Bekendheid forum en flyers

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 16 mar 2011, 16:22

door GROENEKAN » 16 maart 2011, 06:37
Vervolgens stel ik voor om iedereen die op Mobylette gebied iets zoekt of aanbiedt een kort en krachtig mailtje te zenden dat er bijvoorbeeld als volgt uit ziet:
Goed idee, dat ik van harte ondersteun; afgelopen tijd heb ik al op deze manier een aantal mensen op weg geholpen.
Ik ga zelf zover dat ik in gastenboeken van " concurrerende" brommersites een mededeling zet.
Ben benieuwd wat de organisatoren van de 1 mei-rit vinden van de uitnodiging van de redactie ANWB voor een artikel in de
Kampioen.
Groet,
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3764
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 16 mar 2011, 16:44

Beste Forummers, Beste Jet en Harrie,

Krijg leuke reacties op mijn mail aan Marktplaats-adverteerder ! Hierbij het letterlijke citaat van een korte, positieve reactie:

Hallo Joop,
Bedankt voor de tip.
Gr,
Hans.



Ik ga de komende weken alle ca 150 adverteerders deze mail sturen en daarna is het een fluitje van cent: alleen de recente advertenties en dat zijn er maar een paar per dag.

Mochten met name Jet of Harrie nog een concrete aanwijzing hebben, dan hoor ik graag !

Vriendelijke groet,

Joop

GROENEKAN
Berichten: 3764
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 16 mar 2011, 16:51

Hier ben ik al vanaf begin af aan mee bezig. Heb tijdens mijn marketing studie ook eea geleerd over zoekmachinemarketing, dus weet er redelijk wat vanaf. ( tekst Jet )

Beste Jet,

Mede gezien de goede opzet van de site twijfel ik geen seconde aan je professionaliteit en constructieve inzet. Maar ik kon niet weten dat je aan " het Google-vinden" reeds intensief werkte.

Vr, groet,

Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 mar 2011, 17:14

GROENEKAN schreef:Hier ben ik al vanaf begin af aan mee bezig. Heb tijdens mijn marketing studie ook eea geleerd over zoekmachinemarketing, dus weet er redelijk wat vanaf. ( tekst Jet )

Beste Jet,

Mede gezien de goede opzet van de site twijfel ik geen seconde aan je professionaliteit en constructieve inzet. Maar ik kon niet weten dat je aan " het Google-vinden" reeds intensief werkte.

Vr, groet,

Joop
@ Joop
Nee, kon je ook niet weten, geeft ook niet.. Daarom vond ik het eerlijk gezegd ook wat opvallend dat je specifiek aan Bart vroeg of hij deze taak wilde vervullen.

Hoe dan ook: jullie tonen top initiatieven! Echt geweldig!
Ben benieuwd naar de vruchten die het gaat afwerpen.

@ Harry
als ik jou was, zou ik eerst even overleggen met de organisatie van de 1 mei rit voordat je hun rit flink gaat promoten..
Ik heb ook wel eens een rit georganiseerd en bewust klein gehouden. We weten niet wat de intentie is van deze mensen. Ze hebben het niet eens zelf op het forum gezet en per e-mail een aantal mensen uitgenodigd. Dus ik zou het voor de zekerheid even checken als ik jou was.

GROENEKAN
Berichten: 3764
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 16 mar 2011, 18:10

Dank voor je reactie Jet. Per abuis dacht ik van Bart begrepen te hebben dat hij in die sector werkzaam was. Bleek dus niet het geval en dat geeft dus ook niet, nu gebleken is dat jij ook dit onderdeel in de vingers hebt. Gr. Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 16 mar 2011, 18:19

door MobyJet » 16 maart 2011, 16:14
@ Harry
als ik jou was, zou ik eerst even overleggen met de organisatie van de 1 mei rit voordat je hun rit flink gaat promoten..
Ik heb ook wel eens een rit georganiseerd en bewust klein gehouden. We weten niet wat de intentie is van deze mensen. Ze hebben het niet eens zelf op het forum gezet en per e-mail een aantal mensen uitgenodigd. Dus ik zou het voor de zekerheid even checken als ik jou was.
Uiteraard, Jet;
het is tenslotte hun rit. Ik zeg overigens al jaren dat de ANWB wat meer aandacht moet schenken aan deze tak van vrijetijdsbesteding.
Ze hebben t.a.v. bromfietsen last van koudwatervrees. Ik wil ze wel helpen met het overwinnen hiervan.

