betrouwbaarheid aanbieders

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 feb 2011, 23:30

Op Marktplaats werden twee rubber doppen aangeboden, voor in de kettingkast van de zwaardere Moby-modellen. Aangezien ik twee brommers heb, met zo'n kettingkast en maar één, bijna verteerde dop, heb ik hierop geboden en het bieden "gewonnen". Voor €10,00. De aanbieder is Ylette (R.Postma) uit Gorredijk. Ik heb op 15 februari de €10,00 overgemaakt op zijn, door hem aan mijn gemailde, rekeningnummer, maar de doppen nog niet binnen. Ik heb hem nog een mail gestuurd met de vraag, of er iets is misgegaan, maar daar komt, na drie dagen, geen antwoord op. Kent iemand deze man en is hij betrouwbaar, of moet ik naar Gorredijk gaan, om ze zelf (of mijn €10,00) te gaan halen? Groet, Joost.

Mobydick
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jan 2011, 11:50
Locatie: Ermelo- Gelderland

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door Mobydick » 28 feb 2011, 00:06

Hallo Joost,

Ikzelf heb indertijd ook op deze doppen geboden. Na 2 dagen werd mijn bod zonder opgaaf van redenen door de verkoper verwijderd. Hierna heb ik hem nog een mailtje gestuurd maar helaas geen antwoord gekregen. Conclusie mag zijn dat deze verkoper in ieder geval niet kan of wil communiceren. Ik zou het nog even afwachten en bij geen resultaat dit in ieder geval aanmelden bij Marktplaats.

Groet,
Dick

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door Harrie » 28 feb 2011, 01:36

Beste forumleden,
Op de beurs in Lommel vroeg ook al iemand om informatie, vreemd....

Aangezien ik informatie opgevraagd heb over onderdelen heb ik nog een ander e-mail adres.
Zijn normaal e-mail adres is: [weggehaald]
De naam die erbij staat is R.Postma

Ik snap het niet, want dit wereldje is erg klein en de bedragen zijn aan de lage kant. Misschien is de beste man ziek en kan hij zijn mail niet beantwoorden.

In mijn gegevens zit wel een zekere C.Postma en die woont in Nieuwehorne, dat overigens op een paar kilometer afstand ligt.
In het vreemde e-mail adres zit ook een cp ; misschien is het R.Postma, die verhuist is of zijn broer?????
Ik zou een mailtje sturen naar hem. Waarschijnlijk berust het op een misverstand.

Groet,
Harrie

Mod:
ik heb het e-mailadres verwijderd. Ik vind het niet zo netjes om emailadressen van anderen op een openbaar forum te zetten. Daarbij wordt internet (en dus ook fora) afgespeurd door spam bots voor het versturen van reclame.
Als hij echt een oplichter is, mag hij open en bloot van mij op internet. Bij speculaties en vermoedens, ben ik graag wat voorzichtiger.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJoost » 28 feb 2011, 08:39

Bedankt Henk. Ook ik heb de man gemaild, omdat alle biedingen op de doppen waren verdwenen. Daar heeft hij wel op gereageerd en vandaar, dat ik betaald heb. Ik wacht nog even af. Groet, Joost.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door Harrie » 28 feb 2011, 12:38

Beste Joost,

In Frankrijk worden die doppen ook nog aangeboden. Volgens mij door Mauger Moto.
Groet,
Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 28 feb 2011, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6310
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 feb 2011, 18:24

Hoi Joost,

Vervelende ervaring. Ik hoop dat hij nog reageert.
10 euro is inderdaad niet echt een rendabel bedrag om iemand voor op te lichten. Maar als je het 10 keer verkoopt, is het toch alweer 100 euro. Daarna zul je nooit meer iets verkopen, dat wel.

Kun je zijn adres / telefoonnummer niet vinden in het telefoonboek?
Als je bij per PM de gegevens stuurt die je hebt, wil ik wel even mee speuren.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 28 feb 2011, 19:04

Beste Joost,
Deze man heeft mij twee keer keurig op emails geantwoord. We werden het alleen niet over een prijs eens. Als ik al zijn aanbiedingen en foto's erbij en teksten nog eens goed lees, denk ik dat het toch een normale, correcte aanbieder is.

Wat is precies je vraag aan hem, ik kan hem ook eens mailen, met mijn naam als afzender.

Laten we nog even niet denken dat het foute boel is, lijkt mij.

Groet,
Joop

Joost, je kunt me ook even rechtstreeks mailen, je hebt mijn adres. Alles over dit Forum is misschien niet verstandig. Is hij wel fout dan kunnen we overgaan tot de ''sloop''

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door Polle » 28 feb 2011, 21:35

Heb een tijdje geleden een bod gedaan op de licia achterlichtkapjes en tot een overeenkomst gekomen over het bedrag.
Ik wilde deze laten opsturen naar iemand in Nederland daar dit voor mij goedkoper uitkomt daar ik in Belgie woon.
Toen kwam hij opeens met een heel ander bedrag op de proppen een stuk hoger dan het bedrag dat wij afgesproken hadden.
Hierna heb ik het contact verbroken en de lichtjes staan nog altijd op marktplaats.
als je goed kijkt staan zijn spullen al een hele tijd te koop en verkoopt hij weinig of niets.
Ik ga in ieder geval niet meer bieden op deze persoon ook al heeft hij leuke spullen in de aanbieding.

