Mobcross

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Mobcross

Ongelezen bericht door MobyJoost » 15 nov 2015, 18:55

Na de introductie, door Motobécane, van de AV10 motor op de AV92GT in 1978, begon al vrij snel de organisatie van competities. Ook de cross- en trial- werden gestart. Er kwamen grichte modellen op de markt. Deze twee competities werden al snel door Motobécane verlaten en de modellen zijn zeldzaam. Ik vond eze draad op een forum, met veel info en vooral veel plaatjes van races en brommers. Leuk om te bekijken. Gewonn blederen scrollen en kijken. En als je Frans goed genoeg is, lezen. http://www.leguidevert.com/_V6/viewtopi ... 174212&p=1
En op deze pagina, een stukje naar beneden, een foto van een AV92 een AV88 en een AV50, verbouwd naar cross-versie; met originele Motobécane onderdelen! Je kon dus een pakketje bestellen, waarmee je je brommer kon verbouwen! Compleet met de competitie regels. Krankzinnig. http://www.leguidevert.com/_V6/viewtopi ... 74212&p=24

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Mobcross

Ongelezen bericht door Polle » 15 nov 2015, 21:08

Hallo Joost

Dat moet geweldig leuk geweest zijn.
Prachtige foto's
Misschien moeten we eens een cros of race organiseren .

Gr Polle

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Mobcross

Ongelezen bericht door mobydilz » 16 nov 2015, 09:27

Leuk artikel over de mobcross; dat was een heel cultgebeuren destijds.

Je kunt nu weer gaan racen, maar bezint eer ge begint:
https://www.youtube.com/watch?v=m5mxejiFIks

restaureren is leuk, schadeherstel bij klassiekers is een typisch geval van eigen schuld dikke bult
en doodzonde van schaarse onderdelen.
groet md
Laatst gewijzigd door mobydilz op 16 nov 2015, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Mobcross

Ongelezen bericht door MobyJoost » 16 nov 2015, 11:12

Ja, dan heb je pijn in je lijf en pijn in je motorfiets! Ik rijd graag, en de bromfiets is mijn favoriete, dagelijkse vervoermiddel. Door alle jaargetijden heen. Na wat jaartjes rondrijden, is het me wel duidelijk, wat een schade het gebruik van je brommer oplevert, vooral als er gestrooid wordt in de winter (wat was dat ook alweer?). En wat worden nieuwe onderdelen snel lelijk, als ze gebruikt worden. Het beste is, je opgeknapte brommer in een glazen kastje zetten, met mooie belichting. Ook weer zonde, want rijden is leuk. Er zijn veel variaties in genotsbeleving en ieder doet er het zijne mee. Er is nog van alles te krijgen, om een heel snelle, of sterke Mobylette te bouwen. Gerard (Mobygek) heeft het virus ook te pakken. En een rondje crossen in de achtertuin van de Polle, lijkt een droom. En dat zal het ook wel blijven; Polle ziet z'n wilgen tenen aanplant liever niet omgeploegd zien, door monsterMoby's.

Plaats reactie