Oldtimer brommer verzekering NL
- Franky
Re: Oldtimer brommer verzekering NL
Dan heb je zo'n polis waar je meerdere bromfietsen mag hebben. Als je zoals mij er "maar" 2 hebt, zijn die verzamelpolissen niet zo aantrekkelijk.
en wat zijn de voorwaarden daar zit ook nogal verschil in
- Franky
Verdere details weet ik niet uit mijn hoofdFranky schreef: - Iedereen mag er op rijden (niet verhuren natuurlijk)
- Maximum van 2000 of 4000km per jaar. Premie is echter hetzelfde voor beiden optiesNog even los van het feit hoe ze dit willen controleren
![]()
- Geen leeftijdgrens (natuurlijk moet je wel boven de 16 zijn)
- Officieel hoef je geen ander vervoer middel te hebben. Maar ze kunnen wel vragen gaan stellen als je erg jong bent en enkel een fietsje ernaast hebt.

Zie website Unive en Vetera.AGB schreef:en wat zijn de voorwaarden daar zit ook nogal verschil in
Hallo vrienden.
even een vraagje over vetera.
ik had voorheen een oldtimer verzekering met een verzamelpolis van 15 bromfietsen. Ik betaalde 3 jaar terug rond de 100 euro voor 2 bestuurders. inmiddels heb ik er 19 verzekerd en is de premie 225 euro. wat ik mij afvraag is de verzamelpolis nog rond de 100 euro of is die ook fors omhoog gegaan? Anders kan ik beter een aantal schorsen lijkt mij.
mijn vraag is dus weet iemand wat de verzamelpolis bij vetere momenteel kost?
Groeten Lolle
even een vraagje over vetera.
ik had voorheen een oldtimer verzekering met een verzamelpolis van 15 bromfietsen. Ik betaalde 3 jaar terug rond de 100 euro voor 2 bestuurders. inmiddels heb ik er 19 verzekerd en is de premie 225 euro. wat ik mij afvraag is de verzamelpolis nog rond de 100 euro of is die ook fors omhoog gegaan? Anders kan ik beter een aantal schorsen lijkt mij.
mijn vraag is dus weet iemand wat de verzamelpolis bij vetere momenteel kost?
Groeten Lolle
-
Ik zal het morgen even na kijken, althans even kijken wat ik het laatste jaar betaald heb
Ik heb een verzamelpolis bij Vetera en is aangemeld voor 2 bestuurders

Ik heb een verzamelpolis bij Vetera en is aangemeld voor 2 bestuurders
80,16€
1 bestuurder.
Paul
1 bestuurder.
Paul
- AustralHans
Hoi Lolle,
Ik weet niet, in hoeverre het aantal brommers van belang is,maar ik betaal voor twee vaste bestuurders 117,98 per jaar.
Dat is inclusief 10 euro prolongatie kosten en 20.48 euro assurantie belasting.Dit alles voor 13 brommers.
(De verzamelpolis voor motorfietsen is beperkt tot 7 voertuigen,heb ik er nu drie van lopen.Al met al geen koopje,gezien het geringe
risico voor de verzekeraar).
Hans
Ik weet niet, in hoeverre het aantal brommers van belang is,maar ik betaal voor twee vaste bestuurders 117,98 per jaar.
Dat is inclusief 10 euro prolongatie kosten en 20.48 euro assurantie belasting.Dit alles voor 13 brommers.
(De verzamelpolis voor motorfietsen is beperkt tot 7 voertuigen,heb ik er nu drie van lopen.Al met al geen koopje,gezien het geringe
risico voor de verzekeraar).
Hans
Dank je Paul en Hans.
Dan klopt het wel. Ik heb dan 2 verzamelpolisen. In januari is de prijs omhoog gegaan. Daar had ik bij het verlengen bericht van gehad. Ik heb gisteren nr 19 aangemeld waarvoor ik alleen 10 euro poliskosten moet betalen.
Schorsen is ook een mogelijkheid voor 13,50 per bromfiets tot 5 stuks, daarna gratis. Dit is goedkoper maar nu kan ik overal op rijden. Het is voor dit jaar betaald, na dit jaar maar weer even afwegen.
Ik weet eerst weer genoeg.
Groeten, Lolle
Dan klopt het wel. Ik heb dan 2 verzamelpolisen. In januari is de prijs omhoog gegaan. Daar had ik bij het verlengen bericht van gehad. Ik heb gisteren nr 19 aangemeld waarvoor ik alleen 10 euro poliskosten moet betalen.
Schorsen is ook een mogelijkheid voor 13,50 per bromfiets tot 5 stuks, daarna gratis. Dit is goedkoper maar nu kan ik overal op rijden. Het is voor dit jaar betaald, na dit jaar maar weer even afwegen.
Ik weet eerst weer genoeg.
Groeten, Lolle
- AustralHans
Hoi Lolle,schorsen is misschien goedkoper,maar het blijft een vreemd verhaal,dat je moet betalen om met je brommer geen gebruik van
de openbare weg te maken.Dat doe ik met b.v. mijn koelkast en piano ook niet.maar daar hoef ik niet voor te betalen.
Hans
de openbare weg te maken.Dat doe ik met b.v. mijn koelkast en piano ook niet.maar daar hoef ik niet voor te betalen.
Hans
-
Het is schorsen of verzekeren, laat je de brommer schorsen dan mag die niet op de openbare weg komen, verzeker je de brommer dan mag het wel.australman schreef: ↑01 apr 2024, 17:44Hoi Lolle,schorsen is misschien goedkoper,maar het blijft een vreemd verhaal,dat je moet betalen om met je brommer geen gebruik van
Hans
Het is een keuze die een ieder zelf maakt, voor mezelf weet ik het antwoordt wel

- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Ik betaalde minimaal 3 jaar lang 120/jr bij Guis, via Voogd&Voogd (daarvoor heb ik niet meer gekeken), en per afgelopen augustus 145.
Hopelijk heb ik voor die tijd nog minimaal 1 brom met kenteken verkocht, zodat ik naar een lagere polis kan. Een paar jaar geleden hebben ze het aantal brommers per polis aangepast naar 14 of 15, dus ik heb nu net twee polissen.
Per wijziging betaal ik ook 10 euro. Er mogen meerdere brommers en mutaties in één wijziging zitten.
Hopelijk heb ik voor die tijd nog minimaal 1 brom met kenteken verkocht, zodat ik naar een lagere polis kan. Een paar jaar geleden hebben ze het aantal brommers per polis aangepast naar 14 of 15, dus ik heb nu net twee polissen.
Per wijziging betaal ik ook 10 euro. Er mogen meerdere brommers en mutaties in één wijziging zitten.
-
Ik ga komende week ook mijn polis eens nakijken.
Volgens mij is er teveel afgeschreven, maar daar ga ik deze week even voor zitten
Zijn er toevallig meer die het ook is opgevallen
Volgens mij is er teveel afgeschreven, maar daar ga ik deze week even voor zitten

Zijn er toevallig meer die het ook is opgevallen
Heb zojuist kontakt met Vetera gehad.
Premie is/was voor mij 80.16 per jaar voor max 15 bromfietsen.
Per 1 nov.a.s. max 7 bromfietsen en no.8 iets van 38€ en volgende per stuk geen 38 maar wel extra.
Kortom maar eens neuzen of er alternatieven zijn.
Paul
Premie is/was voor mij 80.16 per jaar voor max 15 bromfietsen.
Per 1 nov.a.s. max 7 bromfietsen en no.8 iets van 38€ en volgende per stuk geen 38 maar wel extra.
Kortom maar eens neuzen of er alternatieven zijn.
Paul
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Wat jammer dat die verzekeringen allemaal zoveel duurder zijn geworden. Het risico is niet groter geworden, aangezien je nog steeds maar op één tegelijk rijdt.. En ik denk dat er over het algemeen vrij weinig ongelukken gebeuren met oldtimer bromfietsen. Hoewel de doelgroep natuurlijk wel relatief oud is..
(no offence)
De kosten zullen wel gestegen zijn: personeel, data opslag, overhead, uitkeren na claims..