Gr Polle :evil:

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJoost » 28 feb 2011, 21:36

Joop, ook ik vind de advertenties wel overtuigend, de foto's hebben allemaal dezelfde sfeer.Hij heeft de items wel, naar mijn idee. Nu reeds veroordelen en afbranden lijkt mij overdreven, dus daar wacht ik nog even mee, maar in het duister tasten is ook niet leuk. Groet, Joost.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJoost » 28 feb 2011, 21:42

Voor MobyDick; jij was die andere bieder dus. Ik had hoger geboden en nadat ik hem gemaild had, met de vraag hoe het zat met de verwijderde biedingen, heeft hij mij opgebeld en hebben we afgesproken, dat ik de doppen kon kopen. Ik heb hem gevraagd, mij zijn rekeningnummer te mailen, dan zou ik mijn adresgegevens terugmailen. Ik heb het rekeningnummer gekregen, maar geen adres. ik heb betaald en er is niets gebeurd. Nog even afwachten. Ik zal hem nog eens mailen. Groet, Joost.

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 02 mar 2011, 00:12

Hahaha, heb op Marktplaats ook al af en toe het idee dat ik opbied tegen andere liefhebbers op dit forum...

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJoost » 02 mar 2011, 20:45

Ik heb de man nog een keer gemaild via een andere advertentie van hem op marktplaats. Hij belde mij op en zei, dat hij ook nu pas mijn andere mails had gezien. En dat hij de rubberdoppen had opgestuurd. Helaas zonder afzender adres, dus ze zweven ergens, waarschijnlijk. Hij gaat me de €10,00 terugsturen, hoewel ik voorstelde om de schade te delen. Als het geld terugkomt, was dit dus paniek om niets. Maar nog steeds geen rubberdoppen. Groet, Joost.

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 02 mar 2011, 20:50

Het zou kunnen dat de emails in de spam-folder van de man zijn binnengekomen.
Heb ik zelf ook wel eens gehad, kwam ik er toevallig achter dat er mensen hadden gemaild en dat deze mails in mijn spam-folder waren binnengekomen... Erg lullig...

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6310
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 mar 2011, 18:50

Als hij een pakket code track & trace van de tnt heeft, kun je opzoeken waar hij zweeft. Dat staat op het verzend-bewijsje.

Wel netjes opgelost van hem!

Moto - Le Poney
Berichten: 367
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 04 mar 2011, 19:32

MobyJet schreef:Als hij een pakket code track & trace van de tnt heeft, kun je opzoeken waar hij zweeft. Dat staat op het verzend-bewijsje.

Wel netjes opgelost van hem!
Inderdaat , als je het verzendbewijs hebt en het pakket is kwijt dan kan T.N.T aansprakelijk gesteld worden. ;)
Ook vindt ik het raar als je spullen tekoop zet op marktplaats en je kijkt niet naar je mail ( wil je het dan wel verkopen :!: )
Schade delen dat zou ik één twee drie niet doen, zeker niet als ik niets had binnen gekregen, als er één stuk zou zijn door transport dan zou ik er nog overdenken.

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJoost » 05 mar 2011, 02:01

Hij had het niet als pakket opgestuurd, maar gewoon in een envelop. Dus niet te vinden.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door Harrie » 05 mar 2011, 13:00

Beste forumleden,

Vandaag kreeg ik van een medeforumlid wat onderdeeltjes in een enveloppe toegestuurd.
"De ratten van TNT" hadden hieraan geknabbeld om te zien of er iets lekkers in zat.
Mijn advies luidt: stuur waardevolle onderdelen in een pakket, dat is veel betrouwbaarder.
Naar sommige steden stuur ik alleen onderdelen in een pakket, omdat enveloppen met bobbels erin niet aankomen.
Groet,
Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 16 apr 2011, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

chrisje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 feb 2011, 16:47
Locatie: Den Haag

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door chrisje » 07 mar 2011, 16:41

Beste mensen,

Heb onlangs nog een standaardveer van hem aangeschaft. Alles ging prima.

Groet,
Christiaan

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 08 mar 2011, 01:43

Bij mij heeft hij netjes gereageerd op mijn e-mails naar hem.

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 09 mar 2011, 15:53

Heb bij deze meneer een koppeling gekocht. Keurig verzonden.
Heb verder GEEN slechte ervaringen met deze persoon.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 09 mar 2011, 16:40

Weer een bewijs om niet te snel te oordelen. GR. J.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4567
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJoost » 15 mar 2011, 16:52

Inderdaad. Vandaag heb ik de terugbetaling ontvangen van de heer Postma. Allemaal wat traag en rommelig, maar toch niet van kwade wil. Groet, Joost.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6310
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid aanbieders

Ongelezen bericht door MobyJet » 15 mar 2011, 20:47

Bedankt voor je terugkoppeling, hier kunnen we met z'n allen wat mee.

Plaats reactie