17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 13 mei 2019, 14:24

Vandaag ontving ik van de organisatie de datum van de komende bromfietsbeurs te Heerhugowaard.

De datum is: zondag 17 november 2019.

Ook dit jaar wordt er weer een mobylettestraat georganiseerd.
Als ik het schamel aanbod van veel beurzen op mobylette-gebied bekijk, dan is dit de beurs die je wellicht wel kan helpen met een restauratie
Met de organisatie van de straat start ik pas na het NVT, maar als iemand vragen heeft, neem dan gerust contact op.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 mei 2019, 14:50

Als er een halve stand voor het forum gereserveerd kan worden: heel graag!

Hier kunnen we algemene 70-jaar promotie en leuke dingetjes neerzetten, en de sleutelhangers en tasjes die gekocht kunnen worden. Wat er nog over is na Woerden dan, maar dat zal vast wel :D

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 mei 2019, 14:52

Ik heb het evenement bij het overzicht gezet

viewtopic.php?f=18&t=5083&p

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 13 mei 2019, 15:24

MobyJet schreef:
13 mei 2019, 14:50
Als er een halve stand voor het forum gereserveerd kan worden: heel graag!

Hier kunnen we algemene 70-jaar promotie en leuke dingetjes neerzetten, en de sleutelhangers en tasjes die gekocht kunnen worden. Wat er nog over is na Woerden dan, maar dat zal vast wel :D
Hallo Jet,
Die halve stand voor het forum lijkt mij geen probleem.
Henk

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 13 mei 2019, 16:35

is wel leuk zo een halve deel voor het forum , kan gelijk een ontmoetings- plaats zijn voor leden,
met wat stoelen er bij om even te zitten , ik ga in eerst plaats ook voor de gezelligheid vind ik wat,
voor mijn tweewielers is dat mooi mee genomen , de laatste paar keer was ik al naar 2 uur weer weg,
gewoon moe van het rondlopen, miste toch een soort van samen komst plaats,wat het in mijn ogen,
toch het gebeuren wat aangenamer, maakt ,maar dat is mijn mening ,

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 13 mei 2019, 17:04

Hallo AGB,
Je wordt natuurlijk ook een dagje ouder. :lol:
Na twee uur rondlopen ga ik ook altijd even pauzeren. Dat doe ik niet vanwege vermoeide benen, maar vooral om mijn hersenen even te ontspannen. Ik houd dat de hele dag vol; tenminste als de beurs interessant is. Zo, niet dan ben ik ook snel weg.
Henk

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Hans10 » 13 mei 2019, 20:02

In Zuidbroek hadden we een koffiemoment geprikt en dat was reuze gezellig!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 mei 2019, 21:02

Hans10 schreef:
13 mei 2019, 20:02
In Zuidbroek hadden we een koffiemoment geprikt en dat was reuze gezellig!
Dat is in HHW helaas iets lastiger met zoveel standhouders en de kleine kantine.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 13 mei 2019, 21:03

PantinNL schreef:
13 mei 2019, 15:24
Hallo Jet,
Die halve stand voor het forum lijkt mij geen probleem.
Henk
Top! :thumbup:

We overleggen tzt of in Woerden wel even met wat mensen voor een eye catcher.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 08 jun 2019, 10:13

Het lijkt zover weg, maar ik ben al gestart met de voorbereidingen van die najaarsbeurs.
Mocht je een halve kraam willen huren, om een keer flink wat overtollige spullen te lozen, dan is nu de kans om die onderdelen in geld om te zetten en/of eventueel te ruilen tegen onderdelen die je wel dringend nodig hebt. Neem in dat geval contact met me op.

Afgelopen tijd waren de meeste bromfietsbeurzen die ik bezocht heb - op Rosmalen na- ronduit slecht.... :(
In een enkele geval had ik het al na een uur gezien. In mijn eigen voorraad en bij enkele vrienden heb ik meer ontdekt dan bij al die beurzen samen. Gelukkig is er nog steeds de mobylette-straat in het najaar te Heerhugowaard.
Op het mobyletteforum mag het dan komkommertijd zijn, op andere forums en in de werkplaatsen worden momenteel leuke dingen gedaan. Ik weet dat omdat ik regelmatig op andere fora zit en vaak telefonisch wordt geraadpleegd voor advies of een lastig onderdeel. Er is nog steeds veel mogelijk, maar het kost soms tijd en geduld.
Aangezien tekst alleen wat saai is, een voorbeeld van een recente restauratie van P. Hofman.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door ruudk » 08 jun 2019, 20:03

