Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2018, 20:14

Hoi

Via dit topic (viewtopic.php?f=23&t=1237) hebben jullie mij erop gewezen dat foto's die voorheen als bijlage zijn toegevoegd, niet meer weergeven worden. Ook in dat topic zijn desbetreffende bijlagen te vinden.

Vanaf wanneer doet dit probleem zich voor? Is dat vanaf de update in december 2017, of vanaf dat ik de nieuwe update heb geprobeerd uit te voeren?

Zouden jullie willen helpen om te achterhalen bij welke topics dit voor komt?
Voorbeeld is uit 2012. Is het bijvoorbeeld alleen bij oudere foto's?
Is het alleen bij Ruud, of meer gebruikers?

Graag in dit topic reageren en niet in de topics zelf. Dan houden we hierover alles bij elkaar. En dan graag met link naar het topic waar de foto's missen, zodat ik de bestandnamen en overige informatie kan bekijken.

LET OP: het gaat hier om foto's die als BIJLAGE zijn toegevoegd via het forum. Dus niet via tinypic, photobucket of andere sites die hebben uitgezet dat hun foto's op andere pagina's weergeven mogen worden.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2018, 20:17

Ik heb geprobeerd te zoeken in mijn backup map van december 2017 van voor de update. Helaas worden de foto's met een 'code' weergeven en niet met de bestandsnaam van de foto. Ik ben aan het uitpluizen hoe ik toch kan kijken welke 'code' bij welke bestandsnaam hoort, of dat er een vaste versleuteling plaatsvindt oid.

Het enige wat ik doe in de foto-map, maar dan indirect via het dashboard in het beheer gedeelte, is foto's automatisch verwijderen waar geen bericht meer bij hoort. Dit bijvoorbeeld in het aangeboden en gezocht gedeelte, waar een foto wordt geplaatst en het topic automatisch is opgeruimd na xx dagen inactiviteit. De foto wordt dan ook verwijderd. Maar dat is hier dus niet het geval.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2018, 20:24

Waar ik ook even hardop aan zit te denken.. Misschien heeft dit ook wel te maken met het probleem van de "te grote" bijlagen. Dat deze bijlagen ook als te groot worden gezien, en daarom niet worden weergeven.. :problem:
Behalve dat het stom is, zou het misschien niet heel onlogisch zijn..

Ik zoek nog even verder in de mappen. Ze kunnen niet verwijderd zijn. Dan zou alles weg moeten zijn, en die mappen zijn blijven staan met de update (niet overschreven of aangevuld).

Plan blijft nog steeds dat het forum naar de nieuwste versie moet. Dit wil ik later nog een keer proberen. Hopelijk is dan beide hiermee opgelost.
Ik hoop voor jullie op veel regen; dan kan ik toch niet in de tuin bezig :P En anders nog even geduld, want het oogstfeest is nog volop in gang.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door Lolle » 04 sep 2018, 20:36

Ook in de topic S45 grand tourisme 62 missen foto’s. Er zijn ook foto’s beschadigd in dat topic.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2018, 20:56

Hmz, meer mensen lijken dit te hebben, dat is ergens bevredigend. Ik haal er alleen niet uit of al hun bijlagen zijn verdwenen, of sommige.
En ze hebben het bij de update naar 3.2.2, wat de update is die ik uiteindelijk heb teruggedraaid omdat het niet werkte..

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2453846

Dus nogmaals aan jullie de vraag of het zich voordoet sinds december, of sinds mijn mislukte update poging?

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2018, 20:57

Lolle schreef:
04 sep 2018, 20:36
Ook in de topic S45 grand tourisme 62 missen foto’s. Er zijn ook foto’s beschadigd in dat topic.
Even een linkje graag.. ;) Jij hebt hem open en ik moet ernaar zoeken, terwijl ik op andere sites oplossingen aan het zoeken ben.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door Lolle » 04 sep 2018, 21:03


Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2018, 21:12

Lolle schreef:
04 sep 2018, 21:03
viewtopic.php?f=23&t=3929
Hee dat is helemaal vreemd, dat binnen dezelfde post sommige wel en sommige niet worden weergeven. :think:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2018, 21:24

Ik heb wat controles voor veilige bestanden uitgezet voor de bijlageinstellingen.

Ook heb ik een opgedragen oplossing doorgevoerd door een software bestand te vervangen, maar dat lijkt niet te helpen.

Voor de geïnteresseerden:
https://github.com/phpbb/phpbb/pull/5082/files

Ik kijk er later weer verder naar.

Graag nog steeds jullie input over het wanneer.. Vanaf 17 juli '18 of vanaf december '17. Dat zoekt wat makkelijker naar de oplossing binnen de juiste phpBB versie.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door Lolle » 04 sep 2018, 22:10

MobyJet schreef:
04 sep 2018, 21:12
Lolle schreef:
04 sep 2018, 21:03
viewtopic.php?f=23&t=3929
Hee dat is helemaal vreemd, dat binnen dezelfde post sommige wel en sommige niet worden weergeven. :think:
Toen ik 17 oktober 2017 mijn foto plaatste was alles er nog.
Het was voor 17 juli. het is me dit jaar eerder ook wel eens opgevallen, heb er toen geen aandacht aan besteed. Ik was kort geleden op zoek naar bepaalde foto's. Daarom heb ik toen melding gemaakt.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 05 sep 2018, 15:24

Heel goed dat jullie dit soort dingen melden! Wij kunnen ook niet alles zien.

Fijn om te weten dat het voor 17 juli ook al was. Dan hoef ik het daar niet in te zoeken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Probleem dat bijlagen niet worden weergeven

Ongelezen bericht door MobyJet » 05 jan 2019, 15:27

*verhaal opnieuw ivm de restore*

Ik heb afgelopen week nog naar dit probleem gekeken, en het geprobeerd op te lossen. Dit is niet gelukt.

Ik laat het hierbij. Het is heel vervelend, maar het is niet anders. Ik ga er vanuit dat dit in de toekomst niet meer gebeurt en alle bijlagen 'veilig' zijn die gepost worden.

De aandacht gaat nu naar het maken van de nieuwe website en het ordenen van de folders en handboeken.

Plaats reactie