Bekendheid forum en flyers

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6322
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 nov 2011, 20:15

brittjan schreef:Misschien toch 1 kleine opmerking: De begin pagina is in mijn ogen niet zo heel duidelijk.
Begrijp me niet verkeerd, de 3 foto's die naar 2 foto albums en het forum linken vind ik ook knap gedaan, maar ik denk dat vele mensen tijdens hun zoektocht naar informatie veel site's diagonaal lezen om het kaf van de koren te scheiden om het zo te zeggen. Ik vermoed dat vele mensen niet lezen dat ze op de jongedame moeten klikken om naar het forum te gaan en de site weg klikken omdat ze niet direct op een forum blijken uit te komen.
Bedankt voor je tip.
Dat is inderdaad nog één van de dingen op mijn to do lijstje.....
Gelukkig heb je het wel gevonden! 8-)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 29 nov 2011, 22:54

MobyJet schreef:Ik denk dat het iets te optimistisch is.. Ik vermoed namelijk dat er ook nog een hele grote groep (vooral 50-60+ers) is, die nog nooit internet heeft gezien, laat staan hoe het werkt en dat ze dit forum kunnen vinden ;)
Beste Jet,
15 jaar geleden zou ik jou gelijk gegeven hebben. Internet was iets voor ICT-ers, Nerds en mensen die interessant wilden doen. Ik behoorde gelukkig tot de eerste categorie.
Tegenwoordig is de hardware en software zo gebruikersvriendelijk dat opa en oma na een spoedcursusje aan de slag kunnen.
Toch leuk om met je kinderen aan de andere kant van de wereld contact te hebben en met andere hobbyisten contact te onderhouden
Mijn vrouw werd 5 jaar geleden door de overige gezinsleden als een Überdigibeet beschouwd, maar zij maakt tegenwoordig regelmatig gebruik van Internet-applicaties.
Haar vriendinnen en omgeving hebben haar zover gebracht. Mijn argumenten telden niet. :oops: Zij is in ieder geval een praktische gebruiker en geen digijunk
zoals veel jongeren. Ik ken overigens ook diverse 80-plussers die van Internet gebruik maken en vergeet niet dat onze hobby en onze merken niet zo simpel zijn.
Ik denk dus dat de meeste mobylettebezitters ondertussen wel Internet hebben.
Op naar de 500-leden? De toekomst zal het leren.
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 04 dec 2011, 22:27

Beste forumleden,
Afgelopen week heb ik weer enkele mensen ontmoet die in het bezit waren van een mobylette en toch het bestaan van het forum niet kenden.
Via advertenties op Marktplaats werd uiteindelijk het contact gelegd. Marktplaats heeft dus ook een behoorlijk "sociaal medium" gehalte.
We zullen regelmatig bepaalde adverteerders blijven informeren over het forum.
Het registreren en inloggen is voor sommigen ook een probleem. Er is al eens eerder gesteld dat de intro - ondanks, of misschien dankzij de aantrekkelijke jongedame -
voor verwarring zorgt.
Moeten we de intro niet wat duidelijker maken? Voor mij mag de intro zelfs geheel vervallen. De juffrouw mag van mij verkassen naar het onderdeel leuke plaatjes.
Wat denken jullie ervan?
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 04 dec 2011, 23:13

Eens Harrie - hoe simpeler hoe beter. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6322
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 05 dec 2011, 20:17

Ja, ben nog bezig met uitzoeken hoe ik meteen door kan linken naar het forum, zonder de voorpagina.
Ben daar nog niet uit.. Maar jullie hebben wel gelijk: dit roep ik al een jaar ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 06 dec 2011, 00:29

Beste Jet,

Wat dacht jij van de volgende link?

"index.php"

Ik heb de URL tussen quotes gezet omdat anders alleen index.php wordt weergegeven.

Groet,
Harrie

brittjan
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 nov 2011, 10:36
Locatie: Eksel (België)
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door brittjan » 06 dec 2011, 08:39

Harrie schreef:Beste Jet,

Wat dacht jij van de volgende link?

"index.php"

Ik heb de URL tussen quotes gezet omdat anders alleen index.php wordt weergegeven.

Groet,
Harrie
Harrie,

Dan kom je inderdaad rechtstreeks op het forum uit. Echter zou deze link mobyletteforum.com moeten worden lijkt mij?

