hernieuwde voorstelling !!

Alles over het forum zelf
johanmatic

hernieuwde voorstelling !!

Ongelezen bericht door johanmatic » 28 jun 2021, 15:07

Beste forum leden...

Bij deze, wil ik even een vreugdegevoel UITEN !
Eindelijk ! ( na 25 jaar) van tobben, onderdelen die stuk gaan ! EN geen tijd (mede door andere 0orzaken)
is het gelukt om eens langer als 1 of 2 km met mijn Fiets O Matic BG 44 te rijden !!
Een geweldig gevoel, en dat voor inmiddels 20 a 30 km per keer ! Hij zoeft heerlijk zonder stagnatie over de weg.

DIT, door zoeken op het forum, en door het gebruik van een externe bobine en condensator, (gemonteerd op het frame)..
Geleverd door....Een door ieder (denk ik), ZEER gewaardeerd, en zeer kundig FORUM lid, uit Helmond !!!
Namen mogen niet natuurlijk. Maar je kent hem wel. Waar stond die fabriek in Frankrijk ook al weer ??
Kortom....ik ben een blije rijder. Met inmiddels in de omtrek van Hellevoetsluis, een aantal mannen gevonden (met de zelfde liefde), voor wat ritten over het mooie Voorne-Putten.... hartelijke groet aan jullie...

PS....foto's toevoegen ? volgende keer ! Even zien hoe dat moet. Kom er nu even niet uit...

PantinNL

Re: hernieuwde voorstelling !!

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 jun 2021, 15:31

Hallo Hans,
Fijn, dat je er zoveel plezier aan beleeft. Je viel toevallig met jouw neus in de boter, want ik had net zeldzame onderdelen binnengekregen, waardoor die FOM erg compleet is geworden (handvatten, pompje, Dedus achterlicht et cetera). Tel daarbij op de gereviseerde FOM-kranen en de FOM rijdt weer als nooit te voren; ik kijk uit naar jouw foto's.
Je mag deze ook naar me mailen, dan zet ik ze wel op het forum.
Groet,
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 28 jun 2021, 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.

johanmatic

Ongelezen bericht door johanmatic » 28 jun 2021, 15:47

Hallo Henk,

Dat is goed voor deze keer ! Moet nog even zien hoe dat gaat met foto's verkleinen en toevoegen ?!
Stuur per mail wat naar je. Fijn als jij ze dan op het forum zet.

Hartelijke groet........Hans.

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 jun 2021, 16:15

johanmatic schreef:
28 jun 2021, 15:47
Hallo Henk,

Dat is goed voor deze keer ! Moet nog even zien hoe dat gaat met foto's verkleinen en toevoegen ?!
Stuur per mail wat naar je. Fijn als jij ze dan op het forum zet.

Hartelijke groet........Hans.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ruudk

Ongelezen bericht door ruudk » 28 jun 2021, 19:39

Mooi!!!
De jasbeschermer bij het achterwiel moet nog even op zijn plek worden geschoven, zeg maar naar de voorkant van het achterwiel. Het zou ook kunnen dat deze jasbeschermer van een ander model Kaptein is; hij laat wat veel vrije ruimte over hier.
Verder: mooie Fiets-O-Matic, het zal forumlid GROENEKAN als opperFOMMER bekoren!
Ruud

johanmatic

Ongelezen bericht door johanmatic » 28 jun 2021, 20:37

OK Ruud,
Kan het zijn dat ik links met rechts verwisseld heb ?? Ik dacht dat het zo hoorde ! Morgen is kijken hoe het wel hoort dan. Bedankt voor je opmerking Ruud...

MobyJet
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 jun 2021, 20:39

En weer een moby op de weg! :thumbup:

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 28 jun 2021, 20:54

Mooie Fom hoor.

wannes69

Ongelezen bericht door wannes69 » 28 jun 2021, 23:29

Mooie FOM.
Veel plezier ermee.

Hans

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 jun 2021, 08:47

Zeker: een hele mooie FOM. Met mooi gemonteerde externe bobine en een goed werkende kraan. Goed werk, geniet ervan ! Joop

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 29 jun 2021, 10:54

Hallo Joop,
Ik heb indertijd die voorliefde van jou voor de FOM nooit gesnapt. Ik heb er zelf ook nooit eentje gehad. Wel heb ik vele FOM-liefhebbers geholpen met hun FOM en er vaak aan gesleuteld.
Ze vertelden mij dat het lekker reed. Rustig, geen gerammel en getril. Ik heb nog steeds geen FOM, maar begin toch te snappen waarom die eigenaren het rijden op zo'n lichte brommer zo leuk vinden. Die bewustwording is gekomen door mijn eigen AV31, waarop ik momenteel veel rijd.
Vandaag nog moest de auto naar de garage in Deurne wegbrengen. Ik kon natuurlijk de fiets meenemen en terug naar huis fietsen, maar met de AV31 is het een leuk ritje van geworden. Je pakt zo'n snorfiets eerder dan een brommer.
Groet,
Henk

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 jun 2021, 12:26

Dag Henk !
Hangt ook af van gebruik. Jij rijdt vaak hele tochten met bepakking. Ik reed 10/20 km rondom mijn woonplaats. En dan is een handzame brommer zonder helmplicht ideaal. Ik hoorde alleen de motor en weet nog goed dat toen ik destijds een S1 had dat het geluid van de overbrenging duidelijk naanwezig was.
Overigens zou ik nu - hypothetisch - een BG buizenframe met voorvering aanschaffen. Zit iets hoger, minder damesbrommer en klassieker v.w.b. uitstraling.
Mooi te zien hoe Johan een goede kraan heeft en mooie constructie voor de externe bobine. Dan heb je een betrouwbare FOM. Met oude spoel en oude kraan heb je veel te veel problemen. Pas toen ik dat ook had gedaan bij beide brommers - met jouw hulp - had ik betrouwbare FOM's. Een prettige dag, Joop

johanmatic

Ongelezen bericht door johanmatic » 02 jul 2021, 20:22

Wil de leden die op mijn berichtje gereageerd hebben ! nog even bedanken voor de reacties. Je steekt er altijd weer iets mee op toch.....
Goed bromweekend voor allen gewenst.... groet Johan.

ruudk

Ongelezen bericht door ruudk » 04 jul 2021, 20:00

Inderdaad, Johan, ik denk ook dat je de rechter jasbeschermer aan de linkerkant hebt zitten op de foto.
Precies dit model FOM was overigens de allereerste Mobylette, die ik ooit in mijn leven heb gezien, ergens eind jaren tachtig vorige eeuw, alleen had die een pookje met rond knopje om de rol op het achterwiel te zetten.

Ik vind met name de vormgeving van het tankje, motorschermen, de koplamp en het bagagedragertje erg mooi. En natuurlijk de diepzwarte kleur.

Ruud

Plaats reactie