Mooie brommer, grappig ook, een Kaptein-sticker op een Motobecane, een knipoog naar de puristen onder ons.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 23 sep 2019, 12:39

Beste forumleden,

Afgelopen NVT hebben we op de camping even over de komende beurs in HHW gesproken.
Er werden al direct 3 stands geclaimd, zodat de aftrap een feit is.
Het forum krijgt ook een stand binnen de straat.
Komende tijd ga ik bepaalde mensen benaderen, die een mooie aanvulling vormen op de mobylettestraat.
Het is altijd weer een verrassing wie kan deelnemen. Ik streef daarbij naar circa 8 kramen.
Opvallend vind ik dat er maar weinig leden zijn geweest die afgelopen jaren gebruik gemaakt hebben van de optie om een halve kraam te huren.
Dat kost ongeveer 15 Euro; daarbij krijg je één entreekaart en een kop koffie er gratis bij.

Aanmelden via mij met een PB of beter via mijn e-mail adres info@pantin.nl *1)

De komende tijd zal ik nog regelmatig terugkomen op de voorbereidingen.
Vorig jaar heb ik aangegeven dat ik het prettig vond als mensen van te voren aangaven wat ze zochten.
1. We kunnen dan een betere selectie maken van de onderdelen en hoeven niet te zeggen dat het niet meegenomen is.
2. De afhandeling aan de stand gaat stukken sneller.
3. Er is ook geen verplichting tot kopen, maar niet afgehaald voor 13.00 uur betekent dat die onderdelen op de kraam belanden.
4. We kunnen vooraf ook doorverwijzen naar een andere standhouder of bedrijf, zodat je niet pas op de beurs wordt geconfronteerd met het feit dat je dat ene cruciale onderdeel niet in HHW niet zult vinden.
5. Als slot de open deur! Neem een foto van je voertuig mee en zo mogelijk het versleten onderdeel. Hoe vaak vragen mensen om onderdelen, terwijl ze geen benul over welk model het gaat. Velen hebben geen idee hoeveel modellen er zijn, laat staan de jaar-modificaties.

Verder valt me de laatste jaren op dat ook handelaren van andere merken de moeite nemen om mobylette-onderdelen mee te nemen.
Hoe dan ook: we hopen dat het voor iedereen weer een groot succes wordt, want in HHW is erg veel mogelijk en is een van de beste mobylette-beurzen die ik ken voor onderdelen en advies.

Groet,
Henk


Mooie brommers worden er soms ook aangeboden door derden.

Afbeelding


*1) voetnoot
Waarom vermeld ik mijn e-mail adres hier?
Mijn postvak is zwaar beveiligd door allerlei software en procedures.
Zelfs ogenschijnlijk betrouwbare en serieuze bronnen vallen door de mand. Het valt me wel op dat tegenwoordig mensen worden ingehuurd die de Nederlandse taal nagenoeg perfect beheersen. Vroeger was het meestal een lachwekkende Google-vertaling.
Gecombineerde oplichtingspogingen via verschillende informatiedragers tegelijkertijd hebben me ook al bereikt. Ze worden steeds slimmer!
Je moet in die ICT-jungle alert blijven.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 23 sep 2019, 13:14

Wij hebben zoals voorgaande jaren de dag van de ambachten met open atelier en demo's manden maken.
Dus ik ben er niet bij.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 23 sep 2019, 14:52

Ik zal er zijn met de sleutelhangers

Mocht iemand een eye catcher hebben voor het forum stukje: laat maar weten!
Mijn 70-jaar-vlag komt er sowieso ook te hangen (niet te koop uiteraard)

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 23 sep 2019, 16:32

Polle schreef:
23 sep 2019, 13:14
Wij hebben zoals voorgaande jaren de dag van de ambachten met open atelier en demo's manden maken.
Dus ik ben er niet bij.
Gr Polle
Fijn dat we dat nu weten, want dan kunnen we andere standhouders een mooie plek toewijzen.
Henk

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 23 sep 2019, 17:11

Polle schreef:
23 sep 2019, 13:14
Wij hebben zoals voorgaande jaren de dag van de ambachten met open atelier en demo's manden maken.
Dus ik ben er niet bij.