De kosten zullen wel gestegen zijn: personeel, data opslag, overhead, uitkeren na claims..
Ik heb er nu 20 op kenteken en verzekerd. Schorsen van een aantal was nauwelijks goedkoper. Als er nog maar 7 in 1 verzekering mogen dan veranderd de zaak. Ieder jaar 7 favorieten kiezen voor gebruik dus en de rest schorsen.
Die 1 nov. Is mijn jaarlijkse verlengdatum,kan dus voor iemand anders eerder of later zijn.
Paul
Paul
Gekopieerd van de site van Vetera.
De unieke oldtimer bromfietsverzamelpolis
Naast onze oldtimer brommer verzekering hebben wij ook een unieke bromfiets verzamelpolis. Als u meerdere klassieke bromfietsen heeft, dan kunt u met deze verzamelpolis tot 7 klassieke bromfietsen verzekeren op één polis tegen een zeer lage vaste premie. Op deze manier heeft u een goedkope oldtimerverzekering. Bij de verzamelpolis voor klassieke bromfietsen geldt dat u minimaal één vaste bestuurder dient op te geven. U kunt maximaal drie vaste bestuurders opgeven.
Paul
De unieke oldtimer bromfietsverzamelpolis
Naast onze oldtimer brommer verzekering hebben wij ook een unieke bromfiets verzamelpolis. Als u meerdere klassieke bromfietsen heeft, dan kunt u met deze verzamelpolis tot 7 klassieke bromfietsen verzekeren op één polis tegen een zeer lage vaste premie. Op deze manier heeft u een goedkope oldtimerverzekering. Bij de verzamelpolis voor klassieke bromfietsen geldt dat u minimaal één vaste bestuurder dient op te geven. U kunt maximaal drie vaste bestuurders opgeven.
Paul
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Vaak gaan wijzigingen in na afloop van een stilzwijgend verlengd jaarcontract. Dus uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.
Ik vraag me af of 2 polissen van 8 duurder of goedkoper is dan 8 en dan maximaal 8 erbij.
Schorsen is ook 13,40 euro per brommer per jaar, dus ook niet goedkoper als de extra premie per brommer snel afloopt.
Wellicht stappen er meer mensen over naar Guis.
Volgens mij betaal je voor de eerste 7 schorsingen. Daarna onbeperkt aantal. Ik betaal nu 2 oldtimer verzekeringen, dus dik 200 euro. Zou dan ook op zoiets uit komen. Alleen beperkt het je in de brommerkeuze.MobyJet schreef: ↑04 jul 2024, 09:17Vaak gaan wijzigingen in na afloop van een stilzwijgend verlengd jaarcontract. Dus uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.
Ik vraag me af of 2 polissen van 8 duurder of goedkoper is dan 8 en dan maximaal 8 erbij.
Schorsen is ook 13,40 euro per brommer per jaar, dus ook niet goedkoper als de extra premie per brommer snel afloopt.
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Oh dat wist ik niet. Ik heb altijd alles verzekerd gehad. Vind ik ook makkelijker, omdat ik niet jaarlijks (of 2 of 3 jaarlijks) de schorsing handmatig hoef te verlengen.Lolle schreef: ↑04 jul 2024, 11:33Volgens mij betaal je voor de eerste 7 schorsingen. Daarna onbeperkt aantal. Ik betaal nu 2 oldtimer verzekeringen, dus dik 200 euro. Zou dan ook op zoiets uit komen. Alleen beperkt het je in de brommerkeuze.MobyJet schreef: ↑04 jul 2024, 09:17Vaak gaan wijzigingen in na afloop van een stilzwijgend verlengd jaarcontract. Dus uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.
Eigenlijk zijn het luxe problemen en keuzes..

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... %20schorst.
verzamelaarsregeling
Verzamelt u oude brommers en staan deze geregistreerd op uw naam? Dan kunt u mogelijk gebruik maken van een voordelige regeling als u meerdere brommers tegelijk wilt schorsen. Door ze in bijvoorbeeld een schuur te stallen en voor 1, 2 of 3 jaar te schorsen, hoeft u uw brommers niet te verzekeren. U kunt dit online of bij een loket regelen.
Wat u eerst moet weten
Voorwaarden
Onze voordelige schorsingsregeling geldt alleen als u meer dan 5 voertuigen ouder dan 15 jaar heeft. U hoeft dan maar voor 5 van die voertuigen de schorsing te betalen. Vanaf het zesde voertuig is de schorsing gratis, het maakt daarbij niet uit hoe lang u schorst.
Is een betaalde schorsing beëindigd? Dan moet u voor de eerstvolgende schorsing betalen, zodat er weer 5 betaalde schorsingen zijn.
De voertuigen staan op uw naam.
verzamelaarsregeling
Verzamelt u oude brommers en staan deze geregistreerd op uw naam? Dan kunt u mogelijk gebruik maken van een voordelige regeling als u meerdere brommers tegelijk wilt schorsen. Door ze in bijvoorbeeld een schuur te stallen en voor 1, 2 of 3 jaar te schorsen, hoeft u uw brommers niet te verzekeren. U kunt dit online of bij een loket regelen.
Wat u eerst moet weten
Voorwaarden
Onze voordelige schorsingsregeling geldt alleen als u meer dan 5 voertuigen ouder dan 15 jaar heeft. U hoeft dan maar voor 5 van die voertuigen de schorsing te betalen. Vanaf het zesde voertuig is de schorsing gratis, het maakt daarbij niet uit hoe lang u schorst.
Is een betaalde schorsing beëindigd? Dan moet u voor de eerstvolgende schorsing betalen, zodat er weer 5 betaalde schorsingen zijn.
De voertuigen staan op uw naam.
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Dat is serieus nog wel een alternatief om te overwegen als de verzekering duurder blijft worden en je veel brommers hebt.
Zeker, ik vind van 15 terug naar 7 ook wel een dingetje. Heb nu 2 polisen, zouden er 3 worden die direct al bijna vol zijn. Ondanks dat ik niet alle 20 gebruik die ik op kenteken heb vind ik 7 erg weinig. Ik gebruik sommigen maar 1x per jaar. Ik moet vooraf maar een keuze maken welke 7 ik ga gebruiken en de andere 13 maar schorsen en jaarlijks misschien aanpassen.
Heb vanochtend weer kontakt gehad met Vetera,omdat ik gisteren mijn nw aangeschafte AV 85 in de poils hen gezet en de nwe premie 171€ zou worden.
Ik gs terug naar 7 stuks en de overige naar Unive.
Paul
Ik gs terug naar 7 stuks en de overige naar Unive.
Paul