Naar Frankrijk.

Alles over bromfietsen in het algemeen, kentekens, papieren en verzekeringen
JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Naar Frankrijk.

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 20 mei 2023, 15:44

Hallo allemaal.

Komende zomervakantie ben ik van plan een brommer mee te nemen naar het meer van Annecy in Frankrijk. Ik zet hem op een aanhanger achter de auto.
Hebben jullie tips voor mij wat ik juist wel en juist niet moet doen bij het toeren in Frankrijk?

Is het nl brommer kenteken voldoende?
Moet er een NL sticker op de brommer?
Plek op de weg?
Op welk soort wegen mag je niet rijden?
Etc etc

Pollege
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 jun 2020, 05:23
Woonplaats: Geel

Re: Naar Frankrijk.

Ongelezen bericht door Pollege » 20 mei 2023, 17:52

Hallo Janevert.

Je moet gekeurde handschoenen aan inFrankrijk.
Ik zou een geel of oranje hesje dragen.
Voor de rest het gas er op en genieten.

Ik heb al een aantal keren in Fr gereden
Nooit problemen gehad met een Belgisch kenteken ik had wel een B op de tas geplakt.

Fijne vakantie

Polle

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Naar Frankrijk.

Ongelezen bericht door australman » 21 mei 2023, 17:39

Hoi Jan Evert,

Ik heb nog een hele stapel handgeperste NL plaatjes,ex kachelpijp.Mocht je dat wat lijken,stuur ik er een paar op.

groet,Hans
DSC07406.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Naar Frankrijk.

Ongelezen bericht door PantinNL » 23 mei 2023, 18:08

JanmobyEvert schreef:
20 mei 2023, 15:44
.....
Hebben jullie tips voor mij wat ik juist wel en juist niet moet doen bij het toeren in Frankrijk?
1. Niet op de fietspaden in de bebouwde kom, geen autowegen of wegen met scheiding van de rijbanen door een middenberm.
Meestal kan je op de mooie binnenwegen rijden die meestal prima geasfalteerd zijn. Soms een stuk RN, maar dat hangt ook van de drukte af en het aantal beschikbare rijvakken.

2. Neem een jerrycan mee als je een lange rit wilt maken in bergachtige omgeving. Die variateurmodellen verbruiken op een dag meer dan een volle tank. Fijn als je ergens super kunt tanken en je eigen tweetakt kunt mixen. Melange verkopen ze al jaren niet meer aan de pomp.

3. Handschoenen en een helm met E-goedkeurmerk.

4. Draag verder een motorjack en stevige broek. Er ligt weleens gravel op de weg.

5. Motorlaarzen raad ik ook aan.

6. Monteer minimaal 1 spiegel, want dat verhoogt de veiligheid.

7. Ben vriendelijk tegen de norse politieman die je aanhoudt, deze man doet zijn werk, maar een goed verhaal doet meestal wonderen. Een mobylette vinden ze altijd leuk om te zien en het doel van de reis (evenement) te horen.

Veel plezier in Frankrijk.

PS: De Mont Blanc ligt vlakbij. Ik heb ook eens in 2008 een plan gemaakt voor de Mont Blanc, maar toen werd mijn toermaat opeens ziek en werd later een andere doel gekozen. Wie weet komt het er nog van op doortocht naar het verre zuiden, als CMF er een evenement houdt of ik in de zomer opeens zin krijg in een flinke tocht.

Henk

Plaats reactie