omgangsvormen

Alles over het forum zelf
mvb

omgangsvormen

Ongelezen bericht door mvb » 25 apr 2022, 13:43

Beste forumleden,

De omgangsvormen op het forum zijn soms niet om over naar huis te schrijven.

Mijn account mag worden opgeheven.

Marco.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door australman » 25 apr 2022, 15:02

Tja,wij zijn een klasse apart.Had je eens een ritje meegereden,had je gezien dat het in het echt allemaal wel mee valt.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 apr 2022, 15:21

Ik heb Marco gevraagd wat er gebeurd is..

Hopelijk wil hij het uitleggen en toch blijven.
Of het account op inactief ivm de geplaatste berichten.
En anders zullen we uiteraard aan zijn verzoek voldoen.

D52tt
Berichten: 140
Lid geworden op: 16 aug 2020, 19:55
Woonplaats: Belgie

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door D52tt » 25 apr 2022, 19:25

Ik weet wat er gebeurt is
De verkoop van zijn transport was rond met mij we waren overeen gekomen wat de prijs betreft en ik ging hem een dezer dagen ophalen.
En dan ineens trekt hij zijn kak in zoals wij zeggen en gaat de verkoop niet meer door.
Als ik iets verkoop aan iemand en heb toegezegd dan gaat dit door.
Een woord is een woord .
Daarom wil hij nu als een klein kind stoppen met het forum.
Eerst iemand blij maken met een dooie mus.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 apr 2022, 20:26

D52tt schreef:
25 apr 2022, 19:25
Daarom wil hij nu als een klein kind stoppen met het forum.
De pot verwijt de ketel..
Jij riep enkele maanden geleden ook dat je ging stoppen met dit klote forum :mrgreen:
Ik weet al niet eens meer wat daar de aanleiding voor was.. ;) Maakt ook niet uit.

We zijn allemaal mensen en hebben allemaal wel eens frustraties. Die mogen hier ook geuit worden. Wetende dat dit vanachter het toetsenbord nóg anders over kan komen.
Gelukkig hebben we irl nooit mot meegemaakt en is het altijd allemaal weer goed gekomen :)

Voor jou, Polle, voelt het misschien 'ineens' een verbroken deal, maar voor Marco zal daar meer achter zitten, denk ik.
Maar dat mogen jullie verder onderling oplossen. Tenzij er een mediator nodig is :angel:

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 dec 2018, 13:46
Woonplaats: castricum

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door wimv8 » 25 apr 2022, 20:35

Als hij een mannetje is van afspraken "niet nakomen"
dan zal de afspraak om zijn account op te zeggen
ook wel niet nakomen :lol:

Trouwens, hij is ook nog wettelijk verplicht om jouw de brommer te verkopen na een mondelinge afspraak. :thumbup:


Gr. Wim.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 apr 2022, 20:54

wimv8 schreef:
25 apr 2022, 20:35
Trouwens, hij is ook nog wettelijk verplicht om jouw de brommer te verkopen na een mondelinge afspraak.
Leuk, zo'n theorie. In praktijk ga je er niet voor naar een rechter.
We weten niet wat er exact is afgesproken en waarom Marco zich bedacht heeft. Dus hier kunnen de niet over oordelen (en wil ik ook niet).

mvb

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door mvb » 04 jul 2022, 16:59

D52tt schreef:
25 apr 2022, 19:25
Ik weet wat er gebeurt is
De verkoop van zijn transport was rond met mij we waren overeen gekomen wat de prijs betreft en ik ging hem een dezer dagen ophalen.
En dan ineens trekt hij zijn kak in zoals wij zeggen en gaat de verkoop niet meer door.
Als ik iets verkoop aan iemand en heb toegezegd dan gaat dit door.
Een woord is een woord .
Daarom wil hij nu als een klein kind stoppen met het forum.
Eerst iemand blij maken met een dooie mus.

