Nieuwe folderscans komen eraan..!

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 apr 2015, 23:04

Peter L is hier zojuist geweest en heeft weer een map vol folders achter gelaten. Deze ga ik weer scannen en aanvullen op de website (homepage http://www.mobyletteforum.com) en het forum.

Spannenddddddddddddddddd..!!

De vorige scans liepen tot de FOM. Deze zijn daarop volgend.

En weer leuke personeelsblaadjes om te scannen en te delen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

mobylettje
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 sep 2014, 10:16
Locatie: Omgeving Breda

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door mobylettje » 11 apr 2015, 00:58

Leuk die advertentie.
FF uitprinten ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door Harrie » 11 apr 2015, 10:46

Leuke folder, die ik nog nooit gezien had. Dat maakt dit merk zo leuk; er blijft van alles opduiken.
Sterker nog ons merk is ook nog erg levend; Ik ben inmiddels gestart met een boek over toeren met de mobylette.
Dit plaatje komt daarbij zeker van pas!
Groet,
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 nov 2015, 22:52

Ik heb zojuist weer ruim 1GB gescand aan foldermateriaal van Peter L. Dat is ongeveer de helft aan foldermateriaal wat ik hier heb liggen van deze reeks (oplopende bouwjaren).

Ik ben nog steeds niet uitgedacht over de informatie op het forum versus de informatie op de website. Ik merk dat het op de website vaak niet gevonden wordt, omdat mensen niet weten dat het daar staat. Het voordeel van de website is dat het overzichtelijk neer te zetten is, en de volgorde blijft zoals ik het neer zet.
Het voordeel van het forum is, dat mensen info kunnen aanvullen met bijvoorbeeld een andere folder van hetzelfde model, zodat we alle informatie bij elkaar hebben.

Voor mij scheelt het ongeveer de helft van de tijd om de afbeeldingen op het forum te zetten itt op de website. Ik denk dat ik op de website dan bijvoorbeeld alleen voor de "voorpagina" ga en hiermee een overzicht creëer in chronologische volgorde incl bouwjaren, waar je op kunt klikken om naar de hele folder (per pagina) op het forum te gaan (en hier op kan reageren of info kan toevoegen). Dit gedeelte van het forum is openbaar, zodat ook niet-leden hier toegang toe hebben. Dit omdat ik vind dat er zoveel mogelijk mobylette materiaal beschikbaar moet zijn voor iedereen, maar daarbij komen mensen ook op de website/het forum terecht als ze in Google naar een bepaald model zoeken. Bij een afgeschermd gedeelte werkt dit laatste niet. (Ter info: het leden-gedeelte is afgeschermd, omdat daar ook nog wel eens persoonlijke informatie gegeven wordt.)

Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom. Foldermateriaal ook.

Sorry dat het allemaal heeft geduurd, maar ik heb drie weken geleden pas mijn computer op internet aangesloten in het nieuwe huis. Daar staat alle software op om de website te maken. Ook werkt mijn oude A3 scanner niet onder Windows 10, dus deze vaste computer blijft onder Windows XP draaien om die scanner te kunnen blijven gebruiken. Veel folders zijn namelijk net iets groter dan A4 (mijn oude A4 scanner werkt wel onder Windows 10 met compabiliteit gebeuren etc).

Ik ben weer lekker bezig in ieder geval 8-)
Het is weer duidelijk winter aan het worden.. Donker als ik weg ga, donker als ik terug kom, te donker om 's avonds buiten te sleutelen.. Dus maar lekker met het forum en de folders bezig!

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door Polle » 27 nov 2015, 07:12

Hallo jet

Goe bezig zoals wij hier zeggen.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door MobyJet » 30 nov 2015, 17:37

Zo, vandaag lekker druk geweest met het scannen en publiceren van de folders!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 okt 2018, 21:19

Zoals jullie gezien hebben, zijn er af en toe nog wat folders bij gekomen.

Gisteren is mijn nieuwe scanner geleverd: CanoScan LiDE 400.
Jemigdepemig wat een super snel ding, en super kwaliteit, tot 4800x4800 px (oude was max 2400x2400) :thumbup:

Nu met volle hoop wachten op de rest van de folders van PeterL, zodat ik die in sneltreinvaart kan scannen en daarna kan publiceren.