Groet,
Harrie

piet kaptein
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 feb 2011, 17:45
Locatie: twijzel friesland

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door piet kaptein » 16 mar 2011, 18:42


Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 mar 2011, 18:48

Bedankt, ik heb ze een berichtje gestuurd.

Lieve actieve mensen, ik wil jullie vriendelijk verzoeken om dit soort sites (waar wordt gevraagd om een contactpersoon) NIET in te vullen. Ik ga een extra e-mailadres aanmaken (publiciteit@.. of pr@.. oid) voor dergelijke zaken. Geef me de sites alsjeblieft door in dit topic, per pm of per mail. Ik zal de formulieren dan invullen en een lijst bijhouden.
Het lijkt me niet handig als externen verschillende contactpersonen binnen dit forum hebben. Of bijv als iemand van ons stopt met het forum, dat het e-mailadres nog ergens "hangt". Ik zal daarvoor een centraal, blijvend adres aanmaken.

Nu is het allemaal nog niet zo een "big deal", maar we gaan natuurlijk een grote internationale club worden, straks met eigen clubblad en honderden, nee, duizenden leden.. :lol: Dan zal het allemaal wat meer uitmaken en is het handig om een centraal overzicht te handhaven ;)
Vandaar het verzoek.

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 17 mar 2011, 01:12

Re: Bekendheid forum
door GROENEKAN » 16 maart 2011, 17:10
Dank voor je reactie Jet. Per abuis dacht ik van Bart begrepen te hebben dat hij in die sector werkzaam was. Bleek dus niet het geval en dat geeft dus ook niet, nu gebleken is dat jij ook dit onderdeel in de vingers hebt. Gr. Joop
GROENEKAN
Joop, ik ben lijstenmaker. Heb al jaren niets meer met computers, behalve dan mijn aaiPhone. :)
Hiermee kan ik aardig overweg, alhoewel die ook beperkingen heeft, die je met een gewone computer niet hebt...
Van programmeren en marktonderzoek heb ik geen kaas gegeten... :geek:
Groeten van Bart. ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 01 apr 2011, 21:38

Nog 4 leden en we hebben de 100 bereikt!
Dat zal voor of na 1 mei wel komen verwacht ik.

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 02 apr 2011, 08:51

MobyJet schreef:Nog 4 leden en we hebben de 100 bereikt!
Dat zal voor of na 1 mei wel komen verwacht ik.
Inderdaat dat wordt een mijlpaal Jet.
Toen je vorigejaar hiermee begon had je dit zeker niet gedacht dat het zo'n vaart zou nemen.
Maar wel denk ik dat het er nog vijf moeten zijn ( een doordenkertje ) :lol:

Zelf denk ik dat we voor 1 mei 100 leden hebben en dat zou mooi zijn.

