Pagina 3 van 3

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 10 mar 2017, 18:41
door MobyJoost
Gefeliciteerd!

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 10 mar 2017, 20:34
door Franky
Gefeliciteerd! :D
Te ver afgeknepen voor de keuring? :roll:

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 10 mar 2017, 20:58
door JanmobyEvert
Gefeliciteerd! Ik ben ook drie keer in Almelo geweest bij het RDW. Goede service, het papier werk is meer als het keuren zelf..nu kun je mooi legaal toeren. Rijd je vrijdag na Hemelvaart mee? Met de Twente/ Saland rit die ik wil uitzetten?
Gr J E

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 10 mar 2017, 21:39
door Satmeel
Zeker niet afgeknepen. Hij gaat gewoon niet harder. Het blokje heeft nieuwe lagers, keerringen en een nieuwe zuiger en zuigerveren. Na inrijden schijnt het ook nog wat beter te worden.

Ik wil, voordat ik uberhaupt overweeg mee te doen aan ritten, eerst wat meer snelheid in het ding zien te krijgen. Ik heb al contact met Joost over een ander (wel origineel, maar Frans) cilindersetje. Kijken of dat met een 12 mm wat meer brengt. 50 zou mooi zijn en is hard zat voor zo'n brommertje.

Gr,

Paul

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 11 mar 2017, 14:20
door MobyJet
Mooi zo, weer een moby op de weg!

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 11 mar 2017, 15:23
door Harrie
Goedkoop is anders, maar je mag blij zijn dat je de brommer nog kunt laten keuren.
H.

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 11 mar 2017, 16:13
door MobyJoost
Ik heb ook het angstige vermoeden, dat, in het kader van ontmoedigen, het keuren van oldtimer bromfietsen aanzienlijk duurder gaat worden. Welke reden hiervoor bedacht wordt, is nog gissen.

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 11 mar 2017, 17:13
door Franky
Of ze maken het helemaal onmogelijk. Ik was hier daadwerkelijk bang voor. Vandaar dat ik bij mijn restauratie de bromfiets zo snel mogelijk door de keuring heb geduwd. Of het ding nou werkt of niet. En zo geschiede. De bromfiets kon nog geen 10km rijden, maar hij is met vlag en wimpel door de keuring gegaan :mrgreen:

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 11 mar 2017, 17:51
door MobyJet
MobyJoost schreef:Ik heb ook het angstige vermoeden, dat, in het kader van ontmoedigen, het keuren van oldtimer bromfietsen aanzienlijk duurder gaat worden. Welke reden hiervoor bedacht wordt, is nog gissen.
Er zijn stukken naar de kamer gegaan (ik heb ze gelezen) dat vanaf 1 januari 2018 het invoeren van NIEUWE vervuilende bromfietsen niet meer mag. Ik hoop niet dat dat straks om nieuwe keuringen, ook van oude bromfietsen, gaat. Dan hebben we pas een probleem.

Als ik een advies mag geven: keur zoveel mogelijk zo snel mogelijk, nu het nog kan. You never know..
Zelf ga ik het dit jaar allemaal ook niet redden. We zien wel hoe ver we komen.

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 11 mar 2017, 21:05
door Lolle
Ik heb nog twee ongekeurden staan. de ene is bijna klaar en zal ik over enkele weken aanmelden.
de 2e is veel werk aan en nog lang niet aan de beurt. Ik denk dat ik maar een andere brommer strip en alle delen op het ongekeurde frame zet. Als er een goedkeur op het frame zit heb ik alle tijd. kwestie van blok, wielen stuur en verlichting over zetten, dan schiet het al aardig op :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 11 mar 2017, 21:22
door JanmobyEvert
Dat is wel veel werk Lolle maar zo heb je wel het meest aan toekomstige projecten. Zonder kenteken is voor mij de lol er gauw af. Ik hoef geen showroom...ik wil er ook mee rijden!
gr J E

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 03 mei 2017, 21:18
door TheJackel
Beste,

Ik zit met de volgende vraag:
In Belgiƫ heb ik een brommer gevonden die ik eventueel wil invoeren en registreren bij de RDW.
Hierbij wat feiten:
- 98CC motorinhoud
- Geen papieren
- Volgens vorige eigenaar uit jaren 40.

Kan ik deze als brommer invoeren? Dit vanwege de 98CC motorinhoud.
Brommer.JPG
Denken jullie dat dit haalbaar is? Alvast bedankt!

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 03 mei 2017, 21:55
door MobyJet
Ja hoor, dat kan. Ik heb ook wel eens een Duitse motorfiets zonder papieren ingevoerd.

Je moet wel een verkoopovereenkomst hebben met de Belgische verkoper. Neem ook zoveek mogelijk (folder)materiaal mee om het bouwjaar, type, wielbasis, etc aan te tonen.

Gaaf ding trouwens!

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 03 mei 2017, 22:03
door TheJackel
Wat moet ik me voorstellen bij een verkoop overeenkomst? Het is een particulier die de brommer verkoopt. Is de cilinderinhoud van 98cc geen probleem? Is het ontbreken van knipperlichten en achterverlichting geen probleem?

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 03 mei 2017, 22:09
door paulmz
Shoot me if i,am wrong.
Maar volgens mij mag een bromfiets de cilinderinhoud van 49.9 cc niet overschrijden.

Paul

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 03 mei 2017, 22:22
door MobyJet
Oh excuus, ik heb er overheen gelezen dat je hem aks brommer wil invoeren. Dat kan inderdaad niet. Brommer is maximaal 49,9cc, daarboven is altijd motorfiets.

Een verkoopovereenkomst is een papiertje waarbij verkoper en koper verklaren de brommer verkocht te hebben met merk, framenummer en prijs. Hoeft niet heel spannend en kan gewoon als 2 particulieren.

En verder moet hij uiteraard gewoon aan de technische eisen voldoen:
Banden goed, verlichting met juiste lichtbeeld (inclusief kentekenplaat verlichting bij een motorfiets), remmen, deugdelijk in elkaar zitten, niet teveel dB. Zeg maar zoals je er ook mee zou willen rijden qua veiligheid.
Knipperlichten en achterveren zijn voor dat bouwjaar geen vereisten.

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 05 mei 2017, 18:20
door MobyJet
Bij dezen wil ik de discussie in dit topic graag beeindigen. Dan hoeft iemand die informatie over het invoeren/kentekenen van een mobylette zoekt, dit niet allemaal door te lezen ;)

Edit:
Discussie verplaatst naar:
viewtopic.php?f=3&t=4275&p=41294#p41294

Re: Kentekenkeuring

Geplaatst: 20 nov 2017, 12:01
door MobyJet
Voor wie de exacte eisen wil weten:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2 ... _Afdeling6