Ritjes gereden FOTOTOPIC

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door Harrie » 26 jun 2016, 17:44

Mooi filmpje en je hoort mooi hoe het toerental terugzakt.
Dit betekent dat je steeds minder vermogen hebt en uiteindelijk moet mee trappen.
Bij een variateurtransmissie blijft de motor op een hoog toerental en dito koppel draaien, zodat het maximale vermogen gelijk blijft.
10% is een redelijk steile helling en die komen er in Nederland weinig voor. In België daarentegen ben ik weleens hellingen van 22% tegengekomen.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door Harrie » 10 mei 2017, 03:13

Hola a todos,

Hier nog een foto van de toerrit van zaterdag 6 mei jl.
Samen met mijn dochter en haar vriend hebben we een 110 km lange rit in het hart van Mallorca gereden.
We waren te gast bij de leden van het Spaanse Mobyletteforum (http://www.zonaboxes.net).
Sommige leden van dat forum zoals Trop zijn ook lid van dit forum.
Het weer was perfect: rondom de 25 graden. Verder waren er diverse stops om te eten en drinken. De brommers reden prima en zelfs tegen de heuvels ging het snel omhoog.
Er waren slechts een paar storingen, die snel opgelost konden worden. Twee slechte bougiekappen en een lekke band. Er was ook een volgauto met reserve brommers.

De sfeer bij de Mobyletteros is geweldig. Het is een echte vriendenclub met bijzonder aardige mensen. Je voelt je direct thuis en allesbehalve een buitenstaander.
Dat maak ik ook wel eens anders mee bij andere merken; wij vinden het leuk als iemand anders een speciale mobylette heeft.
Mallorca is een geweldig eiland, waar ik de afgelopen jaren regelmatig op (korte) vakantie ben geweest. In Palma - de hoofdstad - verveel je je nooit.
Ook als je leuk wilt toeren of fietsen, dan is Mallorca een goede keuze.
H.

Afbeelding

De route was: Costitx - Sencelles - Santa Eugenia - Algaida - Randa ( MERIENDA Hostal de Randa ) - Cura - Randa - Llucmajor - Porreres - Felanitx ( COMIDA Restaurante Son Colom ) Villafranca - Sant Joan - Sineu - Costitx.

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door AGB » 10 mei 2017, 09:59

de moby s glimmen er over , mooie fotos

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 mei 2017, 18:37

Zojuist even een ritje via Volendam naar Monnickendam gedaan, en weer terug. Heerlijk zonnetje en fijne brommertjes. Klaar voor zondag!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door Harrie » 10 mei 2017, 19:16

Was het zo warm Jet dat de motorschermen eraf moesten? :D
H.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 10 mei 2017, 21:53

Mooie foto's Harrie. Welk model staat daar rechts op de bovenste foto. Lijkt een sp93 tank....zonder boite relais??
gr J E

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door MobyJoost » 10 mei 2017, 23:21

GAC in Spanje, deed een beetje hetzelfde als Kaptein hier. Motobécane modellen uitbrengen, met een eigen draai. Kijk maar hier: http://hardgravity.co.uk/Moped/sp1.htm

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door Harrie » 10 mei 2017, 23:38

JanmobyEvert schreef:Mooie foto's Harrie. Welk model staat daar rechts op de bovenste foto. Lijkt een sp93 tank....zonder boite relais??
gr J E
Dat is een SP91 (Spaanse aanduiding) met een 70+ cilinder; nou dat reed lekker.
In het buitenland mag je met een autorijbewijs in Spanje op een 125cc rijden. Dat geeft in bergachtig gebied net wat extras om het leuk te houden.
50cc is in de bergen soms moeizaam.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door MobyJet » 11 mei 2017, 08:20

Harrie schreef:Was het zo warm Jet dat de motorschermen eraf moesten? :D
H.
Niet de warmte, maar het sleutelgemak heeft dit veroorzaakt.
Op de Puch passen de zijkappen niet meer sinds de andere achterbrug (stevige vierkante EBR brug).