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 11 apr 2011, 20:04

Beste forumleden,
Nu we de 100 leden naderen lijkt het me een goed moment om even stil te staan bij de huidige opzet van het forum.
Het kan altijd beter en alle ideeën ter verbetering zijn welkom. Ik heb de afgelopen dagen het forum technisch doorkruist om alle mogelijkheden te bestuderen.
Ik ben er maar een beetje wijzer van geworden. Een van mijn instellingen stond verkeerd, waardoor ik mijn PM op het verkeerde e-mail adres kreeg.
Dit is ook erg goed nieuws: het forum zit al redelijk goed in elkaar en ik geniet nog elke keer van de goede zoekmachine als ik een trefwoord opzoek.
Toch vind ik de naamsbekendheid nog onvoldoende. Ik krijg via mijn mail regelmatig reacties uit binnen- en buitenland. Bij navraag blijkt te vaak dat men het forum niet kent.
Toch zitten we niet stil getuige de acties hierboven, verder wordt er structureel aan gewerkt. Iedere newbie die met mij contact opneemt krijgt een folder over dit forum. Er gaan altijd stapeltje flyers mee naar beurzen en ik zet op andere websites in het gastenboek ook verwijzingen naar dit forum.
In de volgende Bromfiets staat als alles goed is een advertentie over het mobyletteforum. Blad Bromfiets met zijn mooie evenementenkalender is trouwens bezig met het onderhoud van hun forum; dat was hard nodig en kan wellicht weer een mooi platform bieden aan kleine merken.
Voor Kaptein en Motobécane is dat niet meer nodig :D , maar misschien hebben zij weer leuke ideeën die wij ook kunnen gebruiken.
We gaan lekker door en welkom 100e forumlid.

Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 11 apr 2011, 20:26

Harrie schreef:Beste forumleden,
Nu we de 100 leden naderen lijkt het me een goed moment om even stil te staan bij de huidige opzet van het forum.
Het kan altijd beter en alle ideeën ter verbetering zijn welkom. Ik heb de afgelopen dagen het forum technisch doorkruist om alle mogelijkheden te bestuderen.
Ik ben er maar een beetje wijzer van geworden. Een van mijn instellingen stond verkeerd, waardoor ik mijn PM op het verkeerde e-mail adres kreeg.
Dit is ook erg goed nieuws: het forum zit al redelijk goed in elkaar en ik geniet nog elke keer van de goede zoekmachine als ik een trefwoord opzoek.
Toch vind ik de naamsbekendheid nog onvoldoende. Ik krijg via mijn mail regelmatig reacties uit binnen- en buitenland. Bij navraag blijkt te vaak dat men het forum niet kent.
Toch zitten we niet stil getuige de acties hierboven, verder wordt er structureel aan gewerkt. Iedere newbie die met mij contact opneemt krijgt een folder over dit forum. Er gaan altijd stapeltje flyers mee naar beurzen en ik zet op andere websites in het gastenboek ook verwijzingen naar dit forum.
In de volgende Bromfiets staat als alles goed is een advertentie over het mobyletteforum. Blad Bromfiets met zijn mooie evenementenkalender is trouwens bezig met het onderhoud van hun forum; dat was hard nodig en kan wellicht weer een mooi platform bieden aan kleine merken.
Voor Kaptein en Motobécane is dat niet meer nodig :D , maar misschien hebben zij weer leuke ideeën die wij ook kunnen gebruiken.
We gaan lekker door en welkom 100e forumlid.

Groet,
Harrie
Goed dat je het zegt, we kunnen onze forumrit ook nog op de Bromfiets Evenementenkalender vermelden. Nu hebben ze onderhoud, zie ik. Ik zal het morgen plaatsen.
En echt geweldig dat jij, en anderen, zich zo inzetten voor de promotie en bekendheid!

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 11 apr 2011, 23:22

Beste Harrie,

Je mag mij best een stappeltje flyers toesturen hoor, ook ik ga dikwijls naar beurzen toe, laat maar weten wat je wil.

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 11 apr 2011, 23:23

Beste Carl,
Doe ik.
Harrie

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 14 apr 2011, 18:39

Moto - Le Poney schreef:
MobyJet schreef:Nog 4 leden en we hebben de 100 bereikt!
Dat zal voor of na 1 mei wel komen verwacht ik.
Inderdaat dat wordt een mijlpaal Jet.
Toen je vorigejaar hiermee begon had je dit zeker niet gedacht dat het zo'n vaart zou nemen.
Maar wel denk ik dat het er nog vijf moeten zijn ( een doordenkertje ) :lol:

Zelf denk ik dat we voor 1 mei 100 leden hebben en dat zou mooi zijn.

