valse speldjes

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Lolle » 17 jan 2019, 12:32

Ik had gevraagd hoe oud ze waren. Het antwoord was jaren 50/60. Toen ik niet tevreden was kreeg ik een lang lulverhaal maar geen geld terug. Risico koper enz. Uiteindelijk toch terug gekregen toen ik dreigde met aangifte. Ik wilde ze ook nog terug sturen op eigen kosten. Dat heb ik miet gedaan omdat hij zijm adres niet wilde geven.

Als je koopt en de naam is Denekamp dan is het bingo

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door australman » 17 jan 2019, 19:42

paulmz schreef:
17 jan 2019, 07:45
Er staat in de advertentie niets over dat ze oud of authentiek zijn.
Dus wat is dan de definitie van vals?

Paul
Hoi,

Volgens mij is hier sprake van het aloude "flessentrekkerij".Ik weet natuurlijk niet wat de prijs was van de ' valse speldjes ',
toch blijft zoiets wel een verzamelaars item.
Ik kan me niet voorstellen dat je met al dat geknutsel aan het wettelijk minimum loon komt.


Hans

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door paulmz » 17 jan 2019, 20:16

Als jullie er nou zo,n moeite mee hebben,doe dan gewoon een bod van 500 euro,dan is gelijk de advertentie waardeloos.

Paul

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 18 jan 2019, 00:56

Ze weet niet hoe oud. Ik moet ze voor een ander verkopen zegt ze...

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Polle » 18 jan 2019, 07:43

ik heb ongeveer dezelfde speldjes van motobecane en deze zijn volgens mij wel origineel.
Deze kwamen van een fietsenwinkel die motobecane fietsen verkocht en het was een cadeau als je een motobecane fiets kocht.
De kwaliteit van de speldjes was ook maar sober
Dus misschien zijn het wel originele
Ik heb er ook een prikkertje van gewoon een alu plaatje met stickertje er op en klaar
Het prikkertje zit ook maar vast met een drupje lijm

Gr Polle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Lolle » 18 jan 2019, 08:35

JanmobyEvert schreef:
18 jan 2019, 00:56
Ze weet niet hoe oud. Ik moet ze voor een ander verkopen zegt ze...
Zelfde verhaal. Maar die man is dood, en kon ze niet terug nemen. Als je ze wilt ophalen liggen ze bij die ander :lol: :lol: :lol:
Probeer maar eens en zeg dat je er 5 km af woont

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Polle » 18 jan 2019, 09:00

Hallo Lolle

Deze komen van een fietsenwinkel die nog bestaat en er was een zeer vriendelijke brief bij met het verhaal dat deze bij een fiets gegeven werden als aandenken.
De fietsenwinkel had deze zelf laten maken en zijn dus wel degelijk van de jaren 70
Mijn speldjes waren geen boerenbedrog , de mevrouw had nog een zak vol en ik heb er ook nog veel folders van gekocht

Gr Polle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door PantinNL » 18 jan 2019, 09:54

Hallo Lolle,
Als je de afbeelding een beetje vochtig maakt met water, loopt dan de verf/inkt uit?
Henk

WesselG
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 okt 2018, 07:53
Woonplaats: Amersfoort Holland

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door WesselG » 18 jan 2019, 15:58

PantinNL schreef:
12 jan 2019, 17:20
Goed gedaan Lolle,
MP is een wespennest en slangenkuil tegelijkertijd.
Het blijft uitkijken. Doe dus geen zaken met iemand die pas 2 dagen op MP zit; de kans is groot dat het om een tijdelijk account gaat. De oplichters worden helaas steeds slimmer; de tijd dat je benaderd wordt met een reactie in krom Nederlands ligt al ver achter ons.
Ook voor aanbieders is het uitkijken; er wordt structureel data geoogst door snel akkoord te gaan met de vraagprijs. Even later krijg je van "jouw" bank een brief met slechts nieuws en als je dat niet snapt kan je door ergens op te klikken nadere informatie krijgen.
Henk
Hoe lang iemand op mp zit zecht niet veel. Ben laats nog door iemand opgelicht waarvan zijn account 11 jaar oud was. Dus daar zou ik niet veel vertrouwen in stoppen. Helaas was het iets meer dan een paar euro.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door AGB » 18 jan 2019, 17:47

geld ook hier, loont het de moeite dan zelf heen gaan en kijken, willen ze dat niet dan kan er bedrog in het spel zijn
is het te ver weg dan een kennis in die omgeving laten kijken, er zijn verkopers die willen geen gezeur aan de deur,
die hebben dan gewoon pech,

