Website mobyletteforum.com

Alles over het forum zelf
GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Nieuwsbrieven Mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 23 dec 2013, 09:09

MobyJet schreef:
Harrie schreef:Wellicht is het verstandig ook een Paypal-account of bankrekening te openen voor dit forum.
Dat zie ik niet zitten. Heb geen zin om als organisatie gezien te worden voor de belastingdienst, met officiële inkomsten en uitgaven, en alle gevolgen.. Het blijft bij de pot ;)

@ John
Ik heb je een berichtje gestuurd.
Jet, voor belasting consequenties hoef je echt niet bang te zijn want het gaat om kostendekking. maar je kunt geen rekening openen zonder KvK inschrijving.

Wel een rekening op jouw naam met als bijtekst " inzake Forum". Maar een rekening kost weer ca E 30 per jaar. Dus inderdaad hou het simpel met wat contante donaties en een enkele overschrijving.

Gr. Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door Harrie » 23 dec 2013, 11:23

Hallo Joop en Jet,
Inderdaad een speciale rekening maakt het allemaal weer ingewikkelder, terwijl we juist streven naar een effectief platform, zonder allerlei verplichtingen.
Achteraf gezien een slecht voorstel van die bankrekening en ik sluit me aan bij het voorstel van Joop.
Groetjes,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 okt 2014, 20:27

Het is weer even geleden, maar ik kan weer wat tijd en ruimte vrijmaken om aan de website en het forum te werken.
Ik heb op de website een aparte knop gemaakt met "NL modellen". Hier staan de folders die eerder via Folders bereikbaar waren. Nu ben je in één klik op bij de Nederlandse modellen, gesorteerd op bouwjaar. Deze rubriek wordt nog verder uitgebreid. Ik heb al een hoop materiaal gescand, ga die de komende tijd website-klaar maken en erop zetten. Dit geldt ook voor nog wat handboeken die ik al gescand heb.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 08 okt 2014, 21:14

Dank Jet - maar ik kan de knop niet vinden.......

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door MobyJet » 08 okt 2014, 21:28

GROENEKAN schreef:Dank Jet - maar ik kan de knop niet vinden.......
Links tussen de andere knoppen
www.mobyletteforum.com

Het kan zijn dat je je geschiedenis/cookies van je internet browser even moet verwijderen, zodat hij de gehele pagina opnieuw laadt.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 jun 2016, 22:46

Ik neem jullie even mee in het proces ter info en voor wie wil om mee te denken:

De huidige website is hopeloos verouderd. Er staat veel te oude informatie op de home page en nodigt niet echt uit om verder te gaan. Tot diepe schaamte.
Door technische onmogelijkheden en verouderde software kon ik er niet meer bij om hem te updaten. Ik heb nieuwe software aangeschaft en ben weer volop begonnen. En ik heb eindelijk weer eens een vrije middag+avond die ik hier volledig aan heb besteed.

Ik heb getwijfeld om helemaal geen website meer te maken en direct naar het forum te linken. Toch heeft een website een aantal voordelen. Ten eerste verwachten mensen het, ten tweede kun je alvast wat dingen uitleggen, ten derde vind ik het overzichtelijker om daar folders in chronologische volgorde te kunnen plaatsen en tot slot is het nodig voor de (zoekmachine)marketing. Leden hebben ook aangegeven dat ze vinden dat foto's op een website horen (en daar ben ik het volledig mee eens!), dus dat komt ook weer terug.

Het doel van de webpagina is dus bovenstaande. Er hoeft niet heel veel algemene informatie op, maar vooral verwijzingen naar het forum. Ik wil de website zo onderhoudsvrij mogelijk houden (alleen updates op de main page) en het aanvullen van folders en foto's; de rest moet redelijk tijdloos zijn. Daarom hoeft hij ook niet heel fancy te zijn, en een vereiste is dat ik hem zelf kan onderhouden. En daarbij vind ik het leuk om er weer mee bezig te zijn en het weer op te frissen en bij te leren. Ook niet onbelangrijk ;)
Er is niet bewust rekening gehouden met het bezoeken van de website via mobiel of tablet. Dat sluit niet aan bij bovenstaande doelen van de webpagina.

Voor de folders en foto's heb ik nu ook een andere manier van publiceren gevonden. Dit zal meer uitnodigen tot het bekijken van de informatie en is gebruiksvriendelijker. Al het oude materiaal zal ik komende tijd omzetten. Ik heb nog steeds een hoop nieuw materiaal op de digitale plank, die er ook eindelijk op zal komen.
De nieuwe manier kost heeeeel veel minder tijd om te uploaden, dus dat zal gelukkig nu eindelijk ook wat sneller gaan. Dan is het een kwestie van bijhouden.