Gr Polle
Hoi Polle, we weten allebei hoe het gegaan is. Ik wilde meer bedenktijd zodat ik er geen spijt van ga krijgen en jij gaf aan het kenteken niet erbij te willen en dat moest ik bij de RDW even uitzoeken hoe hier mee om te gaan......
Ik heb voldoende bedenktijd gehad en houd me aan mijn afspraak. Hij gaat de verkoop in en jij bent de eerste die de Transport voor de tussen ons afgesproken prijs op mag komen halen. Een woord is een woord...............

Groet, Marco.

Pollege
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 jun 2020, 05:23
Woonplaats: Geel

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door Pollege » 06 jul 2022, 19:39

Bij mij telt dit woord niet meer enkel op de moment dat je afspreekt en dan niet nadien als je je woord niet nakomt.
En nu opeens zou ik blij moeten zijn dat werkt bij mij niet.
Dus dikke middelvinger en de groeten.

Polle

mvb

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door mvb » 06 jul 2022, 19:59

Dit is nu precies wat ik bedoel met de omgangsvormen op het forum.
Ik vind dit soort reacties niet normaal, dat je een mening hebt over iemand ok, dat mag maar houd het een beetje netjes.

Maar de middelvinger maakt veel duidelijk.

De groeten,

Marco.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door brommerskieken » 07 jul 2022, 11:57

De omgangsvormen
Als je a zegt moet je ook b zeggen
Op 25 april wil je van het forum af
Maar op 6 juli ben je er nog
Dus je weet wel dat ik aan de kant van polle sta

Harold

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door paulmz » 07 jul 2022, 13:31

En ik sta niet vaak aan de kant van Polle,maar nu voor 200%

Ja in de handel is alles toegestaan en denk dat als je,je handeltje verkocht heb dat je dan definitief een deurtje verder gaat.

Denk dat de meeste je niet zullen missen.

Paul

mvb

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door mvb » 07 jul 2022, 13:41

En op 7 juli ben ik er nog... :D :D
Ik heb al drie keer verzocht mijn account op te heffen en alle berichten te verwijderen.
Op een of andere manier gebeurt dan alsmaar niet... :o :o
Meer kan ik niet doen.

En Harold, dat jij aan de kant van Polle staat, is je goed recht... :thumbup:

Dus ik zou zeggen tegen de beheerder: verwijder alle berichten en sluit mijn account dan is iedereen tevreden en zijn jullie van me af.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Marco.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 07 jul 2022, 14:10

Toch jammer, Marco, je hebt, in korte tijd een mooie verzameling zeldzame Mobylettes vergaard en laten zien, dat je er serieus mee wilt en kan omgaan. Alles schijnt nu te koop te staan en ik hoop, dat ze naar een goed nest gaan. Het ga je goed.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door Lolle » 07 jul 2022, 16:23

Jammer dat het zo gelopen is. Een kant kiezen doe ik niet. Het is net als bij een echtscheiding, er zijn alleen maar verliezers. Je had een mooie collectie met toch wel heel bijzondere moby's. Jammer dat de mobyliefde over is. Aan de andere kant misschien ook wel fijn dat je zo gemakkelijk afscheid van je moby's kunt nemen. Bij mij wordt het alleen maar meer.
Sterkte, Lolle

mvb

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door mvb » 07 jul 2022, 18:23

Hoi Joost en Lolle,

Bedankt voor jullie reacties.
Het kan dus ook op een andere manier, dat waardeer ik :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde en wat dat betreft laat ik altijd iedereen in zijn waarde en respecteer ik een andere mening.
Maar soms worden er dingen geschreven die te ver gaan, maar wellicht beseffen de schrijvers dit niet, dat hoop ik in ieder geval, dat maakt het dan begrijpelijker voor de ontvanger.

Maar op deze manier hoeft het voor mij niet en heb ik er geen lol meer in. En wat is er nu eigenlijk aan de hand? We hebben het over een simpele brommer hobby. Als verschillende inzichten dit teweeg brengt.....erg jammer.

