Motobécane staat bekend om zijn vele variaties wat modellen en onderdelen betreft.
Kettingwielen (rondsels) vormen daarop geen uitzondering. Ik heb er in de loop der tijd veel verschillende types aangetroffen.
Sommige in belachelijk grote hoeveelheden en die werden dan ook prompt afgevoerd naar de ijzerboer.
Andere zijn hoogst zeldzaam en daar ben ik weer erg zuinig op...
Wat mij altijd heeft bevreemd is: de boring diameter is niet standaard 26 mm. Soms is deze groter o.a. 29mm.
De 26mm komt het meeste voor en dus blijven de grotere liggen. Je kunt ze toch gebruiken door een bronzen vulbus toe te passen.
Nadeel is dat bij het draaien van de bussen veel materiaal verspaand moet worden.
Verder zie je op het plaatje ringen voor de Airsal cilinder. Deze ringen voorkomen dat een pakkingring in de cilinder wordt gedrukt.
Ze zijn aan de binnenkant afgerond voor een mooie flow van de uitlaatgassen.
H.
kettingwielen voor snaarschijf
kettingwielen voor snaarschijf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: kettingwielen voor snaarschijf
Heb ik ondervonden...gelukkig heb ik enkele 29mm kunnen vindenHarrie schreef:Motobécane staat bekend om zijn vele variaties wat modellen en onderdelen betreft.
Kettingwielen (rondsels) vormen daarop geen uitzondering. Ik heb er in de loop der tijd veel verschillende types aangetroffen.
Sommige in belachelijk grote hoeveelheden en die werden dan ook prompt afgevoerd naar de ijzerboer.
Andere zijn hoogst zeldzaam en daar ben ik weer erg zuinig op...
Wat mij altijd heeft bevreemd is: de boring diameter is niet standaard 26 mm. Soms is deze groter o.a. 29mm.
De 26mm komt het meeste voor en dus blijven de grotere liggen. Je kunt ze toch gebruiken door een bronzen vulbus toe te passen.
Nadeel is dat bij het draaien van de bussen veel materiaal verspaand moet worden.
Verder zie je op het plaatje ringen voor de Airsal cilinder. Deze ringen voorkomen dat een pakkingring in de cilinder wordt gedrukt.
Ze zijn aan de binnenkant afgerond voor een mooie flow van de uitlaatgassen.
H.
Nu zie ik dat dit ook geld voor freewheels en de achtertandwielen, ik ging er vanuit dat mijn sp50 net als mijn spr50 ook een 48 tands achtertandwiel had met 110 binnendiameter maar ook deze is verschillend...104-105 ipv 110
Het maakt het wel allemaal wat spannender om te zoeken...