Gr Polle
Jammer Polle. Ik heb nog steeds spul voor jou hier liggen (bromfietsrekje en volgens mij een sproeier). We komen elkaar nooit meer tegen :(

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 23 sep 2019, 20:14

Kempen rit weekend volgend jaar misschien.
Je bent welkom Franky

Gr Polle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 26 sep 2019, 23:58

Vandaag na jaren, ben ik weer eens tegen een leuke partij onderdelen aangelopen.
Daarbij zaten diverse zaken die bepaalde mensen zoeken, zoals kettingwielen, koppeling-delen, speciaal bevestigingsmateriaal, een ( JORAN WAKKER WORDEN! ) achterlicht van een AV46 (soort van Belgische EEG16), speciale emblemen, voedingsspoelen, vliegwielmoeren en een heleboel ander interessant spul.
Alles bij elkaar bijna een bananendoos vol.

Het mooiste waren de complete ontstekingen voor o.a. de Electronic S65TT.
Dat wordt vooral een mooi studie-project. De sensor is een magneetje met spoeltje, waarlangs de stalen nok passeert.
Op dat moment wordt er een stroompje afgegeven aan het elektronische schakelelement.
Deze werkt als schakelaar en vervangt daarmee de punten. Ben benieuwd of de componenten nog wel werken en mogelijk moet ik het spul nabouwen met modern materiaal.
Condensatoren zijn naar 40 jaar vaak slecht, maar ik heb nu wel een paar mooie voorbeelden en testmogelijkheden.
Mocht alles lukken dan ga ik t.z.t. mijn SP94TT ombouwen naar een elektronische ontsteking. De speciale bobines heb ik ook, alleen het plaatje electronic ontbreekt, maar dat maakt ik zo na m.b.v. een plaatje aluminium en een dremel.

Ik moet alles nog uitzoeken, maar een deel gaat gewoon mee naar de beurs in HHW. Er zaten ook nog Peugeot kettingwielen bij voor o.a. model 101, maar die zet ik wel op MP. Mooi dat er nog steeds onderdelen beschikbaar komen uit verzamelingen.
Henk

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door joran » 28 sep 2019, 21:25

Ik heb je een privebericht gestuurd Henk! Ik wil heel graag een achterlicht van je overnemen :D

Gr Joran

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 sep 2019, 21:39

Hallo Joran,
Het ligt al in de beursdoos. Er komen wel meer vragen momenteel binnen.
Fijn als dat allemaal gespreid binnenkomt en niet op de zaterdag voorafgaande aan de beurs, want dan wil ik klaar zijn met de voorbereiding.

Verzinken

Mogelijk laat ik ook nog e.e.a. verzinken. Mocht iemand iets hebben dan wil ik dat wel meenemen naar de verzinkerij. Dat moet wel binnen 1,5 week gebeuren, want ik heb mijn verzinkte spullen snel nodig. Over twee weken ben je beslist te laan en mag je een jaar wachten.
De onderdelen moeten wel duidelijk gemerkt zijn (slagletter, symbool of uniek object).
Verder geen doos met kleine onherkenbare boutjes en moertjes, maar heb je plaatwerk, ophangbeugels, steunen, grote moeren, kettingwielen e.d. dan kan ik het wel meenemen.
De kosten worden gewoon via de verdeelsleutel gewicht verdeeld. Voor een beugeltje is het een centenkwestie.
Heb je erg veel dan kan je beter naar een lokale verzinkerij gaan, want die zijn er overal. Bij mij in een straal van 50km ken ik er al meer dan 10.
Je moet niet denken dat een roestig stuk plaatwerk met diepe put-corrosie en scherpe bramen er strak uit komt. Meestal zijn het onderdelen waarvan het oppervlak niet meer fraai en licht geoxideerd is of gerepareerde onderdelen die weer met een glanzende laag worden bedekt.
Zo had ik een aantal ophangbeugels voor de EEG, maar helaas alleen 25 stuks linkse en een enkele lelijke rechtse.
Ik heb die beugels gespiegeld en warm omgezet. Daarna heb ik ze laten verzinken. Ineens had ik weer meer dan 10 setjes beschikbaar.
Ook allerlei sloopophangplaten van motortjes liggen bij mij "blinkend en niet stinkend" op voorraad.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 03 okt 2019, 14:20

Begin komende week wil ik de te verzinken spullen wegbrengen.
Mocht je nog iets hebben liggen dan moet je dat snel regelen.
Zelf moet ik nog wat zaken nalopen en opknappen, alvorens ze aan de verzinkerij worden aangeboden.
De eerste reacties van standhouders van de Mobylettestraat komen binnen.
Er is op dit moment nog steeds ruimte om een halve of meer standruimte te claimen, maar dat kan snel veranderen.
We willen maximaal 8 kramen huren.
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 09 okt 2019, 12:37

De voorbereidingen voor deze beurs zijn bij mij inmiddels in volle gang gestart.
Helaas zijn een paar belangrijke standhouders verhinderd. Een paar andere potentiële standhouders heeft nog niet gereageerd.
Op dit moment is er nog lang geen sprake van een lange mobylettestraat, maar ik overweeg zelf een grotere stand neer te zetten, om toch iedereen van dienst te kunnen zijn.
Het zou jammer zijn als de bezoekers een heel stuk moeten reizen en het aanbod tegenvalt.

