Handschoenen in Frankrijk

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
AndreAnsems
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2015, 15:56
Locatie: Eindhoven noord

Handschoenen in Frankrijk

Ongelezen bericht door AndreAnsems » 03 mar 2017, 17:31

Hallo.
Ik ben van plan om de bromfiets mee naar Frankrijk te nemen.
Nu heb ik zitten kijken wat de eisen zijn om daar te rijden.
Er is daar een helmplicht en Handschoenen met een keur merk en een hesje bij je hebben.
Keurmerk voor de handschoenen is EN 13594:2015.
Dit is vorig jaar ingegaan.
Vele motor en brommerzaken afgezocht voor deze zomerhandschoenen.
heeft iemand een idee waar te koop?
En dan niet de motor handschoenen van over de 100 Euro.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Handschoenen in Frankrijk

Ongelezen bericht door Mobygek » 03 mar 2017, 17:51

nooit van gehoord, wel fijn dat je het meld.
ik ben al een aantal keren mooie ritten gereden door Frankrijk zonder en met handschoenen.
Zijn wel motorhandschoenen, dat wel .
Als je even gaat Goochelen vindt je ze wel onder de vijf tientjes..

vrgr gerard

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Handschoenen in Frankrijk

Ongelezen bericht door paulmz » 03 mar 2017, 18:52

En zo trekken ze ieder jaar weer wat anders uit de hoge hoed in dat land.
Motorrijders mogen elkaar niet eens groeten, omdat het strafbaar is een hand van het stuur af te halen.


Paul

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Handschoenen in Frankrijk

Ongelezen bericht door australman » 03 mar 2017, 20:34

Lastig om richting aan te geven als je een wat oudere brommer of motorfiets hebt zonder clignoteurs.
Het gaat in Frankrijk ongetwijfeld net zoals in Nederland,er wordt van alles verzonnen,maar controleren van al die zaken kost mankracht (geld) en dat is er niet.
Zo rijd ik ook al jaren met mijn bromfietsen op het fietspad binnen de bebouwde kom als mij dat veiliger lijkt,
ben ik ook nog nooit voor aangehouden.

Hans

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Handschoenen in Frankrijk

Ongelezen bericht door Harrie » 03 mar 2017, 21:06

Hallo Hans,
Mijn ervaring is wat dat betreft identiek. Die bureaucraten verzinnen van alles om zich te legitimeren.
Vorig jaar had ik overdag verlichting aan op mijn brommer in Frankrijk.
Ik was zowat de enige die dat deed. Een desillusie was de grenscontrole in Frankrijk. Op tv zag je allemaal zwaar bewapende militairen.
Begrijpelijk, het was immers kort na de aanslag in Parijs en men wilde geen risico nemen.
Ik reed vanuit Orval (bekende abdij) de grens met Frankrijk over. Geen mens te zien.
Wel kreeg ik vaak een automatisch compliment van zo'n bord omdat ik rustig door de dorpen reed. Dat apparaat kon natuurlijk het verschil tussen brommer en motorfiets niet zien. Tot twee keer toe heb ik positieve reacties gekregen van de Franse politie.
Ik rijd niet verschrikkelijk hard, heb verlichting, draag een geel vest over de motorkleding met laarzen, handschoenen en een dubbele spiegel.
Ze zien dat je belang hecht aan veiligheid en als je dan ook nog op een mooi stuk historisch erfgoed rijdt, dan heb je nergens last van en zijn alleen geïnteresseerd.
Die handschoenen met e-merk ga ik niet speciaal aanschaffen, maar toevallig heb ik er laatst bij de Lidl een nieuw stel gekocht....Zou daar een E-keurmerk inzitten? Ik ga ze echt niet vervangen door andere als het niet zo mocht zijn.
H.

AndreAnsems
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2015, 15:56
Locatie: Eindhoven noord

Re: Handschoenen in Frankrijk

Ongelezen bericht door AndreAnsems » 05 mar 2017, 12:59

Even een stukje gehaald uit een Franse site.

