2919 zondag 15 september beurs Drunen

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

2919 zondag 15 september beurs Drunen

Ongelezen bericht door PantinNL » 12 sep 2019, 12:12

As. zondag ga ik even kijken in Drunen. Het wordt mooi weer, waardoor een rit per brommer tot de opties hoort.
Entree met een oldtimer is gratis!

Bromfiets Oldtimerbeurs - Drunen (Org. St. BOD).
Binnen-buitenbeurs voor bromfietsen met bouwjaren tot 1985, onderdelen, documentatie etc.
Open: 9.30u.-15.30u.
De Stulp, Admiraalsweg 100, 5151 MR Drunen.
Info: 06-51989274 / 06-10866061

Mocht iemand nog iets speciaals zoeken dan kan ik het - na overleg via een mailtje of PB - de onderdelen eventueel meenemen.

Henk

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: 2919 zondag 15 september beurs Drunen

Ongelezen bericht door Hans10 » 15 sep 2019, 21:04

Naar de beurs geweest in Drunen en daar Barry met zijn Mobyclub en HVK tegen het lijf gelopen.
Het was vnl Kreidapp en Zundler. Ff meegeluisterd bij een handelaar waar een totaal verroeste tank voor € 45 weg mocht. Een koper bood de handelaar € 15 die zei als je terugkomt dan sla ik er van te voren met een hamer extra deuken in en mag je m voor € 55 meenemen. :shock:
Nauwelijks Mobylette spullen , een paar nieuwe Gurtner vlotters in de bekende potjes met oranje deksel en Champion bougies L86C voor € 3,00.
Vreemd genoeg veel onderdelen, pakkingen en boekjes voor/over de Berini M21.
Voor mij is de volgende beurs 17 november in HHW.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 2919 zondag 15 september beurs Drunen

Ongelezen bericht door PantinNL » 16 sep 2019, 13:09

Voor mij was deze beurs vooral een prachtige rit per brommer naar de beurs.
Het was prachtig weer en vanuit Helmond is Drunen slechts circa 55km enkel.
Een mooie gelegenheid om twee modificaties van de ontsteking uit te proberen:
- goedkopere rechthoekige condensator;
- een beter gewapende voedingskabel naar de bobine.
De brommer liep geweldig op de SP98-benzine met volsynthetische olie en een scheutje TSL.
Als ik al die klaagzangen hoor over het niet lekker lopen op moderne benzine, dan denk ik dat er bij veel brommers meer aan de hand is.
Ik heb op de beurs diverse mensen gesproken, die volgende week ook naar Woerden komen. Het was weer erg gezellig met het friteskot midden op het terrein.
Op mobylettegebied was er in eerste instantie weinig te vinden, maar ik kon wel een grote partij Champion L86C bougies inslaan.
Verder vond ik voor weinig geld een 13-tands Puch-tandwiel dat ik als basis voor verkransen van de AV92-kettingtandwielen gebruik. De verkoper zou er een aantal meebrengen naar HHW. Tot slot heb ik nog wat universele onderdelen gekocht die ik ook op mobylette kan gebruiken.

Na een interessant gesprek met Hans over zijn reizen en over de modificatie van bagagerekken op brommers/motoren in Afrika, ben ik nog een keer relaxt over de beurs gelopen en vond toen bij een Kreidlerstand allerlei kettingtandwielen voor mobylette. Ik heb een aardige verzameling kettingwielen, maar bepaalde types worden toch schaars en zo kon ik mijn voorraad gelukkig weer wat aanvullen.
Het was een mooie dag in alle opzichten!
Henk

Plaats reactie