Met de aanmeldingen van halve kramen loopt het ook nog geen storm. Dat vind ik vreemd, want dit is voor standhouders een goedkope beurs met veel mobylette-bezoekers....
Ruim die schuur en zolder een keer op en biedt de spullen aan, wellicht levert het veel meer op dan alleen maar chagrijn en ruimtegebrek.

Het belangrijkste is dat mensen hun spullen voor herstel en restauraties vinden en aangezien veel handelaren de laatste jaren steeds vaker ook mobylette-spullen meenemen, verwacht ik dat HHW desondanks een interessante beurs wordt.
Het zal weer druk worden bij onze stands (waaronder die van het forum); dus nogmaals ons verzoek:"Geef van te voren aan wat je zoekt per PB of e-mail!" Ik steek mijn nek altijd meer uit voor mensen die een beurs bezoeken, want dat zijn in mijn ogen de echte liefhebbers.
Als we tijdig weten wat er gezocht wordt, kunnen wij ervoor zorgen dat die onderdelen straks ingepakt klaar liggen bij de stand.
Het is altijd vervelend als iemand met een vage lange lijst de boel voor andere bezoekers onnodig lang ophoudt.
Wellicht ten overvloede: neem ook voorbeelden van gewenste onderdelen mee en eventueel wat foto's.
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 09 okt 2019, 22:42

Hallo allemaal,
Door een foutje met mijn mailbox heb ik een belangrijk bericht niet gezien.
Moby Select Parts zal met twee stands deel uitmaken van de mobylettestraat.
Op dit moment hebben we al 5 stands en ik vermoed dat er nog wat bijkomt.
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 16 okt 2019, 20:09

Hallo allemaal,
Vandaag is de mobylettestraat op de beurs in Heerhugowaard officieel aangemeld.
We gaan er binnenkort weer stevig tegenaan. Nog slechts een maand om alles te verzamelen en voor te bereiden. We proberen zoals in voorgaande jaren een mooi aanbod van onderdelen te realiseren.
Verder beseffen we dat de mensen niet uitsluitend voor de onderdelen komen, maar ook om anderen te ontmoeten, advies te krijgen en ideeën op te doen m.b.t. restauraties en toertochten.
Centraal blijft blijft natuurlijk de verkoop van mobylette-onderdelen staan. Er zullen zowel NOS-onderdelen, nieuwe als gebruikte onderdelen te koop zijn. Verder nemen we ook demonstratie- en foldermateriaal materiaal mee.

Op deze beurs is meer mogelijk dan waar ook. Onderdelen die niet per post verzonden worden, kunnen daar ineens wel beschikbaar zijn, omdat we onze nek graag uitsteken voor mobylette-eigenaren, die de moeite nemen om naar HHW af te reizen. Het opsturen van onderdelen houdt altijd een risico in, dat het onderdeel kwijtraakt of beschadigd aankomt.
Laat dus horen als je iets speciaals zoekt. Overigens is dat speciaal ook betrekkelijk, want er kan gelukkig steeds meer tegenwoordig.

Namens de standhouders,
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 19 okt 2019, 18:54

Vandaag zijn er behoorlijk veel aanvragen binnengekomen voor speciale onderdelen.
" Speciaal" , in die zin dat het tijd kost om ze samen te stellen of op te zoeken.
Gelukkig is er nog voldoende tijd, maar een paar dagen voor de beurs lukt zoiets niet meer, want dan hebben we het te druk met andere zaken.
Vandaag keek ik nog naar een serie V-snaren voor de boite de relais (tussentransmissie).
Ongeveer 30 jaar geleden was ik zielsblij met de vondst van een puntgave Ventico D18. Tegenwoordig beschik ik over dat profiel snaar in verschillende lengtes. Vooral bij de SP98 een uitkomst, want de carburateur zit erg krap en door een iets langere riem kan de motor iets meer naar voren verschoven worden.
In die tijd had ik mijn twijfels of we in de toekomst nog wel zouden kunnen rijden met onze oude brommers, want de slijtdelen raken immers het snelste op!
Tegenwoordig heb ik die twijfels niet meer en besef dat alles veel gemakkelijker is geworden. Soms denk ik weleens ...te gemakkelijk!
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 13 nov 2019, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie