Heeft Unive ook een verzamelpolis? Of zijn er andere alternatieven?
Oldtimer brommer verzekering NL
Re: Oldtimer brommer verzekering NL
Kunnen de gegevens van Guis hier vermeld worden?
Paul
Paul
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
https://www.guis.nl/
Ze lopen blijkbaar niet echt te koop met hun oldtimer brommer verzamelpolis, dus even bellen of mailen.
Heb Guis gebeld er vervolgens een mail gekregen.
Ook zij zijn duurder geworden maar aan de tel werd gemeld dat dit rond de 100€ is nu voor max 14 brommers.
Ook vertelde ze mij dat ze ook gehoord hadden van het abnormaal duurder worden van Vetera.
Ergo ik ga over stappen alsis het alleen maar omdat Vetera prijzen verhoogd zonder melding.
Paul
Ook zij zijn duurder geworden maar aan de tel werd gemeld dat dit rond de 100€ is nu voor max 14 brommers.
Ook vertelde ze mij dat ze ook gehoord hadden van het abnormaal duurder worden van Vetera.
Ergo ik ga over stappen alsis het alleen maar omdat Vetera prijzen verhoogd zonder melding.
Paul
Zo vanochtend is er 86.99€ afgeschreven voor mijn nwe verzamelingsverzekering tot max 14 brommers.
Daarmee is het dus doei doei Vetera..
Paul
Daarmee is het dus doei doei Vetera..
Paul
Ik heb je voorbeeld gevolgd, Paul. Dank voor de tip.
Groeten,
Rudolf
Groeten,
Rudolf
Ik heb bij geus nu 2 verzekeringen, 1 waar 14 bromfietsen op staan en waar wij beide op mogen rijden. Daarnaast 1 waar maar 1 bestuurder op staat. Scheelt toch weer wat.
-
JanmobyEvert
Ik las laatst ergens in een topic dat bestuurders van een oldtimer brommer niet verzekerd zijn onder de 25 jaar.
Vandaag heb ik contact gehad met Vetera, ik heb een verzamelpolis zonder vaste bestuurders. Dat betekent dat onze dochter van 18 jr met een autorijbewijs op mijn brommers mag rijden.
Heb je een verzamelpolis met vaste bestuurders dan worden aan deze bestuurders extra eisen gesteld en dan moet je minimaal 25 jaar zijn om verzekerd rond te rijden.
Vandaag heb ik contact gehad met Vetera, ik heb een verzamelpolis zonder vaste bestuurders. Dat betekent dat onze dochter van 18 jr met een autorijbewijs op mijn brommers mag rijden.
Heb je een verzamelpolis met vaste bestuurders dan worden aan deze bestuurders extra eisen gesteld en dan moet je minimaal 25 jaar zijn om verzekerd rond te rijden.
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Guis & Partners / Voogd&Voogd stopt met de oldtimer verzamelpolissen; het is niet rendabel.
Ik ontving onderstaand bericht.
Ik ontving onderstaand bericht.
Voogd & Voogd Verzekeringen heeft besloten om het product 'Oldtimer Bromfiets Verzamelpolis' per 1 juli 2026 niet meer aan te bieden, vanwege bedrijfseconomische redenen. Daarom stappen wij over naar een nieuwe verzekeraar: Loxxo.
Loxxo is een verzekeraar voor diverse vervoersmiddelen en biedt onder meer passende verzekeringen voor gekentekende tweewielers. Meer informatie over Loxxo kunt u vinden op www.loxxo.nl.
Wat betekent dit voor u?
Uw huidige Oldtimer Bromfiets Verzamelpolis wordt per eerstvolgende hoofdpremievervaldatum overgezet naar Loxxo. De belangrijkste uitgangspunten blijven gelijk, maar er zijn enkele wijzigingen:
U ontvangt een nieuwe polis met een nieuw polisnummer van Loxxo.
Uw jaarpremie wordt iets hoger. Dit komt door inflatie, maar daar staat tegenover dat uw dekking is uitgebreid.
U bent voortaan standaard verzekerd voor een Verkeersongevallen Opzittendenverzekering (VOOV). Als de bestuurder als gevolg van een ongeval overlijdt of blijvend invalide raakt, keert deze verzekering respectievelijk max. € 5.000 en €15.000 uit.
U ontvangt een factuur voor het eerste jaar. In tegenstelling tot bij Voogd & Voogd Verzekeringen, vragen wij u om het factuurbedrag handmatig over te boeken naar Loxxo, vóór de start van de polis.
U ontvangt een maand vóór de vervaldatum van uw huidige polis de nieuwe polisdocumenten en de factuur voor het eerste jaar.
Ook ik ontving gisteren het bericht,ben benieuwd hoe eea zich gaat ontwikkelen.
Hopelijk gaan ze niet Vetera achterna.
Paul
Hopelijk gaan ze niet Vetera achterna.
Paul
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Het is jammer dat ook deze hobby verzekeringen mee moeten met de prijsstijging. Ik begrijp het ook wel. Mensen zullen vooral ritjes met groepjes rijden. Dus als je aanspraak wilt maken op je WA, zal je vooral tegen een andere oldtimer aan gezeten hebben. En dat gaat ook niet meer over een paar tientjes.
Misschien dat mensen ook wel meer claimen nu. Als je voorheen werd aangereden door een mede-rit-genoot raapte je gewoon je brommer weer op en reed je door. Nu is een krasje financieel rendabel om te claimen.
2 aannames, buiten dat alles gewoon duurder wordt.
Hopelijk blijft het aantal van 14 wel gelden (wat voorheen al 50 was). Anders wordt het keuzes maken.
Misschien dat mensen ook wel meer claimen nu. Als je voorheen werd aangereden door een mede-rit-genoot raapte je gewoon je brommer weer op en reed je door. Nu is een krasje financieel rendabel om te claimen.
2 aannames, buiten dat alles gewoon duurder wordt.
Hopelijk blijft het aantal van 14 wel gelden (wat voorheen al 50 was). Anders wordt het keuzes maken.
Ik heb nu 2 verzekeringen naast elkaar. Denk er sterk aan een deel te schorsen en een deel in 1 verzekering te houden. Eerst maar eens afwachten wat de nieuwe prijs wordt.
Groet, Lolle
Groet, Lolle
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Ik heb de nieuwe polis binnen.
Standaard aantal bestuurders is nu 1.
WA 75 euro exclusief 21% assurantiebelasting
Opzittenden 10
Servicekosten 8,50 per polis excl 21%
Voor 2 bestuurders als volgt:
Dit geldt alleen voor een gezinslid als 2e bestuurder!
WA 138 excl
Opzittenden 10
Servicekosten 14,80 excl
Dus voor 2 personen 185 euro incl voor maximaal 14 brommers.
= 13,21 per brommer per jaar.
Bij 14 is dit dus nog steeds goedkoper dan schorsen.
Hoe minder (evt voor een tweede polis), hoe aantrekkelijker schorsen of elders apart verzekeren.
Standaard aantal bestuurders is nu 1.
WA 75 euro exclusief 21% assurantiebelasting
Opzittenden 10
Servicekosten 8,50 per polis excl 21%
Voor 2 bestuurders als volgt:
Dit geldt alleen voor een gezinslid als 2e bestuurder!
WA 138 excl
Opzittenden 10
Servicekosten 14,80 excl
Dus voor 2 personen 185 euro incl voor maximaal 14 brommers.
= 13,21 per brommer per jaar.
Bij 14 is dit dus nog steeds goedkoper dan schorsen.
Hoe minder (evt voor een tweede polis), hoe aantrekkelijker schorsen of elders apart verzekeren.