20 september 2016
Met ingang van 20 november 2016, het dragen van motorrijden handschoenen gecertificeerd CE verplicht wordt voor bestuurders en passagiers circulerende motorfiets op straffe van verbaliseren. Dit verwijst ook naar drie- en vierwielers en bromfietsen.
De 2016-1232 decreet gepubliceerd 20 september 2016 in het Publicatieblad implementeert de beslissing 2 oktober 2015 door het Interministerieel Comité voor de Verkeersveiligheid (IRB), voorgezeten door de minister-president van het verplicht dragen van handschoenen CE-gecertificeerd voor gebruikers van gemotoriseerde tweewielers (meten No. 15). In Frankrijk is 12% van de gemotoriseerde tweewielers nog steeds rijden zonder geschikte handschoenen (TNS Sofres survey).
Fietsers, bromfietsers, snorfietsers, quad rijders en tricyclists hebben tot 20 november om uit te rusten, als ze niet al. Een ontheffing wordt verleend aan de gebruikers van deze voertuigen wanneer zij zowel de veiligheid en deur riem zijn aangebracht. De orde kwam op dezelfde dag dat de precieze kenmerken van de handschoenen worden gedragen.
Dit is bij een val, het beperken van de ernst van verwondingen aan de handen en onderarmen, vaak gekoppeld aan het niet of onvoldoende bescherming lichaamsbescherming.
Volgens een enquête van TNS Sofres voor de Verkeersveiligheid, meer dan 7 motor gemotoriseerde drivers in 10 verslag hebben al gevallen, en onder hen, ze zijn meer dan 2-5 gewond zijn geraakt bij het ongeval. Een daling van 50 km / uur is gelijk aan vallen van een hoogte van tien meter. Hand verwondingen zijn zeer vaak sinds de eerste instinct is om ze op voorsprong te zetten bij het projecteren van de grond. Ongeveer 20% van de slachtoffers gemotoriseerde tweewielers zijn aangedane hand of pols (registry geschat Rhône).
Bij een ongeval, met dikke handschoenen, met de hand verwondingen worden verminderd of voorkomen in 95% van de gevallen voor motorrijders en 87% van de gevallen voor de bromfiets (Bron MAIDS - grondige studie van ongevallen op motorfietsen).
In 2015, volgens de National Interministeriële Observatorium voor de Verkeersveiligheid (ONISR), de motoren goed voor 43% van de ernstige verwondingen, meer dan 12.000 mensen, slechts 2% van het verkeer.
Gecertificeerde handschoenen EG
Decreet 2016-1232 bepaalt dat de verplichte handschoenen moeten voldoen aan de voorschriften voor persoonlijke beschermingsmiddelen.
Deze handschoenen zijn te herkennen aan de aanwezigheid van een CE label. Voor CE-certificering, moeten deze faciliteiten letsel te voorkomen. Ze zijn ontworpen om de wrijving, slijtage, perforatie en snijden te weerstaan.
Tijdens een val motorfiets of scooter, met dikke handschoenen bescherming factor is 87% (volgens een studie door de Vereniging van Europese fabrikanten van motorfietsen ACEM).
In situaties van de val, schok of enkele dia, zelfs bij lage snelheid, de handen worden geplaatst in groot gevaar, want in een reflex, zijn ze vaak op de voorgrond om de schok op te vangen en kan slijtage asfalt lijden in heel de duur van de schuif.
Handschoenen verplicht, een aanvullende maatregel voor gebruikers van gemotoriseerde tweewielers beschermen.
Een reeks maatregelen werd genomen door de regering in 2015 aan de bescherming van PTW gebruikers te verbeteren, het bevorderen van de weg managers van de inrichting van de zekering panelen die het leggen van rails te bieden, experimenteren inter-line verkeer, de invoering van sancties voor het gebruik, al illegaal, glas getint voorkant van auto's en bestelwagens (zodat fietsers, voetgangers en fietsers kunnen hun chauffeur en beter te zien anticiperen op de acties van hun chauffeur), de invoering van geleidelijke toegang tot de macht (A2 licentie-a). De toekomst vijfjarig contract staat verzekeraars over de preventie van de verkeersveiligheid sterk de nadruk op de bescherming van de motorrijders. Ten slotte heeft de regering verzocht de vereniging Euro NCAP, die awards sterren voertuig veiligheidsvoorzieningen, om zijn werk uit te breiden tot motorfietsen.
Met de eis om een ​​motorfiets handschoenen voor alle gebruikers van circulerende motorfietsen te dragen, de regering is ook van plan om te vechten tegen zeer ernstige verwondingen aan bestuurders en passagiers onvoldoende toegerust. Dit is een common-sense maatregel die ook op de voorkant van de dringende noodzaak van scène PTW gebruikers zal zetten om zich uit te rusten op de juiste voordat ze op hun ambacht.
De laatste maatregel genomen om het lichaam van de motorfiets data te beschermen terug naar 1 juli 1973: de verplichting van de helm.
€ 68 boete en een verzamelpunt
Van 20 november 2016 zal de politie proberen te houden aan deze verplichting controles. Het niet dragen van handschoenen gecertificeerd zal worden bestraft met een boete derde klasse (minus € 68 tot € 45 als betaald binnen 15 dagen, dat is de prijs van een paar handschoenen gecertificeerd) voor de bestuurder en passagier, plus de piloot een aftrek van één punt op het rijbewijs.
dus hier staat niets over vakantiegangers en zo.
Maar bij ongeluk kan het vervelend worden.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Handschoenen in Frankrijk

Ongelezen bericht door loe » 05 mar 2017, 13:45

Ik ry hier in nl ook altyd met handschoenen.zelfs zomers.nooit korte broek of t shirt.altyd iets met lange mouwen.tis my te vaak voorgekomen dat ik net niet geschept afgesneden geen voorrang gekregen of van de weg af gedrukt ben.door de onoplettende a sosiale mede weggebruikers.

Plaats reactie