Voorheen zette ik de folders en handboeken per pagina op de website. Ik heb nu toch besloten om deze in PDF te gaan aanbieden.
De reden achter de losse pagina's was de 'zoekmachinemarketing'. Deze zet ik nu nog steeds voort door trefwoorden toe te voegen (o.a. in de meta data), alleen dan niet meer per afbeelding apart. Ik merk dat mensen er toch zelf nog een PDF van maken, of de boeken zelf printen voor in hun schuur. Klantvriendelijker is dus als ik ze meteen in PDF aanbiedt, en dit scheelt mij ook een hoop tijd.
De folders zal ik nog wel apart zetten, zodat hier naar verwezen kan worden en de link naar de specifieke afbeelding ingevoegd kan worden (bijvoorbeeld hier op het forum).

Mijn A3 printer gaat ook de deur uit, aangezien deze alleen nog onder Windows XP werkt en ik mijn Windows XP computer (die ik enkel nog voor A3 scans gebruik) ook de deur uit wil doen. Ik heb vanalles geprobeerd met compatibiliteit, maar ik krijg het niet voor elkaar.
De enkele folders die groter dan A4 zijn, scan ik dan wel op mijn werk in mijn pauze. Ook opgelost dus!

Met Marco Beun ga ik nog een keer zitten hoe we de folders overzichtelijk via de website kunnen aanbieden. En hoe het forum en de website hier elkaar in kunnen aanvullen (zonder dat we het dubbel hoeven te plaatsen, of continu verwijzen).

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door Lolle » 19 okt 2018, 22:13

Fijn Jet
is er ook een mogelijkheid de folders in een hogere resolutie aan te bieden? zelf gebruik ik afdrukken voor type/bouwjaar bewijs bij de RDW. Vaak is de kleine tekst lastig leesbaar na afdrukken. Voor de Spaanse SPR heb ik documentatie van het Spaanse forum gehaald die erg goed leesbaar is. Ik kan ze je mailen voor het forum. Of is dat fraude?

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 okt 2018, 22:26

Lolle schreef:
19 okt 2018, 22:13
Fijn Jet
is er ook een mogelijkheid de folders in een hogere resolutie aan te bieden? zelf gebruik ik afdrukken voor type/bouwjaar bewijs bij de RDW. Vaak is de kleine tekst lastig leesbaar na afdrukken. Voor de Spaanse SPR heb ik documentatie van het Spaanse forum gehaald die erg goed leesbaar is. Ik kan ze je mailen voor het forum. Of is dat fraude?
Ik scan sowieso alles in groot formaat, voor als er ooit een poster van gemaakt moet worden oid. Online zet ik ze in webresolutie, om ruimte op de (betaalde) server te besparen. Een PDF is gewoon leesbaar, ook geprint. Dus dan is dat ook opgelost.
Op verzoek kan ik natuurlijk altijd een pagina in super groot formaat toesturen per mail.

Op de website staat alleen eigen gescand werk; op het forum mag wat mij betreft alles vermeld worden. Liefst met bronvermelding natuurlijk.

Ik weet dat 'mijn scans' ook op diverse buitenlandse fora rondzwerven, helaas zonder bronvermelding..
Mochten jullie dat zien: graag attenderen op de bronvermelding. Niet omdat ik eigenaar ben, maar omdat ik er veel tijd en werk in gestoken heb en het dan mooi is als hiermee ook het forum gepromoot wordt.

Gebruikersavatar
Rob1956
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 nov 2018, 20:13
Woonplaats: Duiven
Contacteer:

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door Rob1956 » 12 nov 2018, 15:52

Een watermerk toevoegen is wellicht handig. Ik gebruik daarvoor de website https://www168.lunapic.com/editor/
Mijn AdBlocker laat verder geen reclame zien.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe folderscans komen eraan..!

Ongelezen bericht door MobyJet » 12 nov 2018, 22:42

Rob1956 schreef:
12 nov 2018, 15:52
Een watermerk toevoegen is wellicht handig. Ik gebruik daarvoor de website https://www168.lunapic.com/editor/
Mijn AdBlocker laat verder geen reclame zien.
Dank je wel Rob.

Ik heb een paar weken geleden wat PDF bestanden gemaakt, met watermerk.
Deze heb ik nog niet op de website kunnen zetten. Ze staan al wel op facebook op onze groep.

Plaats reactie