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door Franky » 11 mei 2017, 16:57

Ik ben dus niet de enige waar de kappen er eigenlijk nooit op zitten :mrgreen:

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door MobyJet » 11 mei 2017, 17:10

Sinds de vorige Amsterdam rit in 2015 hebben ze er eigenlijk niet meer op gezeten, maar er is ook niet meer mee gereden, Ze zitten er nu net weer een half uurtje op. Staat toch wel een stuk beter. Silent blocks zijn afgelopen weekend ook maar meteen vervangen. Gisteren ook nog een nieuwe wartel en uitlaatpakking erop gezet. 8-)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door Harrie » 18 mei 2017, 00:33

Hallo Allemaal,
Het toerseizoen is voor mij inmiddels volop begonnen met ritten op Mallorca, Amsterdam en hier in de omgeving.
Ik rijd momenteel dagelijks een stuk om een van mijn brommer in te rijden en uiteraard, omdat ik het leuk vind.
Het weer werkt ook goed mee.
Binnenkort kun je hier plaatjes en verslagen vinden over de tocht vanuit Numansdorp naar Santiago de Compostella.
Twee vrienden proberen dat voor elkaar te boksen. We zullen wel zien hoe het allemaal afloopt.
Ik was in de voorbereiding betrokken met het accent op de brommers.

Als je iets dergelijks onderneemt loop je risico en is er een kans dat je niet al je doelstellingen haalt; uiteindelijk leer je er veel van en doet een schat aan indrukken op. Kortom het is barstens leuk!
Zelf ga ik binnenkort een rondje door Frankrijk rijden en kan mooi gebruik maken van allerlei ervaringen van voorgaande jaren, waardoor de
tocht een stuk relaxter wordt. Ik plan o.a. niet alle dagen vol en mijn uitrusting is op tal van punten verbeterd.
De zware gereedschappen zijn tot een minimum teruggebracht met als insteek het kunnen oplossen van de meest voorkomende oorzaken van panne.
Speciale gereedschappen kun je in tijd van nood overal in Franse stadjes kopen.
Het wordt overigens een mooie afwisseling van kamperen, hotel en B&B-adressen.

Zijn er op het forum - afgezien van Polle, MobyGek en MobyJoost - nog meer mensen met concrete plannen om een lange meerdaagse brommertocht te maken?

H.

Gebruikersavatar
mobyletje
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2017, 12:10
Woonplaats: Angeren
Locatie: Angeren (bij arnhem)

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door mobyletje » 31 mar 2020, 09:46

Ik heb vandaag de volgende dijkenroute gereden:
Zaltbommel - Rossum - Heerewaarden - Wamel - pontje naar Tiel - Varik - Waardenburg - Zaltbommel
Was wel een leuke route, want normaal ga ik eigenlijk altijd de andere kant op. Dus weer eens wat anders, en is me zeer goed bevallen!

3 uur op de moby 8-)

Voor mijn doen vooral uitzicht foto's gemaakt, ipv met de brommer.

Mobyjet,

Mooie plaatjes! De bovenste, is dat Rossum, waar Maas en Waal bij elkaar komen?

Groet René

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 31 mar 2020, 10:02

mobyletje schreef:
31 mar 2020, 09:46
Mooie plaatjes! De bovenste, is dat Rossum, waar Maas en Waal bij elkaar komen?

Groet René
Tussen Rossum en Heerewaarden, bij de Sint Andries sluis, komen de Maas en de Waal inderdaad bij elkaar. In Nijmegen, bij sluis Weurt, gebeurt hetzelfde. Ik, of eigenlijk beter gezegd mijn ouders, wonen dan ook "In het land van Maas en Waal". Zelf woon ik tegenwoordig in Groningen (stad). Wellicht dat ik volgend jaar nog eens een ritje uitzet in M&W; het is een prachtige omgeving.

Gr. Marco

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door paulmz » 31 mar 2020, 11:36

KapteinBeun schreef:
31 mar 2020, 10:02

Tussen Rossum en Heerewaarden, bij de Sint Andries sluis, komen de Maas en de Waal inderdaad bij elkaar. In Nijmegen, bij sluis Weurt, gebeurt hetzelfde. Ik, of eigenlijk beter gezegd mijn ouders, wonen dan ook "In het land van Maas en Waal". Zelf woon ik tegenwoordig in Groningen (stad). Wellicht dat ik volgend jaar nog eens een ritje uitzet in M&W; het is een prachtige omgeving.

Gr. Marco
Groningerland een ritje langs div. Borgen is ook interessant, sommige zijn normaal gesproken ook te bezoeken.

Maar ja we wachten eerst Uithoorn af.

Paul

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door mobydilz » 31 mar 2020, 15:38

Waar Mobyletjes foto's te zien is me niet duidelijk, maar als local weet ik, dat het er mooi is langs de
dijken en dat het vòòr de dijkverzwaring nòg knusser was. Ach ja ze slopen hier alles was oud is en aan
het armoedige verleden herinnert. De imposante Waal blijft altijd mooi. Een dag als vandaag is super
langs de dijken.
groeten uit zaltbommel, md

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 31 mar 2020, 17:05

Mobydilz, ik denk dat Mobyletje doelt op de openingspost van Jet in dit topic, van een hele tijd geleden (2011). De tekst die hij "gequote" heeft, komt uit dat bericht.

