administratie. Ikzelf heb een nogal levendige rekening, en wil niets onbewust achterhouden wat bedoeld is voor het forum.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 20 nov 2018, 11:07

MobyJet schreef:
20 nov 2018, 11:00
Ik blijf bij de voorkeur via PB. Dan weet je ook aan wie je het nummer gegeven hebt, en kun je in de gaten houden als het komt en dit opnemen in de administratie. Ikzelf heb een nogal levendige rekening, en wil niets onbewust achterhouden wat bedoeld is voor het forum.
Up to you - maar de stortingen zullen zeer minimaal zijn. En als je een paar stortingen per jaar krijgt o.v.v. Mobylette Forum dan stelt de administratie niets voor, ook al krijg je vele af- en bijschrijvingen per dag.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2018, 11:23

GROENEKAN schreef:
20 nov 2018, 11:07
MobyJet schreef:
20 nov 2018, 11:00
Ik blijf bij de voorkeur via PB. Dan weet je ook aan wie je het nummer gegeven hebt, en kun je in de gaten houden als het komt en dit opnemen in de administratie. Ikzelf heb een nogal levendige rekening, en wil niets onbewust achterhouden wat bedoeld is voor het forum.
Up to you - maar de stortingen zullen zeer minimaal zijn. En als je een paar stortingen per jaar krijgt o.v.v. Mobylette Forum dan stelt de administratie niets voor, ook al krijg je vele af- en bijschrijvingen per dag.
Dat geeft niet; we hebben geen geld nodig. En mensen die toch willen doneren, sturen echt wel even een PB'tje of doen ze iets in een pot, of overhandigen wel wat persoonlijk aan wie dan ook.

De omschrijving zie ik pas als ik op de naam klik in mijn app. Dat ga ik niet allemaal openen. Zeker niet in perioden waarin ik verkoop via marktplaats als ik (weer eens) aan het opruimen ben. Dat zijn ook allemaal kleine bedragen. En dan nog het bijhouden in iets van een Excel sheet. Ik heb het hier gewoon te druk voor en geen zin en tijd in deze extra administratie. Ik moet wat beter voor mezelf en mijn tijdsindeling gaan zorgen..

Maar als iemand zich geroepen voelt om dit op zich te nemen: be my guest. Want alle donaties zijn natuurlijk wel van harte welkom!

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 20 nov 2018, 11:26

Jet heb er wel tijd voor dus laat ik dat dan maar op mij nemen

Gr Harold

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 20 nov 2018, 11:31

Hallo allemaal,
Ik heb hier in mijn werkplaats ook een forumpotje staan. Een enkele bezoeker doet daar weleens wat kleingeld in.
Als ik dan het NVT in Woerden bezoek of in HHW sta, gaat de inhoud van mijn potje in de officiële pot.
Het is meestal tientjes werk. Dat zouden misschien meer mensen kunnen doen.
De lasten van het forum zijn zo minimaal, omdat alles op vrijwilligers draait.
Subsidie uit een of ander officieel cultureel potje?
Nooit doen, want dat kost klauwen vol tijd om zoiets te regelen; bovendien lopen de kosten op en krijg je vervelende verplichtingen.
Onze simpele aanpak werkt prima en bovendien vind ik dat jezelf je hobby moet betalen.
Ik vind het idee van een virtuele club nog steeds geweldig!
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 20 nov 2018, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 nov 2018, 11:32

brommerskieken schreef:
20 nov 2018, 11:26
Jet heb er wel tijd voor dus laat ik dat dan maar op mij nemen

Gr Harold
Top! :thumbup:
Dan kan ik me weer met andere forumdingen bezighouden.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 20 nov 2018, 21:00

hobby kost geld
sta op HHN om mijn overtollige onderdelen te verkopen
en niet om te verdienen
het is meer om een ander te helpen
Henk leuk dat je ook een donatie pot in je werk plaats heb staan
zo komt er wel wat binnen
ben het met je eens dat we nergens subsidie moeten aan vragen
dan moet je je ook aan regels houden
de simpele aanpak werkt echt goed het is een geoliede machine
ja die virtuele club goed genoeg zo
de donaties daar moeten we het over eens zijn dat we die gebruiken
voor materiaal om de kraam van het forum nog mooier aan te kleden
we zijn in de jaren al aardig op weg om er iets moois van te maken
eens kijken wat een vlag kost met het oude logo
info is noot verkeert
dan kunnen we het er wel een keer over hebben of dat wat is
mag ook wel wat anders zijn
we hebben al een mooie vlag en twee strand vlagen
die zijn gesponseerd
de rest van mededelingen zal ik onder de rubriek donatie pot mededelen

gr harold

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 nov 2018, 15:45


brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 2018 Zondag 18 november Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 24 nov 2018, 15:49

nee joop
dat is hem niet
die van mij heeft geen voor vering

gr harold

Plaats reactie