Groetjes Carl
Zo zoe je, het honderdste lid is inzicht, mooi toch :!: :!:

Groetjes Carl

Moto - Le Poney
Berichten: 375
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 15 apr 2011, 22:56

En het honderdste lid is er, dit is wel een mijlpaal in de geschiedenis van het Mobyletteforum :lol: :lol:

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 apr 2011, 13:11

Zelfs nummer 101 heeft zich aangemeld! 8-)
Goed bezig, heren! (en dames, maar volgens mij zijn die hier nog niet zoveel..)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 mei 2011, 21:52

We zitten al op de 111 leden!!
Na afgelopen zondag zijn er toch nog wat leden bijgekomen! Leuk zeg!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 21 mei 2011, 10:46

Beste forumleden,

Behalve de positieve kanten van het bekend worden, zijn er ook schaduwzijden.
De eerste grote spamvervuiler (een Pool?) is van het forum geknikkerd en heeft een IP-ban.
Verder waren er nog wat kleine zaken die gecorrigeerd moesten worden, maar op dit moment loopt alles naar wens.
Laten we het zo houden. Mocht iemand ooit rare of vervelende dingen aantreffen dan kan je dat direct aan de moderator melden.
Er staat bij elk bericht een speciaal meldingsteken, waardoor je een boodschap rechtstreeks naar de moderator kunt versturen.

Afbeelding

Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 mei 2011, 21:58

Die spam is helaas nooit 100 % tegen te houden. Gelukkig makkelijk op te lossen door de berichten gewoon te verwijderen en de gebruiker een IP ban te geven.
Ik zou inderdaad een extra beveiliging kunnen inbouwen bij het registreren. In het begin had ik dit gedaan: ik moest toestemming geven voor een registratie op het forum. Echter ben ik hier weer vanaf gestapt. Als mensen informatie willen, willen ze het meteen (ik in ieder geval wel..). Het is niet leuk als je dan moet wachten op een registratie. In principe kijk ik elke dag op het forum en op mijn mail, maar ik ben ook wel eens een paar dagen weg zonder internet.
En daarbij, uit een nickname kan ik niet afleiden of het een spambot is.
Vandaar dat ik heb besloten het zo te laten en het aan te kijken.

Als jullie via de manier van Harry dubieuze berichten melden, graag! Dan worden ze gewoon verwijderd.
Verzoek om verder niet in te gaan op de berichten van de spambots.

En verder wachten we af en hopen we dat het niet te vaak voorkomt ;)

@ Harry
Op welke zaken doel je, die gecorrigeerd moeten worden?
Kom maar op! 8-)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 31 mei 2011, 11:51

Ik heb de NL en EN Motobecane / Mobylette wikipedia aangevuld met een link naar het forum 8-)

Quint Wapenaar
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2011, 09:48
Locatie: De Kwakel
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Quint Wapenaar » 01 jun 2011, 09:50

Ik ben bang dat ik een beetje te laat ben. Maar ik zou meer de kleuren van de Mobylette zelf doen. Tenminste de meest bekenden. Ik zou ook het beeldmateriaal anders neerzetten. En wat ook wel leuk zou zijn is als je de punten die je opnoemt in het zelfde lettertype zou zetten als de tekst Mobylette. Maar het is zeker een hele duidelijke flyer! ;)

Quint

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 01 jun 2011, 15:18

Beste Quint,
Mobylettes zijn er in alle kleuren van de regenboog en ook nog als two-tone combinaties (begin jaren 60).
Alle gebruikte kleuren komen in bepaalde brommers voor: rood, donkerblauw, marineblauw, zwart et cetera.
Het staat je uiteraard vrij een ander ontwerp te maken. Kan sowieso geen kwaad om dat na een tijdje te doen.
Groet,
Harrie

Quint Wapenaar
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2011, 09:48
Locatie: De Kwakel
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Quint Wapenaar » 17 jun 2011, 10:58

Als het gaat om de SEO (search engine optimization) kan ik wel helpen. Ik doe een opleiding interactief vormgeven en hier leer je dus ook SEO en heb al een aantal website's geholpen met het vindbaar maken van hun website. Echter heb ik dit nog niet gedaan voor een forum. Maar ik kan het altijd proberen?

groeten Quint

Plaats reactie