Wat nog lastig blijft, is de koppeling tussen de website en het forum, aangezien op beide erg veel folders en handboeken staan. Op de website staan alleen de folders en boeken die ik zelf gescand heb. Ik vind het niet netjes om hier materiaal van anderen te publiceren. Op het forum zelf kunnen we uiteraard wel naar deze externe handboeken verwijzen of ander materiaal publiceren, liefst met bronvermelding. Daar leeft "het vrije open internet", wat mij betreft.
Op het forum is een mogelijkheid om de website te weergeven in een topic. Op deze manier zullen we hier gebruik van maken. Dus op het forum een linkje naar de website.
De folder-categorie op het forum moet dus wat gereorganiseerd worden. Alle informatie zal beschikbaar blijven.

Ik wil jullie vragen om op het forum zoveel mogelijk materiaal te blijven delen. Hoe meer, hoe beter! Zo is er veel informatie voor alle liefhebbers beschikbaar. Het forum blijft het hoofd-onderwerp; de website is een extraatje.

Ik heb een heel simpel uitziend concept gemaakt voor de nieuwe site. Hier kun je ook zien hoe de nieuwe manier van foto's kijken eruit komt te zien (tabblad foto's, daar staan wat testjes). Het maken van een hele nieuwe website (met de nieuwe software) vond ik beter dan het aanpassen van de oude, vandaar dat hij nog erg kaal is.

http://www.mobyletteforum.com/nieuw/index.html

Kijk gerust. En meld vooral wat jullie verwachten op een website, en wat er eventueel nog mist. Of geef een andere ongeschonden mening.
Let wel, dit is echt versie 1.8 ofzo.. Qua opzet zal het zoiets wel worden, qua uiterlijk zal er nog wel eea veranderen.

Doel: simpel, snel, verwijzen naar het forum waar HET gebeurt..!

Oh ja, ik blijf steeds dingen aanpassen en veranderen.. Sinds het schrijven van deze post zijn me alweer vier nieuwe dingen te binnen geschoten die ik weer heb verwerkt :lol:
Houd ook echt in je achterhoofd dat het absoluut nog geen definitieve versie is! Voor zover dat mogelijk is met een website.. ;)

Het doel is om het begin binnenkort wel live te gooien, omdat ik echt heel snel (alsin: 2 jaar geleden al..) van de verouderde informatie af wil. Desnoods met "under construction" teksten.

Wiskers
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2015, 09:37
Locatie: Uitgeest

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door Wiskers » 25 jun 2016, 23:27

Hoi @mobyjet, goed initiatief, een nieuwe website.. De nieuwe is wel heel karig in vergelijking met de oude; al zal dat zeker veranderen als je er verder mee aan het werk bent..
Als je hulp nodig hebt, wil ik je graag assisteren bij het opzetten van webplek.. Ik heb in het verleden ook sites geknutseld en in de lucht gehouden, tot een webwinkel aan toe. Ook HTML is mij niet vreemd, dus laat maar horen als je me nodig hebt.. (PM of mail)
Overigens heb ik de producten waaraan ik refereer weer van het net gehaald, de winkel is na twee jaar gestopt wegens tegenvallende resultaten, de andere site heb ik beëindigd wegens stoppen van de bedrijfsactiviteiten..
Daarnaast houd ik me ook bezig met fotografie, dus wellicht kan ik je daarin ook een hand reiken. (bijgaand zomaar een voorbeeldje van ene prachtig stuk techniek, een tweeling zuigerstoommachine voor aandrijving van een mijnlift.. heerlijk die techniek!!)

[foto verwijderd]

Groetjes Hans :3D:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 jun 2016, 18:47

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie en je hulp aanbod!

Sorry, ik heb je prachtige foto even verwijderd om het overzicht in dit topic en de concentratie op de website te houden. Je kunt hem in het offtopic weer plaatsen.
De nieuwe website is inderdaad karig. Hij wordt nog gevuld met wat achtergronden en de folders/handboeken, maar verder zal hij zo blijven. In mijn vorige post staat de motivatie hiervoor.

Verder zorg ik er natuurlijk ook voor dat de trefwoorden voor de zoekmachinemarketing goed benut worden, zodat mensen op de website uit komen als ze bijvoorbeeld op een model zoeken en er een folder van op de website staat, of informatie hierover op het forum. Dit zie je niet direct terug op de website, maar in de achterliggende codes. Via de website worden mensen weer naar het forum geleid.

Foto's zijn altijd welkom. Deze mag je altijd op het forum plaatsen. Leuk!
Van ritten, van je eigen collectie, of wat je maar wilt!

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Website mobyletteforum.com

Ongelezen bericht door MobyJet » 01 jul 2016, 19:28

De nieuwe website is online!

Nog steeds karig en nog lang niet volledig, maar de druk om de oude troep eraf te halen is voor mij groter/belangrijker dan dat hij volledig is.
Ik zal de folders, handboeken en foto's steeds weer per pagina plaatsen als hij af is volgens de nieuwe werkwijze/stijl. Had ik dit maar eerder geweten, want dit scheelt echt heeeeel veel tijd!! Nieuwe start dus! :3D:

Als jullie foto's, folders, handboeken of andere nuttige informatie hebben die op de website kunnen: stuur ze gerust door.
Je mag ze ook op het forum plaatsen; dit wordt over en weer gelinkt.

Plaats reactie