Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Whistling
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2020, 19:57
Woonplaats: Utrecht

Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door Whistling » 24 jun 2021, 17:02

Hoi allemaal,
Ik ben sinds een jaartje in het bezit van een AV85. Tijdje terug, nadat hij telkens maar wat moeilijk liep, heb ik maar besloten hem helemaal onderhanden te nemen en uit elkaar te halen (moest ook wel met de dikke laag smeer die overal op zat) en nu dat ik wat meer tijd heb begint hij langzaam weer tot één geheel te komen. Nu nog duimen dat hij straks gaat starten haha.
Nou ging ik zelf best vaak iets ophalen ofwel wegbrengen op de brommer en ik vind altijd maar klooien met een rugzak dan zo vervelend, zeker met iemand achterop. Ik was dus heel benieuwd of er mensen zijn die fietstassen o.i.d. op hun Mobylette hebben zitten en hoe dat er dan zoal uitziet. Ook ben ik heel benieuwd of je dan nog steeds comfortabel iemand achterop kan hebben.

Alvast bedankt allemaal en groetjes!

loe
Berichten: 2635
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door loe » 24 jun 2021, 18:31

Achterop zitten wordt dan moeilyk.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 24 jun 2021, 19:49

Er zijn hier leden, die lange reizen maken/ gemaakt hebben, in het buitenland met kamperen, en alles op de mobylette hebben meegenomen. Ook zonder overnachten in hotels. Daar zijn verslagen over, op het forum.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door AGB » 24 jun 2021, 20:00

Wat Loe ook schrijft achterop zitten lijkt dan moeilijker te worden
Ten zij die gene klein is en de voeten in de fietstassen passen :lol:
Frank heeft grote fietstassen op zijn av 50 staat wel ergens op het forum

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door Franky » 24 jun 2021, 20:05

Die tassen zijn inderdaad handig. Ik heb er nu ook nog een tanktas bij gekocht. Die moet ik nog gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3181
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door PantinNL » 16 jan 2022, 15:07

Hallo Frank,
Kamperen met de brommer is bijzonder leuk, maar niet zo simpel, weet ik uit eigen ervaring.
Wat mij dus opvalt bij jouw omvangrijke bagage is die lelijke vuilniszak.
Jarenlang heb ik dat ook gedaan, maar sinds 2020 heb ik een andere methode met een binnenzak en een tentzak.
De tentzakken worden geleverd door: https://www.esvocampingshop.com/nl/esvo ... entzakken/
Het komt dan strakker en compacter op de brommer te liggen. Mijn methode werkt met een extra stevige/waterdichte binnenzak, waaruit ik de lucht pers en deze dan met een touwtje of tape dichtmaak. De binnenzak past daarna gemakkelijk in de tentzak. Alles is dan compact verpakt en blijft mooi droog.
Tegenwoordig schijnen er kampeerzakken met ventiel te bestaan.... Ik moet dat nog uitzoeken. Mijn huidige oplossing werkt in ieder geval prima en is goedkoop.
Zo blijf ik steeds uitkijken naar goede ideeën en wissel deze ook uit met mede kampeerders. Ik kampeer van jongs af aan en slaap nog steeds uitstekend in mijn tent met een zelfopblaasbaar thermosmatras. Het eten smaakt meestal voortreffelijk, want ik kook meestal zelf op een enkele gaspit. Gelukkig behoor ik tot de generatie, waarvan de man voor het eerst in de historie niet trots was op het feit dat hij slechts 'n eitje kon bakken :thumbdown: .

Kamperen vinden veel mensen op zich wel gezellig, maar dat 's nachts je warme nest moet verlaten om het toilet op te zoeken, vindt men maar vreselijk behelpen. Van een vriend kreeg ik onlangs nog een mooi compliment voor het idee van de "placcessoire". *)
Met de brommer op pad en kamperen is voor mij geweldig genieten en dat lukt - nog steeds prima. Ik vind de gemiddelde tent-kampeerder ook boeiender dan die "voorzichtige en opgeprikte" mensen, die ik vaak in dure hotels tegenkom. Kijk, ik ga ook regelmatig met mijn vrouw op vakantie op een chique locatie, maar dat kampeergedoe vind zij eigenlijk slechts een vervelende manier van overleven.

Beste Frank en andere kampeerders: binnenkort mogen we weer op pad! Bij mij staan al diverse ritten gepland, waaronder tijdens het Pinksterweekeinde de grote bijeenkomst van MCF op het Centraal Plateau in Frankrijk. Hoop jullie komend jaar weer bij een rit te ontmoeten, lekker bij te praten en te genieten van de omgeving en een goed glas van het plaatselijk nat.
Mochten er nog mensen zijn met oorspronkelijke kampeertips, laat het me weten, want ik loop -zelfs na al die jaren- nog steeds tegen leuke oplossingen en tips aan.
Groet,
Henk


*) plastic bidon met schroefdeksel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Hans10
Berichten: 825
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door Hans10 » 16 jan 2022, 18:56

Aha zie ik dat goed rijdt mijn favo dwerg(le chouffe) ook al brommer?

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3181
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door PantinNL » 16 jan 2022, 19:44

La Chouffe wordt veel in Houffalize getapt. Geen wonder, want de brouwerij in Achouffe ligt op slechts enkele kilometers afstand van Houffalize.
Houffalize is een mooi stadje met veel sfeer in de Ardennen. De moeite waard om te stoppen, een Chouffe te drinken en om te overnachten.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

mvb

Re: Fietstassen/brommertassen/zijtassen

Ongelezen bericht door mvb » 28 jan 2022, 18:34

Een onmisbaar attribuut van een brommer blijken maar weer de zijtassen te zijn. Ook bij mijn AV89 liep ik hier tegen aan.
Bij Mauger een laatste set kunnen bestellen en reeds gemonteerd. Praktisch gezien een grote vooruitgang.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie