EEG42-custom
Geplaatst: 28 feb 2022, 14:46
Hallo allemaal,
Als je regelmatig op het forum kijkt dan krijg je de indruk dat vele liefhebbers zitten te stuntelen met vieze carburateurs en ontstekingsproblemen. Er zijn echter ook veel liefhebbers van mobylette, die een gedegen technische opleiding hebben genoten en volop industriƫle ervaring hebben. Deze mensen zijn gewend om technische problemen op te lossen.
Een mooi voorbeeld hiervan was de brommer die ik afgelopen weekeinde eindelijk in levende lijve zag en waaraan ik ook nog een bijdrage heb mogen leveren.
De eigenaar heeft deze EEG10 speciaal voor zijn vrouw gerestaureerd. Hij heeft een eigen - en geslaagde - invulling gegeven aan de spatborden.
Kleurstelling en lijnen zijn ook naar eigen inzicht. De brommer rijdt inmiddels uitstekend!
Dit was mede te danken aan de algehele revisie van de ontsteking, waarbij ook het vliegwiel voor problemen zorgde.
Het Abriss-moment stemde t.g.v. verschuiving van de magneten in het vliegwiel, niet meer overeen met het openingsmoment van de punten.
In mijn handleiding over ontstekingen staat dat uitgebreid uitgelegd. Het komt niet vaak voor, maar het kan wel een oorzaak zijn van een slechte ontsteking.
Groet,
Henk
Als je regelmatig op het forum kijkt dan krijg je de indruk dat vele liefhebbers zitten te stuntelen met vieze carburateurs en ontstekingsproblemen. Er zijn echter ook veel liefhebbers van mobylette, die een gedegen technische opleiding hebben genoten en volop industriƫle ervaring hebben. Deze mensen zijn gewend om technische problemen op te lossen.
Een mooi voorbeeld hiervan was de brommer die ik afgelopen weekeinde eindelijk in levende lijve zag en waaraan ik ook nog een bijdrage heb mogen leveren.
De eigenaar heeft deze EEG10 speciaal voor zijn vrouw gerestaureerd. Hij heeft een eigen - en geslaagde - invulling gegeven aan de spatborden.
Kleurstelling en lijnen zijn ook naar eigen inzicht. De brommer rijdt inmiddels uitstekend!
Dit was mede te danken aan de algehele revisie van de ontsteking, waarbij ook het vliegwiel voor problemen zorgde.
Het Abriss-moment stemde t.g.v. verschuiving van de magneten in het vliegwiel, niet meer overeen met het openingsmoment van de punten.
In mijn handleiding over ontstekingen staat dat uitgebreid uitgelegd. Het komt niet vaak voor, maar het kan wel een oorzaak zijn van een slechte ontsteking.
Groet,
Henk