Hoe is het mogelijk! 3 stuks AV42PR gezien.

Mobylette gespot? Waar en wanneer?
Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Hoe is het mogelijk! 3 stuks AV42PR gezien.

Ongelezen bericht door PantinNL » 09 okt 2020, 12:23

Gisteren zag ik een unieke Kaptein-mobylette verzameling.
Het betrof een verzameling van maar liefst 3 stuks van het model AV42PR / EEG10PR.
De eigenaar vindt dat een leuke brommer en hij beheerst de techniek ervan steeds beter. Hij heeft mazzel dat er diverse ervaren mobylette-verzamelaars bij hem in de buurt wonen. Als hij iets nodig heeft, pakt hij het voorbeeld en komt even op bezoek (met mondkapje en afstand).
Dat werkt veel beter en sneller dan een vage oproep op dit forum. Jet benadrukt terecht dat je foto's, schetsen en details meestuurt als je iets zoekt.

Als je die brommers zo bij elkaar ziet staan is dat een speciaal gezicht en waan je je terug in de tijd.
Iets dergelijks gebeurt ook als je alleen op stap bent. Je krijgt dan maar weinig reacties, maar als je met zijn tweeën of een kleine groep bent, dan vallen die mobylettes eerder op en verschijnen de opgestoken duimen en ontstaan vaak leuke gesprekken.

Als bijlage voor leden die AV42PR niet kennen een foto van een andere AV42PR, die ik 25 jaar geleden in huis gehaald heb. Na zorgvuldige restauratie heb ik deze gesloopt en in onderdelen verkocht. Jammer? Nee, het project was financieel winstgevend, ik heb er veel van geleerd en anderen konden hun brommer completeren. Bijzonder is dat ik er diverse tochten mee gereden heb in zowel Zuid-Limburg als in de Ardennen.
Een paar onderdelen heb ik nog over en natuurlijk het projectboek in mijn archief met foto's en aantekeningen, zodat ik nog steeds van dat project - halverwege de jaren 90 - kan genieten.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Hoe is het mogelijk! 3 stuks AV42PR gezien.

Ongelezen bericht door mobydilz » 09 okt 2020, 16:43

Ach ja, 25 jaar geleden; dan was het een jeudzonde. . .
ouwe deugniet! gr md

Plaats reactie