99Z

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

99Z

Ongelezen bericht door mobydilz » 06 okt 2023, 08:07

https://youtu.be/yHnxWx-vNDM?si=QxYDKjOiFJ3n_agB

wel een beetje erg frans gr jed

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3221
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 99Z

Ongelezen bericht door PantinNL » 06 okt 2023, 18:06

en ....een beetje super Frans. Als je een volwassen tocht maakt door Europa kan je die trekkracht wel waarderen.
Dit is de enige mobylette, die nog op mijn verlanglijstje staat. Onderdelen worden wel steeds lastiger; dus als ik er al eentje aanschaf mag het geen wrak zijn.
Henk

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 99Z

Ongelezen bericht door Franky » 09 okt 2023, 19:38

Wel grappig ja.
Het is leuk te zien dat zijn zijkap ook niet past. Erg herkenbaar.

Die van mij rijdt overigens max 52km/h wat vrij goed schijnt te zijn. Dat hele verhaal over een trap onder je kont als je de gashendel opentrekt is allemaal nogal overdreven. :lol: Wat hij niet noemt is het gebrek aan trillingen. Dat is het meest bijzondere. Qua vermogen moet je er niet echt wat speciaals van verwachten. Ik heb moeite om met het verkeer mee te komen.

De man is blij met zijn bromfiets. Dat is duidelijk :D

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: 99Z

Ongelezen bericht door mobydilz » 10 okt 2023, 07:43

Wie in 1980 zo'n ding had was duidelijk de bink!
Maar of je de AV 41 en 51 ermee de baas was moet ik nog zien.
gr jed

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3221
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 99Z

Ongelezen bericht door PantinNL » 10 okt 2023, 09:30

Franky schreef:
09 okt 2023, 19:38
......
Die van mij rijdt overigens max 52km/h wat vrij goed schijnt te zijn. Dat hele verhaal over een trap onder je kont als je de gashendel opentrekt is allemaal nogal overdreven. :lol: Wat hij niet noemt is het gebrek aan trillingen. Dat is het meest bijzondere. Qua vermogen moet je er niet echt wat speciaals van verwachten. Ik heb moeite om met het verkeer mee te komen.
.....
Ik heb ooit op de 99Z van een bekende verzamelaar uit Limburg gereden en ik was toen zwaar onder de indruk over de kracht van dat motortje.
De 99Z is geen snelheidsmonster, maar beschikt wel over veel bottom power.
Henk

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 99Z

Ongelezen bericht door Franky » 10 okt 2023, 19:14

Ik denk niet dat je het wint van een AV10 blokje ja.

Bottompower is relatief. Het ding heeft een dubbelevariateur. Dus van die bottompower heb je maar heel kort plezier. Alleen net bij het aller eerste stukje optrekken.

Had dat ding niet stiekem een opvoercilinder Henk? In Frankrijk zit er heel vaak een EV50 cilinder onder volgens mij. Geheid dat die wat meer doet.

Het is een leuk ding hoor. Vandaag er nog mee gereden. Maar ik denk dat hij nu maar beter een tijdje in de schuur kan staan. De variateur is wat teveel verlopen voor mijn smaak. Teveel toeren. Ik zal een keer de rollen moeten verwisselen voor wat zwaardere zodat het toerental weer iets omlaag gaat :)

Plaats reactie