Nieuwsbrief ideeën topic

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Nieuwsbrief ideeën topic

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 sep 2013, 22:42

Hoi allemaal,

Ik wil graag een nieuwsbrief samenstellen, en bijv eens in de 3 maanden via de massamail versturen. Zo hoop ik ingeschreven leden wat meer betrokken te houden. Is er iemand die het leuk vind om input te leveren? Hoeft niet elke keer dezelfde persoon te zijn. Bijvoorbeeld een handleiding van het een of het ander, of tips, of ??

Uiteraard komt er ook info over het forum zelf, nieuwe rubrieken, regels, etc.
Of nieuwe interessante actuele onderwerpen. Bijvoorbeeld 1 of 2 topics uitgelicht.

Iemand nog suggesties / input?

Vaker dan 4x per jaar wil ik het niet versturen, dan kan het wellicht als een last worden gezien en krijgen we het tegengestelde resultaat. En het moet ook niet te lang worden, dan lezen mensen het niet meer.

De style van het Kaptein personeelsblad lijkt me wel leuk.

Graag jullie mening.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Nieuwsbrief

Ongelezen bericht door Harrie » 21 sep 2013, 23:51

Ik zal er eens over nadenken over wat de toegevoegde waarde is. Ik kan dat moeilijk plaatsen.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief

Ongelezen bericht door MobyJet » 23 sep 2013, 14:06

Het is ook bedoeld ter vervanging van de massamail over bijvoorbeeld een (forum)rit. In de nieuwsbrief (1 A4tje! Dus geen uitgebreide krant!) komt dan een apart ritten-gedeelte. Overigens denk ik dat het handig is deze nieuwsbrief ook vol te zetten met links naar het forum, en dan een korte uitleg in de brief.

Ik zal de komende dagen eens werken aan een concept..

brittjan
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 nov 2011, 10:36
Locatie: Eksel (België)
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief

Ongelezen bericht door brittjan » 10 okt 2013, 12:15

Lijkt me wel leuk zo een nieuwsblad!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 nov 2013, 20:12

Ik heb een opzetje van de layout gemaakt.
Peter is in het bezit van een aantal exemplaren (alle?) van het personeelsblad van de Kaptein fabriek: DE BOUGIE. Deze kop heb ik "geleend" voor onze toekomstige nieuwsbrief.
Ook de stijl / opmaak wil ik zoals het oorspronkelijke blad maken. Lettertype wordt Peretua, die kwam het meest overeen.

Alvast een voorproefje:

Voorpagina van het originele exemplaar:

Afbeelding

Kop van het originele exemplaar:

Afbeelding

Aangepaste kop / briefhoofd voor onze nieuwsbrief (versie 1.0)

Afbeelding


Iemand verder nog ideeën of tips? Dat mag in deze virtuele ideeënbus! :lol:
(uiteraard komt de volledige versie van de nieuwsbrief uit 1955 ook op het forum en de website te staan)

Afbeelding

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwsbrief ideeën topic

Ongelezen bericht door MobyJoost » 06 nov 2013, 22:37

Super, Jet. Alleen al de periodieke heruitgave van het personeelsblad lijkt me smullen!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief ideeën topic

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 nov 2013, 22:46

Dat is het zeker, Joost!

Versie 1.0 is er: viewtopic.php?f=2&t=2026

Graag jullie opmerkingen en aanvullingen, zodat we hem kunnen verspreiden.

(en wat exemplaren kunnen printen voor op de beurs!!)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Nieuwsbrief ideeën topic

Ongelezen bericht door Franky » 10 nov 2013, 12:17

Ah kijk, er is al een topic over de nieuwsbrief. Het is mij nog niet eens opgevallen.

Ik was zeer aangenaam verrast toen ik ineens een nieuwsbrief in mijn mailbox vond! Leuk!
Het artikel van de gescalpeerde zuiger was wel bijzonder. Ook wel wat vreemd. Bedoelde ze dit komisch of is dit ook een half dreigement naar het personeel dat ze het nieuwe idee goed moeten vinden? Vreemd...

Ideeën voor het de nieuwsbrief heb ik wel.
- Plaats technische artikelen over delen van de bromfiets. Dit ter scholing van onze leden. Het artikel omtrent de zuiger is een mooi begin.
- Het leek mij leuk als wat van de grote mobylette mensen op dit forum (de mobylette goden noem ik ze wel eens :P ) wat over zichzelf kunnen vertellen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe deze mensen op het merk mobylette zijn uitgekomen en hoe ze dat zijn uit gaan bouwen zodat ze zoveel mensen kunnen helpen. Iets waar wij ze zo dankbaar voor zijn.

Ps: Krijg ik nu ook een rijksdaalder voor de moeite :lol: Wel een leuke beloningsstructuur die ze bij Kaptein hadden! Heel goed.

Gebruikersavatar
haagsehans
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:15
Woonplaats: Duitsland
Locatie: Oberpfalz-Bayern/Beieren

Re: Nieuwsbrief ideeën topic

Ongelezen bericht door haagsehans » 10 nov 2013, 15:39

Franky schreef:
Ps: Krijg ik nu ook een rijksdaalder voor de moeite :lol: .

Als je heel braaf bent krijg je misschien een bitcoin van Jet !


Heel mooi trouwens Jet, ik verheug me nu al op de volgende uitgave in mei. Dankje !

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwsbrief ideeën topic

Ongelezen bericht door MobyJoost » 10 nov 2013, 19:42

Super interessant! het stuk over de zuiger vorm( het gaat hier natuurlijk over de overgang van AV3(x) naar AV7 motor. Een ontwikkeling, niet alleen ingegeven door een beter begrip van de verhouding tussen spoeling in de verbrandingskamer, maar ook door de verbeterde metallurgische kennis en productie technieken, helaas gestuurd door de noodzaak hiertoe in de 2e wereldoorlog. Uit dit stuk wordt duidelijk, de strijd tussen traditionalisten en modernisten. De Av7 motor was zeker nodig, al was het alleen maar, om aan de vraag te voldoen, naar meer snelheid, maar vooral naar meer acceleratie vermogen. Dit is een noodzaak, die sinds de invoering van de bromfiets, altijd een rode lijn is geweest in de ontwikkeling ervan. Getuige de toepassing van de hogedrukkop (meer koppel in lage toerentallen) en zeker, jawel, door Motobécane begonnen, ontwikkelde techniek van de continu variabele transmissie, oftewel de variateur.
Duidelijk wordt hier, dat een deel van het bedrijf Kaptein, niet geheel positief stond tegenover deze nieuwlichterij en moest overgehaald worden. (goed gezien, Franky!)
En de ideeënbus met beloning is ook schitterend!
Is opgeslagen in de map "Nieuwsbrieven Mobyletteforum". Die gaan niet verloren. Fantastisch, Jet!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6323
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief ideeën topic

Ongelezen bericht door MobyJet » 11 nov 2013, 16:03

Allemaal bedankt voor het meedenken en de complimenten!

Plaats reactie