Afscheid van de AV31 van Dick Kievits

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
PantinNL

Afscheid van de AV31 van Dick Kievits

Ongelezen bericht door PantinNL » 07 mei 2021, 14:59

Onlangs was de AV31 van Dick Kievits te koop en werd mijn hulp ingeroepen door Dick's vrouw.
Na een kort verkooptraject staat de brommer nog even bij mij voor een controlebeurt en update van de ontsteking.
De brommer had minstens 5 jaar stilgestaan, maar van enige roestvorming was geen sprake.
Ik heb de ontsteking opnieuw opgebouwd, want die was weer achterhaald. Een irritante lekkage van de carburateur moest ook nog opgespoord worden.
Een te korte vlotter, een slechte pakking en een slecht aangedraaide moer van het filterhuis waren de veroorzakers.
Nou, het kost me wel de nodige tijd, maar verder leveren dergelijk brommers tegenwoordig weinig problemen meer op.
Het klinkt allemaal zo simpel, maar dat is het zeker niet. Ik vind jaren vijftig brommers stukken lastiger dan jaren zestig of jonger.
Ik moest regelmatig speciale onderdeeltjes opzoeken in mijn verzameldozen. Iemand anders zou draad overtappen of iets improviseren.
Voorlopig heb ik weer genoeg aan AV31's gesleuteld. Het plaatje van de brommer op de brug wil ik jullie niet onthouden.

Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MobyJoost

Re: Afscheid van de AV31 van Dick Kievits

Ongelezen bericht door MobyJoost » 07 mei 2021, 17:19

De nieuwe eigenaar mag zich verheugen op een schitterende brommer.

ruudk

Ongelezen bericht door ruudk » 07 mei 2021, 19:45

Die kan de volgende 65 jaar weer verder! Concoursstaat heet dat, nietwaar?
Het zal wel een dubbel gevoel geven om de pareltjes van jouw kameraad wijlen Dick Kievits te verkopen.
Je hebt desalniettemin vast een goed gevoel bij de nieuwe eigenaar.
Ruud

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 07 mei 2021, 21:40

Hallo Ruud,
Ik heb alleen bemiddeld voor Dicks vrouw en een goede koper gezocht.
Het gaat in dit soort zaken niet uitsluitend om opbrengst, maar ook is er vaak de wens dat de brommer bij een liefhebber terecht komt.
Die liefhebber was snel gevonden en alles is nu zowat afgerond. Nog een uitgebreide onderhoudsinstructie (i.v.m. Corona na 1 juni) en de beste man kan jaren vooruit. Ik heb er dus geen dubbel gevoel bij, maar een goed gevoel.
Groet,
Henk

PS: De foto is niet de eindfoto, want de slordig hangende kabels zijn nu allemaal bevestigd in de aanwezige kabelklemmen.
Persoonlijk houd ik ook van transparante kabelhoezen bij het stuur.

MarcovdB

Ongelezen bericht door MarcovdB » 09 mei 2021, 05:16

Tis maar goed dat je mij niet gebeld hebt. Ik zou geen seconde getwijfeld hebben

Plaats reactie