Omdat ik op zoek ging naar mijn frame waarvan ze de DET niet konden vaststellen, had ik foto's gemaakt van een aantal framenummers. Ik heb meteen in mijn overzicht opgenomen welk kenteken bij welk frame hoort (mijn brommers hebben allemaal namen

Bij een frame dat ik in 2009 gekocht had, bleek het kenteken ook niet te kloppen. Het laatste cijfer ontbreekt op het kenteken.
Sinds een ervaring bij de RDW waarbij ze een cijfer opnieuw hadden ingeslagen vanwege slijtage van de kabel (Puch), waar ik papieren met dat nummer bij had, en de RDW hem niet wilde goedkeuren, controleer ik mijn framenummers bij aankoop met het bijhorende kenteken en op leesbaarheid. Bij aankoop al 2x gehad dat er 2 cijfers verwisseld waren. Bij de Robuust hadden ze ook niet het juiste nummer opgenomen met de schouwing. En nu met de controle heb ik een vierde frame waarbij de schouwing niet goed is. Deze brommer is nog van voor de tijd van de Puch-keruing; vandaar dat ik deze nog niet gecontroleerd had.
Ik weet nog, toen ik mijn Zundapp ging schouwen, dat ik een brief kreeg dat het typegoedkeur niet klopte. Dit hadden ze toen ook verkeerd ingevoerd.
Nummer 5 dus.
Wat een gepruts toen allemaal zeg!

Mijn tip, vooral voor brommers die je met kenteken hebt gekocht, CONTROLEER ALLES!
Gelukkig is het vrij makkelijk aan te laten passen door een foto te sturen, omdat ze je geloven dat de schouwing niet goed is gegaan. Geen idee of dat minder geloofwaardig wordt als de schouwing langer geleden wordt.
Met deze brommer heb ik gelukkig nog niet gereden. Want let op; je bent NIET verzekerd als je met onjuiste papieren rijdt! (dat framenummer heeft immens geen geldig kenteken..!)