Het ga jullie goed, ook Polle, Harold en Paul en heb er in ieder geval heel veel van geleerd. Die kennis komt nog wel van pas bij mijn AV31 waar ik zojuist weer een mooie rit op heb gereden (kleinigheidje afwerken in een meterkast bij een klant......spullen in de tassen en op weg). :D :D

Gr,
Marco.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 jul 2022, 11:55

We hebben inmiddels aan het verzoek van mvb voldaan en zijn account opgeheven.

Toch wil ik dit topic even gebruiken om het volgende te melden:
De laatste tijd hebben we diverse klachten gekregen over omgangsvormen op het forum. In het algemeen, dus niet specifiek op de misgelopen deal tussen mvb en Polle.

Bij het opzetten van het forum, wilde ik eigenlijk vooral geen regels en vertrouwen op de deelnemers. Het spelen van 'politieagentje' heb ik dan ook geen zin in. Dit is een hobbyforum, en moet leuk blijven. Maar wel voor iedereen. Momenteel is dat helaas niet meer het geval, en dat betreur ik. Eigenlijk schrijf ik dit bericht dan ook met tegenzin; ik had gehoopt dat dit nooit nodig zou zijn.

Eerlijk gezegd kan ik me wel vinden in de kritiek, en de negatieve sfeer die er soms hangt in een topic. Het zal vast niet altijd zo bedoeld zijn, maar het komt blijkbaar soms wel zo over, en ontneemt het plezier van het forum voor sommigen.

Ik wil jullie dan ook vragen om soms je eigen bericht even na te lezen, voordat je het post, en te bedenken hoe dit voor anderen over kan komen. En dan niet alleen degene waar kritiek op wordt geuit (persoonlijk of technisch), maar ook voor andere lezers. Ik zeg hiermee niet dat je nooit kritisch mag zijn, en dat nooit meer mag vertellen. Juist een kritisch gesprek, kan leiden tot kwaliteitsverbetering. Van het product, of van het gesprek. Maar doe dit wel met respect voor elkaar. En soms hoef je ook gewoon niet te reageren.
Ook hoeven we niet allemaal vrienden te worden met elkaar; met de ene persoon heb je gewoon meer dan met een ander. Het is toch ook net het 'echte leven' hè, zo'n forum ;) Geen vrienden zijn of willen worden, en elkaar afzeiken, zijn twee verschillende dingen.
Dus nogmaals vraag ik om respect te behouden en te tonen, en ieders (soms afwijkende) persoonlijkheid, manier van werken, en omgang met brommers te waarderen. En wie weet, kun je er zelfs nog iets van leren ;)

Om positief af te sluiten:
Ik ben blij dat er dit jaar weer een paar mooie ritten gepland zijn. Meestal doet dat de online gesprekken ook ten goede, en hebben mensen een beter en completer plaatje bij de mede-leden. Ik heb dit forum altijd wel gezien als een redelijk hechte groep, waar iedereen met plezier aan deelneemt (in meer of mindere mate, en wisselend). Laten we dat zo houden! Ondanks, en zelfs dankzij, de verschillen! Waardeer deze!

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 08 jul 2022, 13:36

GOEDE TEKST JET - JE BENT EEN TOP FORUM-BEHEERDER

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door Franky » 08 jul 2022, 19:10

Mooi stukje Jet. :thumbup:

Een tip van mij voor de lezer:
Voordat je je bericht plaats, kijk er na. Als het een negatief bericht is, gewoon niet plaatsen. Het is maar zeer zeer zelden dat een negatief bericht ook maar enige vorm van meerwaarde heeft. Ik klik al jarenlang berichten van mij weg voordat ik ze plaats omdat ik concludeer dat het bericht niets bijdraagt. Doorgaans omdat het negatief is en daarom niets helpt of bijdraagt. Staat mij het topic niet aan, dan lees ik het niet meer. Een ander heeft er misschien wel meer mee. Ik hoef het daarom niet vol te zetten met onzinnige negatieve berichten. Simpel doch effectief. :)