Groeten

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 06 dec 2011, 11:01

Brittjan,

De hyperlink .com staat natuurlijk eleganter dan die lange riedel met php er in. Dit is waarschijnlijk ook het probleem van Jet.
Eenmaal als bookmark opgenomen heb je er geen last van.
Een oplossing zou ook kunnen zijn het automatisch doorschakelen na 10 seconden van de website mobyletteforum.com naar ons forum.
Je zou mobyletteforum.com kunnen omvormen tot een soort mobylette startpagina met het forum als belangrijkste onderwerp.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 06 dec 2011, 18:14

Forumbezoekers,
De oplossing voor het startscherm is inmiddels gevonden en zal binnenkort zichtbaar zijn.
We blijven aan het verbeteren.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6322
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 dec 2011, 20:03

Bedankt voor het meedenken, maar zo makkelijk werkt het technisch gezien helaas niet ;)
De link naar het forum blijft hetzelfde. Deze kan ik niet aanpassen (is gelinkt naar mappen op de server enzo).
Workaround is om deze link bij je favorieten te zetten en er direct naar toe te gaan. Zo doe ik het zelf ook en heb er geen last van.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor nieuwe mensen wat verwarrend kan overkomen. Hier ga ik nog (steeds..) mee bezig.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6322
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 01 feb 2012, 12:07

Dat is goed nieuws.
Komende tijd heb ik weer wat meer tijd voor het onderhoud van het forum. Er is inmiddels ook een nieuwere versie beschikbaar, die ik wil gaan gebruiken. Dat zou de spam ook tegen moeten gaan. (Jullie merken er nu gelukkig niets meer van, maar ik ben momenteel zeer veel tijd kwijt met het verwijderen van de spam uit mijn mailbox.)
Heb verder ook nog een hoop folders gescand, die ik er nog op moet zetten. Dat zal ook leden trekken en laten terugkomen. Ook de voorpagina wordt dan eindelijk onderhanden genomen.
Het brommersleutelen laat nog even op zich wachten, brr wat is het koud buiten..

dick
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mei 2011, 12:05

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door dick » 02 feb 2012, 00:53

ik hou het bij de rechtse lay out, spreekt mij het meest aan.
groet
dick

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 02 feb 2012, 13:00

Beste Dick,
ik vind de rechtse - nu ik er neutraal tegenaan kijk - ook beter. De verschillende elementen zijn logischer gegroepeerd,
waardoor de boodschap beter overkomt.
Bedankt voor jouw kanttekening.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 21 feb 2012, 14:52

Beste Jet,
Het gaat inderdaad goed met het mobyletteforum.
Geen flauwekul met enge clubstatuten, contributie en jaarvergaderingen, maar wel veel multimediale kopij, gruwelijk actueel en daadkrachtig.
Met deze combinatie van website en forum staan we als mobyletteliefhebbers met beide voeten in de 21e eeuw.
Daar kan geen clubblad tegenop; terwijl een groot deel van de clubbegroting in het clubblad en porto gaat zitten. Ik vrees daarom - dat met de huidige crisis en door de vergrijzing van het ledenbestand - diverse clubs het in de toekomst nog erg moeilijk gaan krijgen.
Wat denken jullie ervan?
Groet,
Harrie

Combinette
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jan 2012, 15:52
Locatie: Arendonk (B)

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Combinette » 21 feb 2012, 17:05

Beste Harrie,

Ik ben (bestuurs)lid van een kleinveevereniging, we doen tentoonstellingen met oa kippen, duiven, konijnen etc maar bij ons gaat het nog prima.
Jaarlijks komen er nog leden bij, veelal oudere maar we hebben ook aardig wat jeugd.
We zien wel veel problemen bij zusterverenigingen, geen idee hoe dat eigenlijk komt.
Het is bij ons wel zo dat het bestuur en de leden erg actief zijn, we hebben bijna 100 leden op het moment.
Ik was altijd er actief op het bus-forum, op het moment minder omdat ik momenteel weinig met mijn VW T3 bussen aan het hobbyen ben, maar dat forum is er ook zo een wat blijft groeien en erg hecht is.
Veel leden hebben elkaar al persoonlijk ontmoet en er zijn leuke vriendschappen door ontstaan.
Persoonlijk denk ik de meeste verenigingen of clubs wel blijven bestaan maar dat het veel van het bestuur afhangt, die moeten actief blijven en leden blijven stimuleren.

Groeten,

Roelant.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 24 feb 2012, 11:59

Beste Roelant,
Leuk om te horen dat er ook nog clubs zijn waarmee het goed gaat. Dat een busforum lekker draait verbaast mij niet, want men heeft elkaars kennis nodig.
Ook goed dat jullie met de kleinvee vereniging de jeugd betrekken.
Bij een van de Clubs waar ik lid van ben Motobécane Club de France is afgelopen jaar metaalmoeheid opgetreden. De oprichters willen de fakkel overdragen aan anderen, maar veel leden zijn slapers en niet actief in de vereniging bezig. Ik heb besloten komend jaar wat extra bijdragen te leveren aan het blad en ook over dit forum en de activiteiten in de Lage Landen wat te schrijven.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6322
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 mar 2012, 17:31

Als de trend zich voortzet, zou vanaf medio april het aantal nieuwe aanmeldingen weer flink stijgen, als het rittenseizoen weer begint.
Ben benieuwd of dat zo werkt..