Dat herinnert me even aan het feit dat het forum dus niet alleen al ruim 10 jaar bestaat, maar dat er natuurlijk ook nog steeds technische informatie, verhalen en verslagen van tien jaar geleden te vinden is 8-) wat een mooi forum hebben we toch!

Gr. Marco

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door PantinNL » 02 aug 2020, 21:09

Vandaag een ritje met mijn dochter gereden in de buurt van Nuenen.
Het thema van deze rit was: Vincent van Gogh en watermolens.
Er liggen 4 watermolens aan de zuidkant en oostkant van Eindhoven, waarvan we er 3 bezocht hebben.
Vincent van Gogh heeft enkele indertijd ook vastgelegd met zijn penseel.
Bij een van die watermolens (Nederwettense molen) bevindt zich een restaurant, waar we gezellig buiten geluncht hebben.
De brommers stonden lekker in het zicht te blinken, want ik had ze beide afgelopen week een uitgebreide poets- en onderhoudsbeurt gegeven.

Speciaal voor Loe:
Die 115mm trommelrem werkte weer voortreffelijk en dat vreselijk geloei was helemaal verdwenen.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door loe » 02 aug 2020, 21:23

Dat is mooi Henk.
De foto 's. En de remtrommel reparatie.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door ruudk » 10 aug 2020, 08:46

Mooie foto, Henk. Wat ik mij afvraag, waarom zit er een soort inkeping of verdunning in het demperhuis van jouw brommer, aan de onderkant vrij achteraan? Lijkt wel of het expres vrijgelaten ruimte is om iets langs de uitlaat te bevestigen.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door loe » 10 aug 2020, 10:00

Anders klapt de standaard steeds tegen de uitlaat

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door PantinNL » 10 aug 2020, 13:11

Die standaard van de zware SP98 lijkt veel op die van de EEG10.
Het enige verschil is een zijhaak met rubber, zodat je de brommer gemakkelijker op de standaard kunt zetten.
Je ziet op het plaatje dat de uitsparing helpt bij het vinden van de standaardhaak.
Dit heeft dus niks te maken met een aanslag, want die voorziening zit bij het frame in de buurt van het scharnierpunt.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door ruudk » 10 aug 2020, 20:17

Bedankt voor de illustratieve foto en de toelichting. Je dochter zou zo in een brochure van Kaptein kunnen.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door paulmz » 10 aug 2020, 20:20

ruudk schreef:
10 aug 2020, 20:17
Bedankt voor de illustratieve foto en de toelichting. Je dochter zou zo in een brochure van Kaptein kunnen.
Ja maar dan wel geschikt schoeisel aan.

Paul

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Ritjes gereden FOTOTOPIC

Ongelezen bericht door PantinNL » 07 sep 2020, 10:37

Afgelopen weekeinde met vriend Stan een prachtige rit gereden door het Brabantse land.
Vanuit Helmond ging het richting Nuenen naar Boxtel en vervolgens naar de lunchplek de sfeervolle markt in Oud-Heusden.
De keuze uit goede restaurants is daar gewaarborgd.
We komen daar wel vaker, want Jan en alleman komt er om te zien en gezien te worden. Er staan altijd interessante voertuigen te pronken.
Onze bijdrage waren deze keer twee SP98's (1965 en 1966).
Na Heusden gingen we over allerlei dijken en kronkelige wegen via het noorden om 's-Hertogenbosch heen richting Berlicum naar het gehucht Kilsdonk.
In Kilsdonk (ten noorden van Veghel) staat een speciale molen: het is een combinatie van een watermolen en windmolen.
Het restaurant heeft veel zitplaatsen buiten en een leuke kaart. Voor ons voelden het allemaal als vanouds en afstand houden zijn we inmiddels gewend. Een mooie plek om te stoppen.
Het plaatje hieronder laat onze brommers zien en de molen.
De brommers reden uitstekend en we hielden de gang er goed in; .....dit was nou puur genieten!
Stan had de rit uitgezet en hiermee een topprestatie geleverd.
Alleen rijden of met zijn tweeën is toch wel het leukste; bovendien is het - vanwege het wisselvallige weer- een stuk gemakkelijker om iets op het laatste moment te organiseren. Dat rijden in grote groepen wordt steeds meer een uitzondering bij mij. Het heeft weinig voordelen die niet opwegen tegen de nadelen.
Komend weekeinde ga ik waarschijnlijk met een andere vriend een stuk rijden in Midden-Brabant. Zo langzamerhand wordt 2020 steeds minder een bromfiets-rampjaar.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie