De folder cd

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

De folder cd

Ongelezen bericht door Harrie » 12 aug 2012, 22:36

Beste forumleden,
Nee, Ik ga hier geen namen noemen, maar vind het nog steeds een aardig verhaal dat ik jullie niet wil onthouden.
Ik ben een liefhebber van schilderkunst en bezoek regelmatig een museum; echter reclame materiaal en posters uit vroegere tijden vind ik ook erg interessant.
In Helmond heb je bijvoorbeeld het Edah-museum met een bijzonder leuke collectie posters en reclamemateriaal. Misschien leuk om te bezoeken tijdens een rit in de toekomst.

Een bromfietsverzamelaar en lid van een landelijke club bracht een aantal jaren geleden een CD uit met mooie folders over bromfietsen.
Tegenwoordig dumpen we die folders ergens op Internet, maar zo'n 10 jaar geleden werd nog veel informatie per CD uitgewisseld.
Uiteraard heb ik die CD ook direct besteld.

Onderaan zie je een voorbeeld van zo'n foto met een mobylette uiteraard.
"Leuk onderwijsmateriaal" dacht een ander clublid en toevallig ook docent en bestelde er direct drie stuks bij de samensteller.
De jeugd kon op deze manier eens zien wat er vroeger zoal geproduceerd werd. Mooie plaatjes van LePoulain, Magneet, Puch en de brave Solex.
De jeugd waardeerde dit initiatief buitengewoon. Bij nadere beschouwing van de folders bleek dat de samensteller behalve oog voor mooie bromfietslijnen ook een liefhebber was van vrouwelijke lijnen. Hier en daar had hij een fraai gestroomlijnde dame kunstig en subtiel toegevoegd. In een enkel geval was het wat minder subtiel.
Helaas voor de leerlingen werden de CD's met zeer aanschouwelijk onderwijs weer uit het lesmateriaal verwijderd.

Een erg mooie verzameling (onbewerkte) folders van zeer hoge kwaliteit vind je onder: http://www.bibliotobec.org/gallery/inde ... category/9

Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: De folder cd

Ongelezen bericht door mobydilz » 10 mar 2013, 17:39

Harrie, gouden tip..... groet mobydilz

Plaats reactie