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Lolle » 18 jan 2019, 18:13

Polle schreef:
18 jan 2019, 09:00
Hallo Lolle

Deze komen van een fietsenwinkel die nog bestaat en er was een zeer vriendelijke brief bij met het verhaal dat deze bij een fiets gegeven werden als aandenken.
De fietsenwinkel had deze zelf laten maken en zijn dus wel degelijk van de jaren 70
Mijn speldjes waren geen boerenbedrog , de mevrouw had nog een zak vol en ik heb er ook nog veel folders van gekocht

Gr Polle
Polle, dat is de productie methode jaren 70. Gewoon leuk voor de heb. Niets mis mee. waarschijnlijk ook niet erg duur en een eerlijk verhaal.
De speldjes die ik kocht kwamen van een verzamelaar, er waren 15 verschillende. De eigenaar was 83 jaar en wilde zijn verzameling gedeeltelijk opruimen. Ze waren allemaal uit de jaren 50 en 60. De man had geen computer en de Sjoerd verkocht ze voor hem.
Toen ik niet tevreden was kreeg de man ook nog een hartaanval en is kort daarna overleden. Deze Sjoerd adverteerde 2 dagen daarna met Solex, opel en mercedes speldjes. Ik vroeg of hij ze had geërfd. Al met al maakte hij het zichzelf erg lastig.
Verder als je iemand op wil lichten dan kun je het beter groter aanpakken. Hier zat best nog wel wat huisvlijt aan. Op zich zijn ze best wel mooi.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door MobyJoost » 22 jan 2019, 11:57

En kijk, weer nieuwe. Deze keer, de aluminium "Mobylette" frame insignes van een EEG, op iets zwarts geplakt. mooie, kleine onscherpe foto's. Kijken wie hier dan intrapt. https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen ... ousPage=lr

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Hans10 » 22 jan 2019, 12:31

Het is weer "Thea" uit Den Burg. Dat is op Texel een plek waar je niet zo makkelijk ff heen gaat, een bekende truc.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door PantinNL » 22 jan 2019, 12:48

WesselG schreef:
18 jan 2019, 15:58
Hoe lang iemand op mp zit zecht niet veel. Ben laats nog door iemand opgelicht waarvan zijn account 11 jaar oud was. Dus daar zou ik niet veel vertrouwen in stoppen. Helaas was het iets meer dan een paar euro.
Je moet het omdraaien: iemand die pas een dag of zo op MP zit en iets speciaals aanbied, is bij voorbaat verdacht.
Dat wordt dus altijd afhalen door mijzelf of door een kennis. Texel is dan inderdaad wat lastig, maar op Texel zitten ook mobylette-verzamelaars.
Het blijft gewoon uitkijken!!
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Lolle » 22 jan 2019, 14:08

PantinNL schreef:
22 jan 2019, 12:48
Dat wordt dus altijd afhalen door mijzelf of door een kennis. Texel is dan inderdaad wat lastig, maar op Texel zitten ook mobylette-verzamelaars.
Het blijft gewoon uitkijken!!
Henk
Je kunt ook even bluffen en het afhaal adres vragen. Als je een afhaal adres krijgt dan kun je het al gemakkelijker checken. En is de kans op fraude al weer kleiner.

Toch is het altijd een gok. Kort geleden zou ik een av3 blok kopen. Het verhaal was mooi en de foto’s ook. Echter toen ik aan de deur kwam deed mevrouw open. Manlief was niet thuis. Toch eerst het blokje maar uit de doos gehaald. De werkelijkheid en het verhaal waren 2 verschillende werelden. Mevrouw wist het niet en had er geen verstand van. Ja ja. Zonder blokje weer naar huis.
Later werd er weer flink geboden. Het zal nu wel ergens bij een teleurgestelde hobbyist liggen.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door AGB » 22 jan 2019, 14:15

daarom is het goed dat er op het forum gewaarschuwd wordt voor deze oplichters, zo ver het oplichters zijn,
in geval onderdelen kan het ook een heleboel onkunde zijn van een, verkoper

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: valse speldjes

Ongelezen bericht door Hans10 » 22 jan 2019, 15:11

Net als die SP 99 met een gewoon AV 7 blokje er onder. Weest waakzaam! :x :x

Plaats reactie