Ik hoop dat het forum zal terug gaan na wat het vroeger was. Het is hier ondertussen al stil aan het worden, met in mijn ogen een goede reden ook. Ik hoop dat dit zal veranderen. Ik ben er van overtuigd dat het forum dan vanzelf weer opbloeit en de mensen weer terug komen. :thumbup:

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door australman » 08 jul 2022, 19:27

En vooral meedoen met evenementen.Als je de mensen in het echt meemaakt,vallen ze stuk voor stuk mee.
Eigenlijk zouden zowel te koop aangeboden als te koop gevraagd,van mij van het forum mogen verdwijnen.
Daarvoor hebben we Marktplaats en de diverse leveranciers.

Hans

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door Franky » 10 jul 2022, 15:54

Het is helaas vaak zo dat mensen zich op internet anders gedragen dan in het echt. Doorgaans niet beter. Mensen in het echt kennen is echter geen excuus om negatieve en of onrespectvolle berichten goed te praten in mijn ogen. Ik denk dat ik best wat mensen op het forum ken in het echt. Neemt niet weg dat ik mij nogal stoor aan het gedrag van sommigen, hoe vaak ik ze ook in echt ooit zal zien.

Omtrent het te koop en kopen gevraagde deel van het forum. Persoonlijk heb ik daar dankbaar gebruikt van gemaakt in beiden richtingen. Ik vermoed ook velen anderen. Ik ben dan ook geen voorstander om dit deel van het forum te verwijderen. Mede omdat de mensen die er niets mee hebben dit deel van het forum zeer eenvoudig kunnen negeren. Deze mensen kunnen via die weg al doen alsof dit deel nooit bestaan heeft.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door australman » 10 jul 2022, 20:57

Tja,je kunt natuurlijk ook het hele forum negeren.Misschien niet eens zo;n gek idee.
Ben er eigenlijk ook wel klaar mee.
De kampeer weekeindjes in het verleden waren super,maar tegenwoordig is het blijkbaar normaal dat je de hele tijd op je telefoon zit te kijken
tijdens het bier drinken.
Mijn account mag ook opgeheven worden.

Hans

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door Lolle » 10 jul 2022, 21:16

Beste Hans en ook andere gebruikers van het forum. Ik zou niet te snel afscheid van het forum nemen. Je bent nergens toe verplicht en het heeft mij wel een aantal vrienden/goede contacten opgeleverd waar ik jou Hans ook onder schaar. je hoeft niet alles te lezen of het overal mee eens te zijn maar ik beschouw het toch wel als een + in onze gezamenlijke hobby. Natuurlijk is er wel eens wat gedoe, dat heb je in het echte leven ook wel. Ik vind het forum 100x beter dan het gedoe op fakebook, maar daar denken anderen anders over. Hans ik zal je missen op het forum en betreur dat er de laatste tijd toch wel mensen afgezeken worden. Laten we het tot een leuke hobby houden waar je elkaar kunt vinden. Heb je even geen behoefte zie je toch een tijdje niet.

Ik hoop dat je je nog bedenkt, groet Lolle

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 10 jul 2022, 21:22

Hoop dat Hans bij het Forum blijft - je kunt ook een paar weken/maanden gewoon niet kijken en alle abonnementen uitzetten. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: omgangsvormen

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 jul 2022, 21:29

australman schreef:
10 jul 2022, 20:57

De kampeer weekeindjes in het verleden waren super,maar tegenwoordig is het blijkbaar normaal dat je de hele tijd op je telefoon zit te kijken
tijdens het bier drinken.
Dat valt zeker ook onder omgangsnormen. Helaas wel wat vaker dan alleen bij moby-meetings, maar echt altijd en overal.. Ik heb daar ook een schurft hekel aan. Irl is dat wat lastiger te negeren dan een topic op het forum, waarbij je kiest of je hem opent.

Maar als dat de reden is dat mensen hier willen vertrekken, kunnen we het hele forum wel opdoeken. En dat was nou net niet de bedoeling van mijn post ;)

Plaats reactie