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 02 mar 2012, 18:29

Beste Harrie,

Leuke en positieve info.

Mooi zou zijn als we ook in beeld kunnen krijgen in welke mate de leden actief zijn op het Forum. Bijvoorbeeld aantal Forumleden 0-5- berichten, 5-10, 10-25, en 25 en meer.

Groet,

Joop
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 02 mar 2012, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6322
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 mar 2012, 18:34

Er zijn binnen PHPBB forum ook mogelijkheden om gebruikersstatistieken bij te houden, ik zal eens kijken hoe ik dat kan instellen..
Ik ga in ieder geval binnenkort de mensen die 2 jaar niet hebben INGELOGD (dus hoeven niet gepost te hebben) een reminder sturen of ze nog lid willen blijven. Als ze niet inloggen, verwijder ik de gebruikers. Dit kan allemaal automatisch en wil ik dan elk half jaar herhalen.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJoost » 02 mar 2012, 20:42

Als je op "leden" klikt, krijg je een lijst van..... de leden. Klik je daar op berichten, krijg je een lijst naar hoeveelheid berichten. Oplopend of aflopend. misschien moet je twee keer klikken voor de aflopende lijst. Zie je meteen wie het meest post.

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 02 mar 2012, 22:29

Inderdaad Joost. Goede tip.

En als je op RANG klikt zie je aflopend het aantal berichten per Forumlid.

Ca 24% van de leden 10 berichten en meer ( oplopend tot meer dan 1000 van koploper Harrie )
Ca 38% 1 tot 10 berichten
Ca 38% 0 berichten

Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door MobyJoost » 03 mar 2012, 03:21

En uiteindelijk gaat het er natuurlijk niet om, wie hoe vaak post, maar wat de kwaliteit is van het gebodene en hoe vaak het geposte iemand verder helpt in zijn/haar zoektocht naar kennis over zijn/haar Mobylette. Prima forum, wat dat betreft.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door Harrie » 03 mar 2012, 09:12

Beste Joost,
Helemaal gelijk; het gaat om de kwaliteit en wijze waarop je met elkaar omgaat. Wat dat betreft zijn jouw bijdragen top.
Van het verhaal over de Motobécane racers heb ik recent nog erg genoten.
Er zijn ook leden, die ook een goed verhaal hebben of een speciale restauratietechniek beheersen, maar het lastig vinden om het onderwerp op het forum te zetten.
Tegen hen zou ik willen zeggen:" Je kunt je verhaal altijd naar een moderator of ander lid toesturen, die je vervolgens helpen bij de publicatie op het forum".
Ik doe dat zelf altijd als ik een een stukje in het Clubblad zet van de Franse Motobécane Club. De Franse tekst gaat eerst naar de hoofdredacteur
Patrick Barrabès die er vervolgens erg mooi Frans van maakt. Ik ken mijn beperkingen m.b.t. de Franse taal maar al te goed.
Groet,
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 31 mar 2012, 19:46

Dank Harrie, voor de interessante en positieve info.

Mij valt op dat niet alleen het aantal leden groeit, maar dat ook de kwaliteit van de bijdragen toeneemt. Uiteraard is er een grote meerderheid aan "vragers". maar het aantal leden dat een onderbouwd en goed antwoord geeft, neemt gelukkig ook toe. Het zijn niet alleen meer de de oude getrouwen, die ook op het Bromfiets Forum borg stonden voor kwaliteit.

Groet, joop

Gebruikersavatar
haagsehans
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:15
Woonplaats: Duitsland
Locatie: Oberpfalz-Bayern/Beieren

Re: Bekendheid forum

Ongelezen bericht door haagsehans » 01 sep 2012, 14:49

Wat lager is eufemistisch uitgedrukt Harrie, ik heb de moeite genomen de ledenlijst eens onder de loep te nemen en zoals bij alle forums melden velen zich aan om één keertje te komen kijken om dan voor altijd weer te verdwijnen. ( Zie de aantal nulletjes )
Ik kom hooguit op 60 à 75 leden die vaker komen en wel eens berichtjes hebben achtergelaten, dus een beetje reclame op beurzen en waar al niet meer schaadt zeker niet.
De harde kern bestaat uit ca. 25 leden die regelmatig leuke en interessante bijdragen schrijven.
Op ons talenforum hebben we besloten, dat leden die na een half jaar geen bijdrage(n) hebben geschreven respectievelijk helemaal niet meer ON waren te verwijderen en zo krijg je dan toch een duidelijker beeld van de situatie, en de leden die verwijderd werden kunnen zich weer opnieuw aanmelden indien ze dat willen.

Plaats reactie