Pagina 1 van 1

Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Geplaatst: 03 mei 2017, 23:25
door AGB
en hoe zit het dan met die 45 km karretjes die zijn er bij ook met meer cc en bromfiets kenteken,en af gesteld tot 45 km
ik denk gewoon bellen met RWD dan weet je het snel genoeg als je de juiste persoon treft
of( tijdelijk) een andere cilinder er op ,
mooie brommer :D
Aanpassing:
inhoudelijke discussie over motorfiets op brommer kenteken gesplitst van het kenteken topic, om het overzichtelijk te houden.
MobyJet

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 04 mei 2017, 20:53
door Lolle
Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 04 mei 2017, 22:36
door MobyJet
AGB schreef:en hoe zit het dan met die 45 km karretjes die zijn er bij ook met meer cc en bromfiets kenteken,en af gesteld tot 45 km
ik denk gewoon bellen met RWD dan weet je het snel genoeg als je de juiste persoon treft
of( tijdelijk) een andere cilinder er op ,
mooie brommer :D
Invalide voertuigen hebben geen kenteken, maar nog een "ouderwets" verzekeringsplaatje.

In de wet staat gewoon dat een bromfiets maximaal 49,9 cc is. Daar kan de RDW niet van afwijken.
Tenzij ze het niet gezien of "niet gezien" hebben natuurlijk. Maar dan krijg je weer problemen met de verzekeing. Als jij een bromfieta 80cc maakt en hem als brommer verzekert, kun je het vergeten dat een verzekeraar ook maar iets uitkeert aks er iets gebeurt. De vraag is of je dat moet willen..

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 05 mei 2017, 11:57
door GROENEKAN
Lolle schreef:Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.
De problemen komen pas bij ongeval: je bent niet verzekerd. Dus je denkt verzekerd te zijn, maar bent het niet. Wie wil dat nou ? Gr. Joop

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 05 mei 2017, 12:14
door AGB
maar wat is er nu tegen een 98 cc motor kenteken?

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 05 mei 2017, 16:40
door Franky
Dat het ding hoogst waarschijnlijk zo langzaam is dat je er als bromfiets mee gaat rijden. Dat wil zeggen, op het fietspad.

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 05 mei 2017, 17:21
door paulmz
Leuke discussie en voor mij een Deja Vu.
Ergens in de jaren 80 ben ik in Gouda tijdens de jaarvergadering met 2 andere bestuursleden boos achter de bestuurstafel weggestapt( was toercommissaris).
De aanleiding was een niet op te lossen meningsverschil over het meerijden van Kees Beyermans met zijn 74cc BMI, die hij als bromfiets had verzekerd, er waren immers nog geen kentekens.


Paul

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 05 mei 2017, 21:15
door Lolle
GROENEKAN schreef:
Lolle schreef:Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.
De problemen komen pas bij ongeval: je bent niet verzekerd. Dus je denkt verzekerd te zijn, maar bent het niet. Wie wil dat nou ? Gr. Joop
het schijnt wel origineel te zijn bij die tandems

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Geplaatst: 05 mei 2017, 22:03
door MobyJet
Sorry deze moest er ook nog achter, maar ik had het onderwerp al gesplitst:


GROENEKAN schreef:
Lolle schreef:
GROENEKAN schreef: [quote="Lolle".]Onlangs heeft een vriend van mij een tandem met 60cc JLO blok op kenteken gekregen. heeft zich wijselijk stil gehouden over cilinderinhoud, staat er wel op maar is niet gecontroleerd. Paste ook niet op rollerbank maar rijd niet harder dan 35. zonder noemenswaardige problemen op brommer kenteken.[/quote.]

De problemen komen pas bij ongeval: je bent niet verzekerd. Dus je denkt verzekerd te zijn, maar bent het niet. Wie wil dat nou ? Gr. Joop
het schijnt wel origineel te zijn bij die tandems
Dat kan zeker bij een JLO motor origineel zijn - zie internet. Maar > 50 cc kan niet op bromfiets- snorfiets kenteken.
[/quote][/quote][/quote]

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Geplaatst: 06 mei 2017, 09:55
door Franky
Dus uiteindelijk komt het er op neer dat je hem op motorkenteken moet zetten en dan lekker op het fietspad gaan rijden.
Dat zal je zo af en toe uit moeten gaan leggen aan oom agent :mrgreen: Ik ben benieuwd hoe dat gaat :P

Ik kwam destijds iemand tegen bij het RDW die zijn bromfiets omkeurde tot motorfiets. Dan was hij van de rollerbank ellende af. De boete voor op het fietspad rijden was volgens die man een stuk gunstiger dan gepakt worden met een te snel rijdende bromfiets.

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Geplaatst: 06 mei 2017, 10:51
door MobyJet
100 euro kost het met de motor op het fietspad..

Ben een keer met de KS80 een klein stukje over het fietspad geweest terwijl ik met 3 brommers reed. En net dat stukje, onderaan de heuvel in Limburg, daar stond politie.
De 3 opgevoerde brommers (70 km/u) kregen geen boete; daarvan werden alleen de papieren gecontroleerd..

Ik heb ook niet geklaagd, want wist dat ik fout zat. Heb toen ook voor het praktische gekozen ipv het wettelijke.
En als die brommers op de rollerbank hadden gemoeten, waren "we" een stuk meer geld kwijt ;)

Slikken en doorgaan!

Met een opgevoerde brommer gepakt worden krijg je een wok en herkeuring enzo. Ik snap de beslissing van die man wel.
Ik heb nu bromfietsen die niet te hard gaan, en 50cc motorfietsen voor als ik sneller wil. Prima combi!

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Geplaatst: 19 nov 2017, 23:21
door snake73
weet iemand hoe dat zit met een av3 waar 50cc op staat??

groet rené

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Geplaatst: 20 nov 2017, 09:08
door brommerskieken
Zo als ik weet maar dat moet je wel ergen kunnen vinden
Is er een wet gemaakt ergens halverwege de 50 jaren dat een bromfiets max 49,9 cc mag zijn dus is je bromfiets van voor de wet mag die volgens mij wel 50 cc zijn

Gr Harold

Re: Kentekenkeuring >50cc als bromfiets

Geplaatst: 20 nov 2017, 21:37
door snake73
oke bedankt gaan we eens even naar op zoek.

groet rené