Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 18 okt 2011, 23:36

Ik heb via kickstart-project mede-geinvesteerd in een panoramische-lens voor de iPhone. Ik heb hiermee een "panoramisch"-filmpje gemaakt van een ritje op mijn Mobylette. Ik hield tijdens het ritje mijn telefoon, met speciale lens in mijn hand. Door de felle zon zijn de beelden wat overbelicht, maar je kunt tijdens het afspelen van dit filmpje met je muis 360° rondkijken!!!
Een "nieuwe" manier van filmen op een relatief betaalbare manier.
Het filmpje is wél in een behoorlijk LAGE resolutie... Mijn type telefoon kan met deze lens slechts een 308 pixels in hoogte halen, maar het beeld is wel ALLES om je heen... Dit is nog in een experimentele fase. Ik zal binnenkort een wat beter mobylette-filmpje proberen te maken... Zou leuk zijn om ooit een complete toerrit "panoramisch" te filmen... :D
Ik hoop dat de link werkt...
http://www.gopano.com/search?q=Mobylette

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 okt 2011, 00:13

Dat is te gek!

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 19 okt 2011, 01:07

Ps. @MobyJoost:
Zoek je trouwens nog 2 deukvrije-tankkappen voor jouw AV 89 "grand Tourisme"? (op de foto leken de jouwe me aardig gedeukt...)
Ze zijn deuk-vrij en erg lastig te vinden, denk ik (de "ronde" versie bedoel ik dan)
Ik heb er 4 (twee voor jou, twee voor mij) ze moeten nog wél verchroomd worden... Misschien kunnen we iets regelen, mocht je interesse hebben hoor ik het wel. :)

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 okt 2011, 02:01

Hé Bart, dat lijkt me wel wat. Ik had de deuken er vrijwel uitgehamerd en de kappen laten verchromen. Ze zijn nu erg mooi, maar ook ongeveer 3mm dik en niet te tillen. En helaas passen ze nu niet meer. Dus een net (deukvrij) paar lijkt me wel wat. Hoeveel moeten ze kosten? Groet, Joost.

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 19 okt 2011, 02:51

Ik zat er aan te denken om ze met z'n vieren tegelijk te laten verchromen, en dat we dan de chroom-kosten delen. Dan stel ik 2 kapjes (nieuw verchroomd dan) gratis aan jou ter beschikking, als jij het vervoer (je bent van harte welkom in Arnhem voor een bak koffie en wat AV89 praat) of verzending voor je rekening neemt. Hebben we straks beiden mooie kappen... Wat vind je ervan?

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 19 okt 2011, 03:01

@MobyJoost:
Heb ook nog enkele andere onderdelen dubbel voor de AV89...

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 okt 2011, 08:52

Hé Bart, dat is een "offer i can't refuse". Dus daar ga ik erg blij in mee! Weet jij een goede verchromer bij jou in de buurt? Heb wat dingen laten doen bij tollenar (ook de kappen) en ben er niet zo tevreden over. Ook de uitlaatbocht van de AV89 was niet zo mooi (wel duur!)
Verder is de mijne geheel compleet, op het achterlicht na.
Ik hoor wel van je, wat de kosten zijn. Ik wil het ook wel vooraf aan je overmaken. Groet, Joost.

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 19 okt 2011, 09:28

Ik zal komende tijd eens informeren of er een goede verchromer in de buurt zit. Kan even duren. Je hoort nog van me. Als jij nog een goede verchromer vind, hoor ik het wel...

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door Franky » 19 okt 2011, 10:41

Leuk gedaan dat filmpje! :D
Grappige techniek :)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje

Ongelezen bericht door Harrie » 19 okt 2011, 10:44

Re: Panoramisch opgenomen Mobylette-ritje
Wat een geweldige techniek met wellicht mogelijkheden die we nu nog onderschatten.
Fijn dat er zo'n video-kanjer ook forumlid is.
Harrie
MobyJoost schreef: Weet jij een goede verchromer bij jou in de buurt? Heb wat dingen laten doen bij tollenar (ook de kappen) en ben er niet zo tevreden over. Ook de uitlaatbocht van de AV89 was niet zo mooi (wel duur!)
Groet, Joost.
Vraag eens een offerte aan bij http://www.galviron.nl/contact.htm
Ik heb goede ervaringen met dit bedrijf.
Groet,
Harrie

Plaats reactie